Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Na 1 week al aardig weggezakt, even ophalen.
Na een rustig weekend gelijk weer druk in de weer. :D
's Morgens laden in Walsum en 's avonds bijna thuis. Dat lukt ook niet altijd.
Draadcoils of echte rollen?

grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Oja, de tijd vliegt als je lol hebt zeggen ze altijd he :D

Hier varen we nog richting Hamm...
Afbeelding
Alwaar we vrijdagmorgen leeg gekomen waren, na 2 dagen en 3 uren liggeld trekken.....

En dan maandag idd "normale" rollen geladen in Walsum laden ze geen draad :P
Afbeelding
En s`avonds nog an Werkendam geslapen, des andere daags even over Dordt gevaren om te bunkeren en een cameraatje te repareren wat geen beeld meer gaf, en nog naar Antwerpen...
s`morgens langs "huis" 8)
Afbeelding
Dinsdagavond dus in Antwerpen gekomen, maar 1-11 is n feestdag in Belgie dus hadden wij ook weer ns n vrije dag...
Vanmorgen dan volgens afspraak gelost, en leeg naar Vlissingen waar we nu net vast liggen....
Afbeelding
Hier dan 1511 t Cellulose laden voor Maastricht, ze wilden vanavond nog laden, maar als ik t zo aanhoor word de kans daarop nu minimaal geschat, dat is jammer want morgen is t om 13 u hoogwater alhier en dan zou het leuk zijn voor die tijd met t tij mee naar Antwerpen terug te varen, die kans is nu dus ook wat kleiner :roll:
tot zover het nieuws , grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Bram,
Bedankt dat je ons toch deelgenoot blijft maken van je verschillende reizen en wederwaardigheden.
Ik begrijp natuurlijk best dat het voor jou niet direkt 'nieuws' is.

Goede reis naar Maastricht,

grt Wim
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kapitein Spok »

[i]Bram, Bedankt dat je ons toch deelgenoot blijft maken van je verschillende reizen en wederwaardigheden.
[/i]
Wim, daar ben ik het helemaal mee eens.

Ik zit inmiddels bijna veertig jaar aan de wal, en dan is het gewoon heel leuk om simpele plaatjes te zien van plaatsen of bruggen die je ooit als je broekzak kende en die nu een "Oh jah erlebnis" teweegbrengen.

Dus Bram vooral doooooooorgaan!
ko van dixhoorn
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 nov 2009 13:02
Locatie: Terneuzen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door ko van dixhoorn »

Hallo Bram
Kun je nu al iets zeggen over de nieuwe motor
Wat betreft de snelheid in verhouding met het brandstof gebruik
Ik vond de het een zeer interessant gedeelte om te volgen van de oude naar de nieuwe motor
Dus nu toch wel benieuwd hoe de resultaten uitpakken
Grt Ko
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Euh , tja ik dacht dat ik t al ergens verteld had maar zie t zo 1.2.3 niet staan...
Veel verschil is er niet met vroeger, afgeladen lopen we misschien 2a300m harder maar dat kan ook in de optimalisering van de schroef zitten,
ook het verbruik scheelt niks, want die zogenaamde schonere CCR2 mototren gebruiken gewoon meer als de ccr 0 motoren :cry:

Enfin we doen voort hier. :wink:

We hebben dus donderdag gelost in Kallo, en onder het lossen belde men al van Vlissingen hoe laat we aldaar konden zijn, kijk dat zijn goeie zaken, als ze daar zenuwachtig worden is het nog niet te laat.... :mrgreen:
we hopen daar vanavond ca 18 u te zijn zeg ik, maar ik lig wel in KALLO, dus weet nooit hoe laat ik door zo en zeesluis buiten ben, dus afgesproken om buitengaats weer terug te bellen, enfin ea viel niet helemaal tegen dua we konden 17:30 in t Sloe zijn, toen begon ie al, dat t wat minder liep dan smorgens, maar dat we wel begonnen maar niet meer vol kwamen, ok ook al goed, dan zijn we toch vrijdag vroeg vol en aangezien het dan om 13u hoogwater is, lopen we mooi met de vloed terug naa Antwerpen.....je ziet aan de planning ligt het allemaal niet... :mrgreen:
Lang verhaal kort verhaal, donderdagavond was mn voorbuurman nog niet eens vol, en wij dus ook niet om 13u vrijdag, maar 15u en dan is je getij dus verlopen zoals dat dan zo mooi heet :(
Toen eerst maar boodschappen en kinders aan boord gehaald, en het volgende tij benut, das dan `s avonds zoals je zult begrijpen 8)
aan het laden
Afbeelding
Eenmaal buiten vlissingen, nog even wat tegenstroom natuurlijk (je gaat altijd te vroeg weg) maar later toch vloed tot aan de kruisschans, die voor de verandering eens klaar stond :P
Afbeelding
eenmaal binnen geschut was het inmiddels dik bedtijd zal je begrijpen,dus t eerste beste stukje vrije kade, maar vast gemaakt en de wekker niet te vroeg gezet :mrgreen:
Toch voor de wekker wakker (ik word oud geloof ik) maar gaan varen om een dagje Albertkanaal te doen, dat is gelukt, gisteravond mooi nog n plaatsje in Kanne gevonden, dan zijn we dr bijna :wink:
Vanmorgen nog even naar Maastricht geweest..
Afbeelding
met een wat vage straatnaam tussen de Katholieke en Protestantse kerk in :mrgreen:
Afbeelding

Hier liggen we, net voor de doorgraving..
Afbeelding
en het is herfst
Afbeelding

We liggen in n mooie omgeving hier, dus nog even van genoten voor t ging regenen
Afbeelding
Afbeelding
wat gesloten mergelgrotten..
Afbeelding
Waar zelfs een geheime basis van de nato gezeten heeft tijdens de koude oorlog zo las ik hier .. :o
Afbeelding

Morgen hebben we een privé dagje ingepland staan, we kunnen dan dinsdag lossen hoop ik, en dan hoop ik ook woensdag leeg te zijn, ik zie alleen dat r nu een Savanna op mn losplaats ligt en zoals bekend varen die gewoonlijk met duwbakken, dus ik ben benieuwd hoe ea gaat verlopen, we zullen daar morgen wel ns achteraan bellen...

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door teerkwast »

Bram, over dat verbruik, dat doet mijn een beetje denken, aan het volkswagen verhaal. NIETS van waar dus.
Afbeelding
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Bart ik kan t je niet uitleggen, er zal wel wat veranderd zijn in uitstoot oid, maar in mn portmonaie merk ik r in elk geval niks van ....
vaar om te leven (niet andersom)
jarre_jarre
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 mei 2011 11:08

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door jarre_jarre »

Volgens mij wordt er nu diesel gebruikt om de uitlaatgassen schoon te branden, behalve (meer) warmte heb je er niets aan, behalve minder uitstoot. Het lijkt mij dat er te weinig innovatief wordt gekeken naar (diesel)verbrandingsmotoren. Dat bewijst het sjoemelschandaal toch wel lijkt mij.
A/B Luxe motor Spes Salutis
angels77
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 dec 2008 21:20
Locatie: oudenburg

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door angels77 »

Ter info

Zoals bram had gemeld dat hij gefilmd was . vanaf 12 november begint de haven van Rotterdam weer op discovery

met vriendelijke groet Martijn
Plaats reactie