Alles nog meegenomen?
Kom goed boven
grt Wim
Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Nee gelukkig niet alles mee, nu 650 geladen, dan 1,65 diep, gistermorgen was even schrikken voor veel bevrachters en schippers.....kaub - 10...41cm nog maar en koblenz was ook -6 , nu 37 cm
Ik hoop er nu wel te komen, iets dieper als 130 op koblenz kan misschien ook wel maar t moet wel n beetje vaarbaar blijven...
Het water word nu echt te laag , grote schepen krijgen leeg problemen naar boven, en de duwvaart op de benedenloop is nu ook gestopt
Ik hoop er nu wel te komen, iets dieper als 130 op koblenz kan misschien ook wel maar t moet wel n beetje vaarbaar blijven...
Het water word nu echt te laag , grote schepen krijgen leeg problemen naar boven, en de duwvaart op de benedenloop is nu ook gestopt
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Op de Moezel en Saar heb je dan een vlot schip, dat dan weer wel.
Als je dit weer nog even houd is het wel mooi varen, qua natuur dan.
Maar zoals je zegt het wordt wel erg laag. Vooral de benedenrivier kan ik mij niet herinneren dat er zo weinig water was.
grt Wim
Als je dit weer nog even houd is het wel mooi varen, qua natuur dan.
Maar zoals je zegt het wordt wel erg laag. Vooral de benedenrivier kan ik mij niet herinneren dat er zo weinig water was.
grt Wim
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Ja het slootje staat zowat droog, het schroefwater begint "stoffig" te wordennavigatie schreef: ↑16 okt 2018 10:21 Op de Moezel en Saar heb je dan een vlot schip, dat dan weer wel.
Als je dit weer nog even houd is het wel mooi varen, qua natuur dan.
Maar zoals je zegt het wordt wel erg laag. Vooral de benedenrivier kan ik mij niet herinneren dat er zo weinig water was.
grt Wim
Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Ik zal me weer even melden alhier, ik zie dat ik aardig wat foto`s heb, dus zal t even in meerdere berichten proberen te plakken .
We hadden gelost op de maasvlakte in n coaster die normaal gesproken zelf naar Walsum gevaren zou zijn ...
Het weekend even retour naar Papendrecht omdat we nog ea te doen hadden en toch pas voor maandagmiddag besteld om te laden .
we hadden afgesproken om 750 te laden , met vrij lichten, dus na de drastische val van de rivier moesten we toch maar 100 t achterlaten, die zou met de vrachtauto achteraan komen begreep ik .
dit is wat ons rest...650 silicon mangaan..
dan kunnen we op pad, het water is laag, maar dat is nu wel zo een beetje landelijk bekend...het valt alleen tegen om dat vanaf het schip op de foto te krijgen vind ik.
aan situaties als deze kan je het wel zien natuurlijk.
Ook de wsp moet nodig weer even komen koeken natuurlijk, alles in ordnung
deze circuleert in de binnenvaartwereld
ook in Brohl zou men problemen hebben met de hellingwagens
enfin, het varen is niet eenvoudig met deze waterstand, ik vond het over t algemeen wel goed gaan,collega`s liggen allemaal even diep, dus er word wel gestopt, ook passagierschepen liggen nu op waterstand, en men kan elkaar nu niet overhalen en tegenkomen tegelijkertijd, op de meeste plaatsen tenminste niet, en daar word goed op gelet zover ik t meegemaakt heb.
Maar we waren blij dat we in Koblenz waren.
op de moezel is het niet druk meer, nu in France de meeste centrales dicht zijn .
blijft fijn zo een hoge brug..
We hadden gelost op de maasvlakte in n coaster die normaal gesproken zelf naar Walsum gevaren zou zijn ...
Het weekend even retour naar Papendrecht omdat we nog ea te doen hadden en toch pas voor maandagmiddag besteld om te laden .
we hadden afgesproken om 750 te laden , met vrij lichten, dus na de drastische val van de rivier moesten we toch maar 100 t achterlaten, die zou met de vrachtauto achteraan komen begreep ik .
dit is wat ons rest...650 silicon mangaan..
dan kunnen we op pad, het water is laag, maar dat is nu wel zo een beetje landelijk bekend...het valt alleen tegen om dat vanaf het schip op de foto te krijgen vind ik.
aan situaties als deze kan je het wel zien natuurlijk.
Ook de wsp moet nodig weer even komen koeken natuurlijk, alles in ordnung
deze circuleert in de binnenvaartwereld
ook in Brohl zou men problemen hebben met de hellingwagens
enfin, het varen is niet eenvoudig met deze waterstand, ik vond het over t algemeen wel goed gaan,collega`s liggen allemaal even diep, dus er word wel gestopt, ook passagierschepen liggen nu op waterstand, en men kan elkaar nu niet overhalen en tegenkomen tegelijkertijd, op de meeste plaatsen tenminste niet, en daar word goed op gelet zover ik t meegemaakt heb.
Maar we waren blij dat we in Koblenz waren.
op de moezel is het niet druk meer, nu in France de meeste centrales dicht zijn .
blijft fijn zo een hoge brug..
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Cochem, alom bekend natuurlijk
Beilstein, iets minder bekend maar zeker zo mooi ..
Prachtig weer er bij, in een prachtige omgeving
Vanaf hier krijgen we voor ons nieuw vaarwater, we draaien hier de Saar in.
Met al snel de eerste sluis , Kanzem..
schut mooi rustig allen met drijfbolders uitgerust.
de kleine sluis is 40x 6,75 meen ik, zou dat als een soort spitsenservice bedoeld zijn ?
We hebben besloten om in Saarburg zondag te houden, daar waren we al eens geweest vanaf Mertert.
er is daar een mooie ligplaats zoals op veel plaatsen op de Saar.
Wat plaatjes van Saarburg..
ZOndag rijden we met de auto naar de Saarschleiffe, dat wil zeggen naar de uitkijktoren die er bij staat.
het uitzicht is prachtig, op t juiste moment voor de herfstkleuren en mooi weer er bij
Maandagmorgen niet al te vroeg verder zodat ik ea bij daglicht kan bekijken, tijd genoeg voor de ca 50 km en 4 sluizen die we nog moesten die dag.
toch af en toe nog een stukje in de mist.
Maar het klaart al snel op
In Metlach zit de Villeroy en Boch fabriek, daar vaar je langs.
brug beneden sluis metlach
Boven de sluis krijgen we dan de saarschleiffe over water ..
Deze rotsen hebben gele uiteinden die zwavelhoudend schijnen te zijn
Beilstein, iets minder bekend maar zeker zo mooi ..
Prachtig weer er bij, in een prachtige omgeving
Vanaf hier krijgen we voor ons nieuw vaarwater, we draaien hier de Saar in.
Met al snel de eerste sluis , Kanzem..
schut mooi rustig allen met drijfbolders uitgerust.
de kleine sluis is 40x 6,75 meen ik, zou dat als een soort spitsenservice bedoeld zijn ?
We hebben besloten om in Saarburg zondag te houden, daar waren we al eens geweest vanaf Mertert.
er is daar een mooie ligplaats zoals op veel plaatsen op de Saar.
Wat plaatjes van Saarburg..
ZOndag rijden we met de auto naar de Saarschleiffe, dat wil zeggen naar de uitkijktoren die er bij staat.
het uitzicht is prachtig, op t juiste moment voor de herfstkleuren en mooi weer er bij
Maandagmorgen niet al te vroeg verder zodat ik ea bij daglicht kan bekijken, tijd genoeg voor de ca 50 km en 4 sluizen die we nog moesten die dag.
toch af en toe nog een stukje in de mist.
Maar het klaart al snel op
In Metlach zit de Villeroy en Boch fabriek, daar vaar je langs.
brug beneden sluis metlach
Boven de sluis krijgen we dan de saarschleiffe over water ..
Deze rotsen hebben gele uiteinden die zwavelhoudend schijnen te zijn
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Daarboven zien we de toren alwaar we op geweest zijn.
We moesten nog maar even buiten de haven wachten gistermiddag, dus gisteravond maar verhaald naar de haven, alwaar we vanmorgen gingen lossen, ook dat gaat snel met deze hoeveelheden.
De meeste schepen lossen met ''het rad" de erts en de kolen.
We zijn vroeg leeg en moeten leeg de saar af.
weer boven de schleiffe
Hier kan je rode split laden, in Taben roth.
en hier weer afvarig aan Saarburg, waar we nog even aangeschoten zijn voor een boodschapje
De afstanden zijn niet al te groot, dus lagen we nog net met daglicht weer vast in de haven van Mertert.
hier moeten we een partijtje damwand laden van 100/150 ton, dat wisten ze vanmiddag nog steeds niet, en dan aanvullen met 20 ft containers die vol zijn ca 25 t stuk, veel zullen dat er niet zijn schat ik, als ik t zo in schat n 500/550 t oid ,maar ze hopen op n druppel water dus willen ze morgen eerst de voorspellingen afwachten (alsof die de laatste dagen klopte) maar dan ps ca 8:30 beginnen, enfin hoeven we niet vroeg op zullen we maar denken
We moeten er mee naar Antwerpen. tot zover de berichtgeving vanaf t Westeind, grt Bram
We moesten nog maar even buiten de haven wachten gistermiddag, dus gisteravond maar verhaald naar de haven, alwaar we vanmorgen gingen lossen, ook dat gaat snel met deze hoeveelheden.
De meeste schepen lossen met ''het rad" de erts en de kolen.
We zijn vroeg leeg en moeten leeg de saar af.
weer boven de schleiffe
Hier kan je rode split laden, in Taben roth.
en hier weer afvarig aan Saarburg, waar we nog even aangeschoten zijn voor een boodschapje
De afstanden zijn niet al te groot, dus lagen we nog net met daglicht weer vast in de haven van Mertert.
hier moeten we een partijtje damwand laden van 100/150 ton, dat wisten ze vanmiddag nog steeds niet, en dan aanvullen met 20 ft containers die vol zijn ca 25 t stuk, veel zullen dat er niet zijn schat ik, als ik t zo in schat n 500/550 t oid ,maar ze hopen op n druppel water dus willen ze morgen eerst de voorspellingen afwachten (alsof die de laatste dagen klopte) maar dan ps ca 8:30 beginnen, enfin hoeven we niet vroeg op zullen we maar denken
We moeten er mee naar Antwerpen. tot zover de berichtgeving vanaf t Westeind, grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Zoals je al opmerkte, de natuur is prachtig zo met het zonnetje er bij.
Mooie foto's, ook de Saarschleife van boven af ziet er geweldig uit.
Gelijk een vakantiereisje voor de jeugd
grt Wim
Mooie foto's, ook de Saarschleife van boven af ziet er geweldig uit.
Gelijk een vakantiereisje voor de jeugd
grt Wim
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Mooi, ziet er bekend uit na onze cruise van vorige zomer. Vond alleen die uitkijktoeren bij de Saarschleiffe wat minder vanaf de Saar gezien.
Schijnt te doen te zijn met rolstoel, dus allez.
Hoe schiet de nieuwe sluis in Trier op?
Schijnt te doen te zijn met rolstoel, dus allez.
Hoe schiet de nieuwe sluis in Trier op?
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
De laatste foto: Over stuurboord heb je een Wohnmobil-stellplatz (of te wel, camperplaats) een 150 meter boven de brug, zo uit het hoofd.
Daar zijn we in 2011 of '12 geweest, ik weet het zo even niet meer. Ik vond het een mooi riviertje. Mijn verbazing was echter groot toen ik het KVB Kruier leeg af zag komen. Ik zag een kop met een bekende naam, ik dacht, dat kan toch niet hier? Maar jawel hoor, gekoppeld in lange formatie kwam ie daar af. Dat is wel een imposant gezicht, kan ik je vertellen.
Mooi verslag weer!
Daar zijn we in 2011 of '12 geweest, ik weet het zo even niet meer. Ik vond het een mooi riviertje. Mijn verbazing was echter groot toen ik het KVB Kruier leeg af zag komen. Ik zag een kop met een bekende naam, ik dacht, dat kan toch niet hier? Maar jawel hoor, gekoppeld in lange formatie kwam ie daar af. Dat is wel een imposant gezicht, kan ik je vertellen.
Mooi verslag weer!