Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Ik heb de eerste pakketjes erin. Nu hebben ze het wel goed met het aantal units en tonnen.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Ik schat van met de 'boot' , anders zou ie dr komende week wel zijn
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
nog een laatste keer door sluis Limmel...
Goedemorgen Bram,
Dat slopen van Limmel kunnen ze snel. Precies een maand geleden ben ik er nog door gevaren (mee gevaren) en toen was alles nog heel.
Je hebt weer een gevuld programma, als het nou ook allemaal uitkomt...
grt Wim
Goedemorgen Bram,
Dat slopen van Limmel kunnen ze snel. Precies een maand geleden ben ik er nog door gevaren (mee gevaren) en toen was alles nog heel.
Je hebt weer een gevuld programma, als het nou ook allemaal uitkomt...
grt Wim
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Dan ken jij de douane van Schiphol niet!
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Ze importeren em via Belgie, zou dan Zavetem zijn ?
maar ik meen toch dat ie zei dat ie naar de haven moest in USA
inmiddels vol alhier
maar ik meen toch dat ie zei dat ie naar de haven moest in USA
inmiddels vol alhier
vaar om te leven (niet andersom)
-
- Berichten: 2445
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Dat slopen van Limmel kunnen ze snel.
Wim, ik heb nog niet ervaren dat slopen en afbreken een probleem is bij RWS.
Maar ik zie wel dat ze hier gelukkig eerst voor vervanging gezorgd hebben alvorens te gaan afbreken, en dat is dan natuurlijk weer hartstikke goed.
En weinigen zullen weten dat het op het laatst eigenlijk geen doen meer was om deze sluis te bedienen. Het hoefde gelukkig niet vaak te gebeuren, maar de omstandigheden waren dan echt nog als in 1936.
Er was helemaal niets, geen water, laat staan een toilet, geen verwarming, nog geen ruimte om een fatsoenlijke stoel in te zetten, geen verwarming, koud en tochtig. Kortom bij een ondernemer zou zo'n werkplek onmiddellijk afgekeurd worden en het bedrijf stil gelegd. Hier heeft men gezocht naar ene compromis en dat werd dat je niet langer dan vier uren op deze sluis mocht werken.
En volgens mij bleef Limmel bij de laatste hoogwaters zo lang open, dat na sluiting de scheepvaart ook meteen gestremd werd, precies zoals in de toekomst het geval zal zijn.
Jammer dat een markant bouwwerk verdwijnt, maar het is in heel veel opzichten wel een grote verbetering. En met de foto's in de hand en sluis Boscherveld in de buurt blijft de herinnering levend.
Wim, ik heb nog niet ervaren dat slopen en afbreken een probleem is bij RWS.
Maar ik zie wel dat ze hier gelukkig eerst voor vervanging gezorgd hebben alvorens te gaan afbreken, en dat is dan natuurlijk weer hartstikke goed.
En weinigen zullen weten dat het op het laatst eigenlijk geen doen meer was om deze sluis te bedienen. Het hoefde gelukkig niet vaak te gebeuren, maar de omstandigheden waren dan echt nog als in 1936.
Er was helemaal niets, geen water, laat staan een toilet, geen verwarming, nog geen ruimte om een fatsoenlijke stoel in te zetten, geen verwarming, koud en tochtig. Kortom bij een ondernemer zou zo'n werkplek onmiddellijk afgekeurd worden en het bedrijf stil gelegd. Hier heeft men gezocht naar ene compromis en dat werd dat je niet langer dan vier uren op deze sluis mocht werken.
En volgens mij bleef Limmel bij de laatste hoogwaters zo lang open, dat na sluiting de scheepvaart ook meteen gestremd werd, precies zoals in de toekomst het geval zal zijn.
Jammer dat een markant bouwwerk verdwijnt, maar het is in heel veel opzichten wel een grote verbetering. En met de foto's in de hand en sluis Boscherveld in de buurt blijft de herinnering levend.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
vroeger was het zo dat je een opleiding aan boord volgde bvb bij je vader of bij een andere particulier
daar leerde je het vak
daarna kocht je een schip voor je eigen
gaat dat ook op voor vliegeniers?
zo ja, waarom horen wij daar dan niets van
je gaat mij toch niet vertellen dat de opleiding aan boord van de Westeind niet voldoende was om voor je zelf te beginnen
gr
leo
daar leerde je het vak
daarna kocht je een schip voor je eigen
gaat dat ook op voor vliegeniers?
zo ja, waarom horen wij daar dan niets van
je gaat mij toch niet vertellen dat de opleiding aan boord van de Westeind niet voldoende was om voor je zelf te beginnen
gr
leo
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Het avontuur is inmiddels begonnen Leo, en dat weet jij natuurlijk
Niet zonder hulp van Bram trouwens, want die is vandaag komen helpen.
Als ik wat tijd krijg zal ik wat plaatjes posten. Want je wil niet weten hoe druk je het hebt als je net een schip gekocht hebt.
Ik heb de Ancora Imparo gekocht, en de naam gewijzigd in Jannette. Dan weten jullie gelijk hoe mijn vrouw heet
We liggen nog in Meppel, schoonmaken, overhuizen en wat elektra-klussen.
De elektricien heeft een tweede toplicht geinstalleerd, en gaat de boegschroef bediening van tijd afhankelijk in weg afhankelijk veranderen. En labeltjes op alle anonieme elektra-kasten zodat iedereen kan zien waarvoor ze zijn.
Eind vd week naar Haren-Ems in Noord-Duitsland, want daar hebben ze verstand van geïnstalleerd. Hoofdmotor-revisie.
Maar ik moet maar een eigen topic, want anders vervuil ik dat van Bram.
Niet zonder hulp van Bram trouwens, want die is vandaag komen helpen.
Als ik wat tijd krijg zal ik wat plaatjes posten. Want je wil niet weten hoe druk je het hebt als je net een schip gekocht hebt.
Ik heb de Ancora Imparo gekocht, en de naam gewijzigd in Jannette. Dan weten jullie gelijk hoe mijn vrouw heet
We liggen nog in Meppel, schoonmaken, overhuizen en wat elektra-klussen.
De elektricien heeft een tweede toplicht geinstalleerd, en gaat de boegschroef bediening van tijd afhankelijk in weg afhankelijk veranderen. En labeltjes op alle anonieme elektra-kasten zodat iedereen kan zien waarvoor ze zijn.
Eind vd week naar Haren-Ems in Noord-Duitsland, want daar hebben ze verstand van geïnstalleerd. Hoofdmotor-revisie.
Maar ik moet maar een eigen topic, want anders vervuil ik dat van Bram.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Doe de groeten aan Udo van me.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Gefeliciteerd met de aanschaf Erik!
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....