Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Jaja Piet, jij had die duwpalen dr niet af moete halen, dan had je nu met 3 bakken kunnen varen :mrgreen:

Maar we zullen idd over t algemeen rustig draaien, en het is in de stuurhut en elk geval super rustig, ook in de slaapkamers zitten we an de 63 DB vollan leeg, dus veel gedender, 65DB is de eis voor continue certificaat meen ik, maar dat hebben we niet nodig.. :wink:

En Bart, ik doe nog even verder hoor, die primer is niet schoon te houden, alle voetstappen bleef je zien, dus vanmiddag maar even n laagje er bij, ik vond gelukkig nog n volle pot lichtgrijs , nu op je sokken naar beneden natuurlijk :P :mrgreen:
Afbeelding
en iedereen bedankt voor de goedevaart wensen natuurlijk :D

inmiddels hoop ik dat ik op mn laadplaats lig, tis allemaal n beetje vaag, maar ik ben warm hier denk ik ...

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door DPLA »

Halo Bram,

Het ziet er nu zo netje uit, op de sokken naar beneden, stropdas voor, Kapiteinsjasje aan en Kapiteinspet op, hahahaha :wink: 8)

Geluidsniveau van 63 Db binnen in de roef bij voluit varen is heel netjes hoor !
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
mbs gerrit jan
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 okt 2008 09:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door mbs gerrit jan »

Westeind schreef: 26 jun 2017 21:18
Maar we zullen idd over t algemeen rustig draaien, en het is in de stuurhut en elk geval super rustig, ook in de slaapkamers zitten we an de 63 DB vollan leeg, dus veel gedender, 65DB is de eis voor continue certificaat meen ik, maar dat hebben we niet nodig.. :wink:

grt Bram
Slaapkamers moeten voor continucertificaat op 90 of 95% van het toerental 60 db zijn, woonkamer en stuurhut 70, en in de machinekamer 110db. Zo vertelde de expert mij dat in ieder geval, toen we vorig jaar hebben gemeten ivm nieuwe motor.
Johan van der Voet
Ms Solutio
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Wrijfhout »

Mastodont 06.jpg
Mastodont 06.jpg (199.46 KiB) 1822 keer bekeken
Eigenlijk zit ik een beetje te wachten op foto's van dit kaliber. We hebben op het forum al eens mee mogen genieten van de hermotorisering van de Mastodont, waarvan dit het resultaat was...

Laat maar komen die foto's...

Gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Eemspoort
Berichten: 3167
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Eemspoort »

Ik wou net zeggen, dat lijkt wel een Spits met aardig wat pk's. Het gele ankerliertje verried dat het de Mastodont was. :)
Toen ik nog op de Leidsegracht voer (54x6,60, 475 pk Cat) vond een buurman eens dat we te hard voorbij kwamen. Hij zei tegen mijn schipper dat we "meer kracht dan verstand" hadden. :lol: :mrgreen:
Kapitein Spok
Berichten: 2445
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kapitein Spok »

Met de Jolles 345 ton 100 pk DAF, naderden we op de Maas een plek waar men aan de oever aan het werk was.
M'n vader zei net tegen ons, "Jaja we zullen er zo maar eens een tandje af doen".
Want de bakenboot kwam ons al tegemoet, en dat niet alleen....... via de luidspreker riep hij ons toe...........:
"Janssen, bedankt, als je dat werk voorbij bent kun je weer doordraaien".

Ja, mij vader had wel verstand, die had weer geen kracht.
En zo is het altijd wat!
k-k
Berichten: 6029
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door k-k »

En een bakenmeester met verstand, Theo! Zo kun je een hoop plezier van/met elkaar hebben. Gr. Klaas.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Jaja , ik heb niet zoveel verstand dus ik heb me met de kracht ook maar wat binnen de perken gehouden;)
We lopen vollan net 300 m harder als voorheen, nu kwam ik er met lossen wel achter dat ik mn winst ook geladen had we hadden 1760 in ...
Maar desalnietemin zie je dat toch niet an de golf voor de kop,en ik kom nog niet aan mn toeren dus de schroef gaat weer wat lichter, had ik r maar niet aangezeten dan had tie ws goed geweest .
We hebben dinsdag geladen en om 8:30 was ik al vol, alleen jammer dat toen de kreekrak maar 1 sluis had, dat kostte ons 4 uren...
Maar dat gaf achteraf ook al niet want we moesten pas 3e beurt lossen in empel.
Daar toch op tijd leeg, en nu onderweg naar Kessel eik, maar nu liggen we weer te wachten voor Grave die is nu weer gespert, t schiet lekker op ...
Morgenmiddag laden word dan alsnog vroeg op morgen.
Als we vol zijn gaan we naar Balen, hopen dat dat geen baalreis word :)
Als we maandag leeg zijn gaan we weer naar Blomaert om dan toch echt die deksels weer terug te halen... en dan dinsdag bij Moortgat in t dok om de schroef lichter te zetten en evt wat schoepen in mn koelbeun te lassen omdat we leeg, als we te hard draaien wat koeloroblemen hadden, maar dan moet je wel hard draaien, en dat doe je over t algemeen toch niet zo vaak...
Tot zover even ons nieuws, even zonder beeld, maar dan laat je je verbeelding maar spreken
Grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
liberian
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 apr 2016 13:31

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door liberian »

.
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door DPLA »

Hallo Bram,

Had je dit koelprobleem met de Wärtsilä niet, als je leeg voer ?

Bij de hermotorisering is de koelunit niet vervangen voor een grotere koelunit , of was deze koelunit volgens de CAT gegevens voldoende ?
En ja, een grotere koelunit vereist ook weer en grotere beunkoelingskast.

Of is het puur dat de beunkoeling niet geheel onder water zit, als je leeg vaart.

Als een beunkoeling goed gemonteerd/ingebouwd is, moet de bovenkant ongeveer 3 tot 5 cm onder waterlijn zitten bij een leeg schip, dan weet je zeker als je gaat varen dat dan de beunkoeling geheel onder water zit.


Mogelijk zijn de schoepen de oplossing om de beunkoeling vol te trekken met water als je leeg vaart.

Maar Bram, je weet toch dat je niet leeg moet varen, dat kost alleen maar geld, dan verdien je niets, leeg varen levert niets op. :lol: :lol: :lol: :lol:

Jammer dat de schroef weer lichter gezet moet worden, jammer van de extra kosten . :( :(
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Plaats reactie