'Doodgewoon' reisje met toch wel een bijzondere lading. Wat een zwaar spul zeg.
Maar goed dat je zo'n sterk casco hebt. Dit zal niet elk schip aan kunnen. Die balken eronder waren een goed idee.
Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Mooie reportage weer,Bram; zal lastig worden dit(zeker qua gewicht) te overtreffen...
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Volgende reis 1700 ton cellulose is zwaarder
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Ook omvangrijker!
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Als laatste moest de sleeve mee ook n 250 t, daarvoor moesten we even door de rondte ??
kan die kraan niet zover aftoppen dan of is het makkelijker dat jij het schip rond gooit ziet er weer interessant uit
gelijk een draadje voor steekend
dat hef platform/schip heeft ook een paar spudpalen net als jij bram
kan die kraan niet zover aftoppen dan of is het makkelijker dat jij het schip rond gooit ziet er weer interessant uit
gelijk een draadje voor steekend
dat hef platform/schip heeft ook een paar spudpalen net als jij bram
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Toen dit phpBB-forum begon, dat was in 2004, waren er ook enkele duitstalige deelnemers, ook kwam er wel eens een vraag in het engels.
Volgens mij nooit een probleem geweest; tegenwooridg is engels, ook in de binnenvaart, wel geaccepteerd, veel documenten zijn zelfs in het engels, terwijl nederlands, duits en frans toch de voertalen zijn...
Trouwens vóór dit moderner forum was er nog een forum bij iezie.be, was alleen tekst, geen foto's, ook Kombuispraat was toen bij iezie.be
Dit forum heette toen trouwens nog Groninger Kustvaart Forum, GKV.
Volgens mij nooit een probleem geweest; tegenwooridg is engels, ook in de binnenvaart, wel geaccepteerd, veel documenten zijn zelfs in het engels, terwijl nederlands, duits en frans toch de voertalen zijn...
Trouwens vóór dit moderner forum was er nog een forum bij iezie.be, was alleen tekst, geen foto's, ook Kombuispraat was toen bij iezie.be
Dit forum heette toen trouwens nog Groninger Kustvaart Forum, GKV.
gr., jannuh
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
ik zie de westeind nog niet omhoogklimmen in de spudpalen zoals het hefschip
De “Innovation” is het krachtigste Heavy-Lift Jack-Up Vessel (HLJV) ter wereld. Het is toegerust met vier gigantische afzinkbare poten van 89 meter lang, die stabiel en precies werken in grote waterdieptes mogelijk maken. Die precisie wordt mede bewerkstelligd door dynamic positioning-technologie. Van die jack-up legs maakt het schip gebruik, om net zoals een hefplatform, zichzelf uit het water op te krikken om deiningonafhankelijk te kunnen werken.
In zijn huidige constellatie kan de “Innovation” funderingen plaatsen in waterdieptes tot 65 meter. De “Innovation”, die tevens een helicopterdek aan boord heeft, werd gebouwd op de Poolse scheepswerf Crist in Gdynia.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Tja, en zonder blikken of blozen kramen we de grootst mogelijke onzin uit
Een mouw, een waterhamer, een zware takel opkrik vaartuig, of bijvoorbeeld een achterschoffelbagger,
en dat verspreiden we dan via klikklets, smoelboek of kwetter......
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Nee, hij kon net over de middenbalk in het ruim komen als we met de kont naar hem toe lagen, zn giekje was maar 100m
en die kraan stond bij hem niet helemaal achterop, maar n meter of 30? verder naar voren
Wij vanavond toch alvast 710 t laden op de zeeland terminal, dan maandag de resterende 1000 t an de scaldia.
grtBram
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Tja, tegenwoordig denken we allemaal in het Engels en Duits, sommige ook in het Frans. (helaas beheers ik zelf geen Frans)
Engels is al op de meeste Nederlandse Universiteiten al de standaard voertaal.
Helaas ontkomen wij niet meer aan
Ik heb er geen problemen mee.
Mijn B.V. in tegenwoordig (sinds 2016) in Duitsland gevestigd.
Globalisering noemen ze dat, hahaha
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.