Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
JC
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door JC »

mastodont schreef: 24 jun 2018 15:27maar de regen heeft roet in het eten gegooid
Ook hier speelde de regen een rol. Korte vertaling: doordat het beekje dat langs het Ardennenkanaal loopt overstroomde is de bodem verzadigd met water, waardoor de bodem zich wat heeft verplaatst. Met dit gevolg: Sluishok omver, sluismuur ontzet
Verdere uitleg laat ik aan Leo.
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Gert Schouwstra »

Westeind schreef: 24 jun 2018 20:14 Ja idd, haatlandhaven😉
Ik ben daar vorige week nog geweest en donderdag ben ik er weer. Zal wel even zien of je er dan nog ligt.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Binnenvaarder »

Tijdens mijn wandeling zag ik plots deze varen t.h. Ridderkerk, afstand was een beetje te ver voor een duidelijke foto, dacht even dat Bram een nw autokraan had geplaatst :D
Een vraagje Bram: zag je gisteren (boekenmarkt in Dordt), geladen, liggen in de Binnen Kalkhaven, was eigenlijk een beetje verbaasd dat je daar bijna afgeladen kon liggen.
mvg
Geert
Bijlagen
Westeind.jpg
Westeind.jpg (124.39 KiB) 2000 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Kijk aan.
Hij was dus al die tijd al geladen?
Had ik even gemist :oops:

grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Nou ja gemist niet denk ik, dan had je wel n echte stalker geweest.. :mrgreen: :lol:

Ik zal even verslag doen, we zijn naar Kampen, via de IJssel..
Afbeelding

Dinsdag gelijk gelost aldaar, bij Graansloot
Afbeelding

Toen we leeg waren zijn we leeg naar Dordt, ik kon terecht bij Leeuwestijn, om even de spudpaal achter te repareren, we hadden daar destijds een soort antiebonkrubber op gemaakt, maar dat lag al een tijdje los, en tijdens de laatste reis kwam mn paal een x bovenmet een balkje er bovenop en die drukte mn "pal vast/los signalering" kapot, dus kon ik em helemaal niet meer gebruiken..., ook mn tachograaf had kuren en moest derhalve gemaakt en geherkeurt worden..
Donderdag was de paal weer klaar, ik had inmiddels aangenomen om in Vlaardingen caolien te laden voor Delfzijl, een echte nette binnelandse beursreis zou je vroeger zeggen, tis best een nette reis, maar gelukkig heb ik geen 3 weken toer nodig gehad 8)
Maar dan moet je wel zorgen dat je ruim proof genoeg is voor zo een lading, dus in Dordt maar begonnen met het ruim bijwerken, eerst uitgespoten met hogedrukspuit, en later bijgeplekt..
Afbeelding
donderdagavond naar Vlaardingen gevaren..
Afbeelding
Alwaar we s`nachts geladen hebben
Afbeelding
Tegen de morgen vol, en weer terug naar Dordt gevaren, waar Geert me dan zag liggen,Die haven is diep genoeg,met laag water nog een dikke meter er onder , dus ik schat dan nog zo`n 4m water tis tenslotte een zeehaven geweest :wink:
Afbeelding
Ik moet zeggen dat ik mezelf best een groot schip vond daar in dat haventje, vroeger toen mn opa er nog lag met zn klipper, lag het vaak vol met zulke scheepjes, met kerst kon je dwars over lopen, nu kunnen er een paar grote schepen in en ligt t vol, Dolderman bouwt er aan de lopende band schepen af aan de binnenkant...
Hier zit ik met de kont net door t bruggetje
Afbeelding
enfin, vrijdag dan de tacho klaar gemaakt, en zaterdag nog een feestje gevierd, we hadden dit zo aangenomen om maandag te vertrekken en woensdag te lossen.
Afbeelding
maandag dan naar de Lemmer, en vandaag naar Delfzijl, vanmorgen nog gespot door Gerrit, forum alias "ultima latet" :D
door brug Schuilenburg
Afbeelding

tot zover het nieuws, grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Wees gerust, zo goed houd ik ook niet bij hoor. :D
In de Vulcaanhaven geladen dus, zoals je weet een aflopende zaak daar.
Ik heb gezien dat er al een grote loods gesloopt wordt.

grt Wim
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Fluks »

Ik vroeg mij al af:‘‘Wat moet Bram in de Gouden Driehoek’’In de 50er jaren mochten we met de spits niet in de Kalkhaven liggen,omdat we te groot waren.Tijden veranderen.
Groeten,Arie.
zoetwatermatroos
Berichten: 803
Lid geworden op: 04 aug 2008 22:34
Locatie: Loon op zand

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door zoetwatermatroos »

Begin van het jaar nog met een koppelverband in de binnen kalkhaven gelegen. Bak en schip apart van elkaar naar binnen gevaren zul je wel begrijpen. Het was een beetje passen en meten naar lagen er uiteindelijk prima.
Schipper MTS Vosta
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

We zullen nog eens een stukje varen voor de vakantiegangers thuis :wink:
In Delfzijl gelost, de wind was gunstig..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Toen we leeg waren zijn we leeg naar Amsterdam, ik kon 3 reizen krijgen vanaf Delfzijl, maar die betaalde niet genoeg om t leuk te maken
ze hebben onderweg een snelheidscontrole langs het kanaal gezet, ik weet niet wie de juiste snelheid meet.... :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Amsterdam cruisseterminal..
Afbeelding
De andere morgen geladen in de westhaven, bij de waterland terminal, een gouden bedrijf, mooi overkapt, aardige mensen en geen gezeur over allerlei bijzaken zoals bij bv verbrugge...
Afbeelding
op de terugweg weer gespot,zn naam staat op de foto, stond op FB...
Afbeelding
en nee weer niet gewonnen, (moet je wel lootjes kopen natuurlijk) :P
Afbeelding
We waren dus vrijdagmorgen vroeg vol, en moesten er mee naar Wesel, dat is de wereld niet uit, dus waren we daar zaterdag alweer, gezellig bij goede vrienden opzij..
Afbeelding
Ik lees op FB en elders ook wel, dat het vroeger allemaal veel gezelliger was en dat er niemand meer tijd heeft om te buurten, en meer van die "goeieouwetijdverhalen" ik wil hier bij toch eens wat tegen geluid laten horen/zien...van zaterdag t/m dinsdag naast elkaar 8)
Afbeelding
Je moet t nog altijd zelf maken, zal vroeger ook wel zo geweest zijn, alleen was het toen wat onvoorspelbaarder zonder telefoon enz :P
We hadden aangenomen om woensdag pas te lossen, ik had wel eerder gewild mar dat kon niet, dus danheb je wat vrije tijd.
maar woensdag dan toch aan de beurt..
Afbeelding
met een containerkraan waar men niet alteveel moet ombouwen om cellulose te lossen.. :P
Afbeelding
Woensdagavond nog naar diploma uitreiking geweest van ons oudste dochter, en donderdagmorgen naar Duisburg gevaren om daar draad te laden voor Antwerpen, donderdagmiddag begonnen, we lagen onder de hal in de sudhafen en die geeft schaduw en dat is wel fijn als je de witte kop weer wit wil maken, dus dat kon ik daar mooi doen, ik was net klaar en toen ging het nog regenen ook, dus dubbel plezier van de hal :D
Afbeelding
Afbeelding
en nu dus in Anvers, op 351, maandag 186 t hier lossen om 6u, en dan aansluitend de rest op 502 zegguh ze ..
Afbeelding

Als we leeg zijn hebben we nog geen aansluiting, het water zakt, en men wil dat liever even aanzien, ze hopen op noodweer boven, wij niet ... :mrgreen:

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Bram, we zijn weer helemaal bij :D

Goed weekend (wat er van over is :mrgreen: )

Wim
Plaats reactie