Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Westeind schreef: 28 sep 2017 21:11 we gaan niet weg uit Vlissingen want we moeten hier weer cellulose laden voor Velsen, maandag of eerder, we gaan er van uit dat dat "eerder" een zoethoudertje is
Van de keer dan toch ns geen zoethoudertje, gister tegen alle verwachting in geladen 1700 t
22:30 vol en nu met t vloedje naar Hansweert,
Ws kunnen we nier eerder lossen als woensdag maar daar wagen we maandag wel n belletje aan, en anders hebben we n dagje langer weekend thuis ;)
Gr Bram
vaar om te leven (niet andersom)
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door teerkwast »

He, Bram, kan je geen les krijgen van Erik? dat levert schijnbaar meer op als varen.
Afbeelding
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

:mrgreen: Ligt r an met welk schip je vaart
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1951
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

[/quote]
Van de keer dan toch ns geen zoethoudertje, gister tegen alle verwachting in geladen 1700 t
22:30 vol en nu met t vloedje naar Hansweert,
Ws kunnen we nier eerder lossen als woensdag maar daar wagen we maandag wel n belletje aan, en anders hebben we n dagje langer weekend thuis ;)
Gr Bram
[/quote]

1700 ton cellulose, past dat onder de luiken, Bram?
Mooi thuis.
grt Wim
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door ichthus »

Goede morgen ,Wim ik zal even voor mijn beurt schrijven.Je hebt zoveel soorten cellulose ,en woodpulp uit verschillende landen en afmetingen van ;units; dan de afmetingen van het laadgerei,de z, g ; spreader ; van 4 tot 12 ;units ;per hijs dat maakt verschil maar als men zegt vooraf je krijgt; woodpulp ; dan laadt je 1/4 minder onder de luiken !! sorry voor de engelse namen.
gr,Wim
navigatie
Berichten: 1951
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Wim,
Ik weet dat er een hoop verschillen zijn.
Ik vroeg me zo maar af of het deze keer goed uit komt en onder de luiken kan.
Afladen met cellulose komt niet altijd goed uit.
Ik denk het wel want hij is na belading wel snel vertrokken.
grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Eerst maar eens antwoord geven, voor t weer verjaard,
We kunnen 1700 t niet onder de luiken houden, ook aan kuubs hebben zijn grenzen :mrgreen:
en ik vond de pakken ongelukkig in het ruim staan, ze hebben wel ns beter gestuwd naar mijn idee, overal ca n 30 cm kier tussen, zowel in de onderste als de bovenste laag..
maar al met al, mag ik denk ik niet brommen als we het dan toch met 1 kleed van 10x12 kunnen afdekken, dus ca 10m lang deklastje :wink:
Afbeelding

Afbeelding
Morgen maar weer ns n dagje varen :wink:
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1951
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Bedankt Bram.
Mooi deklastje.

grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Woensdag dus volgens afspraak gelost, dat ging nogal vlotjes, ca 2 uur al weer leeg.
Afbeelding
Afbeelding

Daarna even terug gevaren naar de amerikahaven, dat is niet zover, en daar lag vlakbij onze laadplaats de Grevelingen, dus hebben we weer ns ouderwets gebuurd gisteravond, dat was al even geleden met hun :wink:
Maar vanmorgen al vroeg(te vroeg na buurten natuurlijk)werden we gebeld om te laden in de azie haven, dat zijnvan die momenten dat je wenst dat je ijsboer geworden was om maar n dwarsstraat te noemen :mrgreen: , regen wind donker :evil: , enfin, het lukte allemaal wel, en het laden ging niet al te wild...
Afbeelding
Kolen, das lang geleden hoor, dacht lekker met de wind op de kond schoon te laden, maar t woei zo hard dat de kolen van de zeeboot die 100 m achter ons lag te lossen er bij ons achter over gingen .... :roll:
Oja we gaan er mee naar Den Bosch.....tja ik heb t ook niet bedacht hoor, de opkoper zit in Boxtel, t zijn fine kolen dus voor de bbq zal t niet wezen :P

Maandag daar lossen, dan leeg naar Balen, ja daar zijn we onlangs ook geweest met zand....
nu moeten we daar construktie laden 57 t voor Eemshaven, dus t hoge noorden maar weer opzoeken..
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1951
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

In ieder geval even bezig.
57 ton, is de moeite niet. Ik dacht dat jij zwaarder gewend bent. :mrgreen:

Goeie reis,
grt Wim
Plaats reactie