Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Zo we lopen een eind achter, dan moet ik veel inhalen en dan word t veel werk, maar het internet loopt hier nog al op veel plaatsen nog op klompen, dus ik heb n excuus :mrgreen:

Enfin we waren in Mainz gebleven dacht ik, daar begint het sluizen varen....
Afbeelding
In de benenden main af en toe wat wachttijd, want dat is een verlengstukje van de Rijn, dus nog wel iets meer vaart her en der.
Maar zo boven Aschaffenburg begint het wel op het mainvaren te lijken, om te beginnen met flinke buien ...
Afbeelding
Maar de volgende de dagen word et weer steeds beter, hier Miltenberg
Afbeelding
En sommige dingen veranderen niet schijnbaar, hier m/s Werner, die doet nog immer zn toertjes zand reisjes van n km of 2/3 leeg vooruit er naar toe en geladen achteruit naar de losplaats in Burgstad
Afbeelding
En n klassieke Mainstuw, ik dacht Eichel hier..
Afbeelding
En n plaatje wat evengoed 100 jaar oud zou kunen zijn `n visser in de stuw van Harbach..
Afbeelding
En würzburg ook altijd goed voor een plaatje
Afbeelding
En in Marktbreit even een pitstop bij de Pennymarkt, want de melk was bijna op, nog geen kwartier later voeren we weer en zat ik weer bij mn buurman in de sluis :wink:
Afbeelding
De veerpont van Dettelbach in de revisie...
Afbeelding
En zondag gehouden boven de sluis van Bamberg, en naar de oude stad geweest, ook mooi, en daar hoor je al die touristen om je heen van de passagierschepen, die in de haven lagen...
Afbeelding
Afbeelding
Maindonaukanaallandschapje... :P
Afbeelding
Met zn diepe sluizen
Afbeelding
In Beilngries kregen we bezoek, die waren gelukkig niet moeilijk, alleen even de papieren in kijken en het vaartijdenboek, en dat is natuurlijk ok als je in de huur zit :mrgreen:
Afbeelding
En in Bachhaussen ga je weer in de afvaart..
Afbeelding
Hier en daar wat resten van het oude ludwig maindonau kanaal..
Afbeelding
Dietfurt ,met zn silo alwaar we met de 600 tonnen div malen geladen hebben, inmiddels praten we dan over vroeger :oops:
Afbeelding
Het kannaal bestaat 25 jaar van het jaar...wij kwamen er voor het eerst in `96, toen was t 4 jaar jong :wink:
mooi..
Afbeelding
Schloss Prunn in zicht
Afbeelding
En de langste houten brug in europe heb ik me laten vertellen
Afbeelding
En gisteravond dan de Donau bereikt.
Afbeelding
En nu in Regensburg in de osthafen...
Afbeelding
De mannen zijn alweer naar huis, met die kraan hadden ze ons willen lichten vandaag, de 4 rollen voor Krems zouden dan hier "even " an de wal worden gezet, alleen zijn er meer mensen die even wat willen kennelijk :mrgreen:
Beneden de sluis hadden we al even boodschappen gedaan en gebunkerd, en toen ik hier aan kwam liep r al een loods over de wal te banjeren die met mij mee moest naar Wenen.....Ik zeg ik heb je besteld van Straubing naar Vilshofen...maar ja het kantoor waar ik bij verhuurd ben is niet zo van de communicatie geloof ik, om kort te gaan nu zit tie hier in de voorwoning in afwachting van de dingen die gebeuren gaan :roll:
Ze geven vanavond wel onweer op dus het zou kunnen dat r een golfje water komt, dan kunnen we alsnog zo af, want ik kwam vandaag maar 10 cm te kort, ergens hoop ik dat want dan hebben we weekend in Krems waarschijnlijk, en als ze wel lichten moet ik gelijk door naar Wenen, daar ben ik dan zaterdag ook wel, maar dan is t weekend al half om, en daar lig je in n haven buiten de stad, Krems is n veel leuker haventje vind ik :wink:
Enfin we zien t allemaal wel, de bedoeling is dat we aansluitend in Wenen weer bietenpulp laden voor Genemuiden, dus we hoeven gelukig niet verder zu tal...
zo dan ben je weer op de hoogte, uiteraard zal ik ongetwijfeld ergens in herhaling gevallen zijn, maar het is toch alweer 4 jaar geleden dat we hier voeren, is ook wel leuk om weer eens terug te lezen, je kan met de zoekfunktie ea wel vinden :wink:
Nog even wat artikeltjes n a v het 25 jaar kanaal....
de eerste door een gefrustreerde grünne.. :x
Der main donaukanaal ,
ein kompletter fehlschlag

en de 2e door iemand met een wat optimistischere blik auf die welt...
Lebensader oder geisterkanal


grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Eemspoort »

Mooi hoor, allemaal plaatjes van plekken waar ik wel nooit zal komen. En dat maakt het juist leuk om te zien. :)
itasca
Berichten: 327
Lid geworden op: 30 jun 2009 07:07
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door itasca »

Ed het is geen verboden vaargebied voor de Eemspoort hoor:) :)
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door DPLA »

Mooie plaatjes hoor !
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door ichthus »

kort na de opening hebben we eens een hele middag en avond richting nederland na de waterscheiding ,neer en op aan het schutten geweest.De techniek was toen nog met kinderziektes.Toen het opgelost was mochten wij ohne anmeldung snachts weiterfahren.Ik heb daar geen gebruik van gemaakt en zijn halverwege dat pand aan een kade eerst maar eens gaan slapen gr ICHTHUS
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

We zijn inmiddels aangekomen in Wenen, en liggen te lossen, nouja als ze zin hebben dan tot nu geloof ik 6 rollen er uit... :?

We hadden afscheid genomen van Regensburg, toch donderdagmorgen de 4 rollen voor Krems er uit gehaald, ze stonden om 7 u te roepen, dus nog geen kantoor open om beslissingen te nemen, want boven was een klein wasje, wat betekende dat ik ze wel mee kon nemen, maar dan nog een dagje had moeten wachten, enfin yst was wel bereikbaar, en met hun besloten ze er toch maar uit te halen....
die 4 rollen waren er in 10 minuten uit, dat was wel n dagje wachten waard natuurlijk :mrgreen:
Afbeelding
We lage donderdag nog aardig op waterstand, en hebben hier en daar nog door de grind geschoven, ik twijfel dan altijd aan de kennis van de loods, maar goed die duitse strecke is ook een rot stuk en kan ik zelf waarschijnlijk niet beter,
hier en daar stukjes eenrichting verkeer, zoals hier langs de Isargrond beneden Deggendorf.
Afbeelding
wel zijn we dan blij als hij er in Vilshofen af gaat, vanaf daar mag je het tot sluis Walsee in Oostenrijk doen met je rijnpatent , ook al ben je er nog nooit geweest...en voor de rest van Oostenrijk heb ik tegenwoordig zelf n stukje papier, dus vaart dat wel zo prettig.
S`avonds mooi op tijd om te stoppen in Passau, alleen regende het toen ,dus maar aanboord gebleven.
Afbeelding
De andere dag verder, alleen was het toen mistig, das niet zo fijn natuurlijk, maar het klaarde gelukkig al snel weer op en werd het een mooie dag ,
als je door de sluis van Jochenstein bent krijg je eve later de beroemde Donau Schlógen..




Beneden Walsee liep ik dit koppel op, een ex DDSG schip, met een ex NL kast opzij...hij kon het enigzins mannen, maar ging niet vooruit natuurlijk :P
Afbeelding
Een sluis verder nog zo een geval, nu andersom, een ex NL schip meet een donau sleepkast opzij, die had meer moeite met het spul, denk dat r niet meer dan 500 Deutz in stond te blaffen,
Afbeelding
dat mag allemaal varen hier, maar owee als er bij os een cijfrtje verkeerd in je AIS gegeven staat , dan kunnen ze je stil leggen...
Een stukje verderop krijg je dan het Struden, daar ligt een eilandje en kan je aan 2 kanten langs, deze brug ligt er boven, boven Grein
Afbeelding
de licht signalen om het eiland te passeren..
Afbeelding
Grein...
Afbeelding
En s avonds beneden Melk voor paal..
Afbeelding
Zaterdagmorgen verder, en na kopvoor genomen te hebben hier weer langs..
Afbeelding
Ik kwam toen een stootje schepen tegen, ook 4 bakkers, hier een Hongaar, er loopt daar een aardig zakkertje, wij liepen daar al snel 20, maar hij ging maar goed 3km...
Afbeelding
Afbeelding
En de zadonsk, wachtte even op me beneden een scherpe bocht..
Afbeelding
Afbeelding
En even later langs touristisch Durnstein ..
Afbeelding
Het vuilnis voor de vaart is stukken beter geregeld dan in Nl...
Afbeelding
Hier nog een oudje ..
Afbeelding
En hier liggen we dan, in hafen Albern, 5 silo`s en een staalbedrijf alwaar wij lossen..
Afbeelding
Gister samen met ons zwager en schoonzus die naar wenen zijn komen rijden, een beetje rond getoerd in de omgeving.
oa schloss Korneuburg
Afbeelding
Afbeelding
En later naar de kahlerberg gereden, vanwaar je een prachtig uitzicht over de stad wenen hebt.
Afbeelding
Nu dus aan het lossen, en als t goed is dan hier bij een van die silo`s weer laden, naar Genemuiden...

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door veen1195 »

Mooi allemaal,hoor!
Dat tweede "geval" lijkt op de Allons van v/h Febe v.d.Werff.
800 pk MWM!
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Het zijn weer mooie plaatjes Bram.
Wat mij opvalt, ik zie veel duwvaart/koppelverbanden. Of heb je de foto's daarop geselecteerd?
In de haven van Wenen lig je wel heel erg alleen.
Is het daar altijd zo rustig of is dit een momentopname?

grt Wim
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Eemspoort »

Ik moest ook al even aan de ex "Allons", later "Allonso" denken. Lijkt er wel verdacht veel op.
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door veen1195 »

Even op Ver.Binnenvaart gekeken;zeker en vast de "Allons".
Zal Febe wel leuk vinden,maar weet zijn tel.nr niet.
(Met excuses voor het mogelijk onjuist spellen van de naam.)
Groet,Jan.
Plaats reactie