Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Duidelijk Bram! Nooit geweten dat die rubber mof om de as een zandbus werd genoemd. Succes verder met de hermotorisatie. Het "blauwe gevaar" al op weg naar voren? Gr. Klaas.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Vanmorgen is men hier dus aan de slag gegaan met een volledig team, n mannetje of 5 zelfs...
als eerste dus de schotten open branden, dat is wel erg handig eigenlijk, ik moet r niet aan denken als dat allemaal via de ingang en schacht had moeten gebeuren
Eerst binnen het schot vrij maken, de hydrauliektank moet het veld ruimen, das ene heel klusje, en ik bemoei me maar met het leegmaken er van door de olie op te vangen in schone jerrycans.
Je ziet hier in de verte al dat het ruimschot al open is, en op de voorgrond de mobile werkplaats en statie trap
En hier gaat de brander er in, het geeft even een zooitje maar het resultaat is wel prettig
sommige dingen die in de buurt van de schacht er uit moeten doe ik met mn eigen kraan zoals hier het vliegwiel van de wartsilla
ondertussen had men ook de motor van de carterpan gelicht....
En toen die eenmaal los was die er onderuit getrokken en het ruim in..
toen de rest van de motor naar voren, gelukkig heb ik n spudpaal recht voor de motor staan, daar konden ze mooi een takel an vast knopen, die trek je zomaar niet om
Het ding moest ook n treetje naar beneden dus remden we em af met takels van achter..
En zo staat ie r nu bij, vlak voor de uitgang, maar toen was t inmiddels 18 u en klaar van de week, maandag verder en dan gaan ze langere dagen maken.
zelf heb ik zo n beetje de schacht leeg gesleuteld en gehesen, zoals inlaten en luchtfilters, en t koelwatertankje..
en vanavond aan Erik gedacht toen ik de zwarte poten van dek heb geboend met t drinkwater slangetje, want je ligt hier op nogal brak water natuurlijk
En een ieder fijne feestdagen grt Bram
als eerste dus de schotten open branden, dat is wel erg handig eigenlijk, ik moet r niet aan denken als dat allemaal via de ingang en schacht had moeten gebeuren
Eerst binnen het schot vrij maken, de hydrauliektank moet het veld ruimen, das ene heel klusje, en ik bemoei me maar met het leegmaken er van door de olie op te vangen in schone jerrycans.
Je ziet hier in de verte al dat het ruimschot al open is, en op de voorgrond de mobile werkplaats en statie trap
En hier gaat de brander er in, het geeft even een zooitje maar het resultaat is wel prettig
sommige dingen die in de buurt van de schacht er uit moeten doe ik met mn eigen kraan zoals hier het vliegwiel van de wartsilla
ondertussen had men ook de motor van de carterpan gelicht....
En toen die eenmaal los was die er onderuit getrokken en het ruim in..
toen de rest van de motor naar voren, gelukkig heb ik n spudpaal recht voor de motor staan, daar konden ze mooi een takel an vast knopen, die trek je zomaar niet om
Het ding moest ook n treetje naar beneden dus remden we em af met takels van achter..
En zo staat ie r nu bij, vlak voor de uitgang, maar toen was t inmiddels 18 u en klaar van de week, maandag verder en dan gaan ze langere dagen maken.
zelf heb ik zo n beetje de schacht leeg gesleuteld en gehesen, zoals inlaten en luchtfilters, en t koelwatertankje..
en vanavond aan Erik gedacht toen ik de zwarte poten van dek heb geboend met t drinkwater slangetje, want je ligt hier op nogal brak water natuurlijk
En een ieder fijne feestdagen grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
het is jammer dat mijn reactie zo over komt het was namelijk de bedoeling te verwijzen naar de website om dat ik het niet echt duidelijk kon uit leggen.DPLA schreef: ↑24 mei 2017 21:03
Mijnheer de Graaf wat bent u toch altijd aardig voor iedereen !
Wij proberen zo veel mogelijk positieve reacties te geven/te plaatsen, helaas is dit bij u dit niet altijd het geval.
Een beetje jammer.
Pieter 53 stelt een vraag en krijgt dan zo'n antwoord van u, in plaats van uit te leggen hoe een spoiler precies werkt, niet iedereen is op de hoogte met de (nieuwste) technieken.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Bram, Bedankt voor de late update en ook een fijn weekend. Gr. Klaas.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Het was goed bedoelt, zoals het meeste hier, en dat is het belangrijkste!
Bram; bedankt voor de heldere uitleg.
Ik wist niet dat die dingen ook los bestonden.
Ik kende wel die rare flapjes aan de schep van het roerblad, maar los was ik ze (van achter mijn bureautje) nog niet tegen gekomen.
Ik ben even vergeten hoe zo een roer heet. Van der Velden had wel een propulsieroer met zo een draai aan de achterzijde, maar wie die roeren maakte met een gedraaide schep? Gert, weet jij het?
De zandbus lijkt me een prima uitvinding!
Bedankt dat je me in deze stress-volle-tijden antwoord hebt kunnen geven.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
je zult zeker even in een hoge versnelling moeten neef ?
motor er uit ,machinekamer schoon opleveren en dan de isolatie ploeg erin voor dat alles weer op zijn plaats kan
gr
leo
motor er uit ,machinekamer schoon opleveren en dan de isolatie ploeg erin voor dat alles weer op zijn plaats kan
gr
leo
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Ik niet hoor, ze hebben er 4 weken voor gezet, dat is uuteraard zonder de schroefasweek
En maschienkamer cleanen is er bij opgenomen dat zal komende week wel ergens gebeuren
En maschienkamer cleanen is er bij opgenomen dat zal komende week wel ergens gebeuren
vaar om te leven (niet andersom)
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 22 okt 2014 13:26
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Arme Wartsila!
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Je bedoelt echter, de nu wat armere Bram die de nieuwe aandrijving zwaarder moet belasten, ook zichzelf, om weer wat vermogen te vergaren.
Hopelijk duurt de volgende uitgave daarvan een zeer lange periode.
Jack
Hopelijk duurt de volgende uitgave daarvan een zeer lange periode.
Jack
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Hallo Bram,
Weinig ruimte tussen de motor en het plafond van de machinekamer, de Wärtsilä kan maar net naar buiten. (half gedemonteerd)
De CAT krijgt straks ook niet veel ruimte, het zal een overvolle machinekamer worden.
Hoe heeft hier ooit de Deutz 720 PK in de machinekamer kunnen gestaan, of is het plafond bij de inbouw van de Wärtsilä verlaagd, om meer ruimte te krijgen in de roef en is alleen de schacht overgebleven ?
Weinig ruimte tussen de motor en het plafond van de machinekamer, de Wärtsilä kan maar net naar buiten. (half gedemonteerd)
De CAT krijgt straks ook niet veel ruimte, het zal een overvolle machinekamer worden.
Hoe heeft hier ooit de Deutz 720 PK in de machinekamer kunnen gestaan, of is het plafond bij de inbouw van de Wärtsilä verlaagd, om meer ruimte te krijgen in de roef en is alleen de schacht overgebleven ?
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.