Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Zeearend
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:32
Locatie: Terneuzen

Bericht door Zeearend »

ik verzin van alles
BA Bram Aarnoudse

gr Henk
mee varen
Simon
Berichten: 82
Lid geworden op: 06 mar 2007 09:46

Bericht door Simon »

Goedemorgen

Zit ik weer eens op het Binnenvaartforum te neuzen, kom ik dit onderwerp tegen...
Er gaat voor mij nu wel een stukje nostalgie verloren. Ik heb in de "hanzestad"-periode twee en een half jaar voorop gewoond. Het was mijn eerste ervaring met de Rijnvaart als matroos hoewel de fam. Smeding mij altijd netjes als stuurman betitelden. Ze vergaten alleen mijn loon daarop aan te passen :lol:
Een leuke tijd, geen zorgen van een "eigen"schip", alleen varen en een beetje onderhoud en de meeste weekenden gewoon aan boord.
Ik heb nog wel foto"s uit die tijd, 1985-1988, maar waar ze zijn?

Groeten,

Simon
Varen is ook niet meer wat het geweest is.
Nieuwkoop

Bericht door Nieuwkoop »

Heey Bram,

Leuk dat jullie je schip gaan verbouwen. Het zal wel een heel werk zijn. Succes ermee.

Gr André
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Bericht door Westeind »

Hallo

Pergo bedankt voor de serie foto`s het was jou waarschijnlijk meer om de boten en het werk te doen dan om de casco`s :D .
da`s ook eingelijk logisch want aan dat grijze chinees is (nog)niet zoveel
fotogenieks te zien.

Simon wat leuk dat je reageert ik hoop dat het vooronder toen in betere
staat was dan toen ik het schip kocht,toen was beneden de helft uitgebroken en boven een beetje zootje opslag.
ik heb het zelf 5jaar geleden toen we op onze zoon lagen te wachten
weer redelijk gerestaureerd wel de wc weg gehaald want die pijp was nog zo dun dat ik inmiddels er wel op gezonken zou zijn :roll:
maar met een chemisch toilet een nieuw watertankje en hydrofoortje
+boilertje is het nu weer redelijk netjes niet voor een matroos lijkt mij
maar voor vakantiegangers is het prima het bad zit er ook nog in.
ook ben ik wel naar de donau geweest en de loodsen daar hebben ook niet zulke hoge eisen.
t,lijkt nu zonde van het werk maar als je weet dat ik voor dat ik er beneden een stuk nieuwe vloer in wilde leggen ff de roest weg wilde slaan er dwars doorheen sloeg dan zegt dat wel genoeg denk ik.

en hoi Andre
je komt maar eens langs hoor je bent in dat dorp vast nog wel eens te vinden

grts Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Simon
Berichten: 82
Lid geworden op: 06 mar 2007 09:46

Bericht door Simon »

Hallo,

Dat vooronder was in die tijd ook al ouwe muk. Beneden een grote ruimte met een barretje en boven slaapkamer met badkamer. In die tijd zijn de oude duitse ramen er uit gehaald en aluminium ramen geplaatst. ik heb toen zelf de boel nog weer een beetje betimmerd. De r.v.s. klap op de voorroef (ik ga er van uit dat die er nog op ligt) is er in Duitsland op gekomen. We lagen een keer in Kampe grint te lossen toen de draden van de kraan braken en de giek met een klap op de voorroef viel, precies over de ingang. Kap in elkaar en deur d'r uit. En ik me wezenloos geschrokken want ik was binnen. Ze hebben toen de boel ter plekke weer gerepareerd. En dat oude toilet... Ik ben nog eens een keer op de fiets half Rotterdam door geweest voor onderdelen van de pomp. Ik heb ze toen niet kunnen vinden maar kwam wél met een nieuwe platenspeler aan boord. Ik kwam een aanbieding tegen die ik niet kon laten lopen. Dat heb ik nog vaak moeten horen...

groeten,

Simon
Varen is ook niet meer wat het geweest is.
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Bericht door mastodont »

Bram verkoop dat voorschip toch aan die jongen
als je een aan bieding doet die hij niet kan weigeren neemt hij het zo mee
gr
leo
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Bericht door Eemspoort »

Beetje oplappen, kan ik er een bak van maken, Rheinbröhler koppelverband. :P
Pergotje

Bericht door Pergotje »

jaja ed, en dat sleepschip waar jij al een jaar een optie op hebt?
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Bericht door Eemspoort »

Die kan prima zelf varen, Michiel! :P
Of ik hang hem erachter. :shock:

Afijn, On-Topic maar weer! :lol:
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

xxx

Bericht door maarpol »

Vindt het een leuk topic , en Westeind geluk er mee in de toekomst.

Maar ook een beetje humor er by , als je nu een kont van een oude spits koopt en dan aan dat ouwde voorschip buttert kan je de heele zaak als woonschip naar England verkoopen. Want het ziet er naar uit dat die ongeacht hoe het er uit ziet koopen :lol: :lol:

Groeten
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Plaats reactie