IJs en weder dienende...

Alles over binnenscheepvaart
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: IJs en weder dienende...

Bericht door karelzijpe »

Joop, waar mijn broer op voer was de voorlaatste Delfshaven. De ketel eruit etc. en het Decca radar was overgezet.
De laatste Delfshaven had een stuurmachine, was een onding. Kapitein Mellema, heeft inderdaad nog gevaren in de
jaren '70. met twee sleepschepen van Shell dacht de Amsterdam en Utrecht op Schiphol, samen met de stomer Botlek
kapitein Hannes Kooren ( een neef) meer dan 2 mtr. hoog en een meter breed.

Karel

Zal het plaatje opzoeken
delfshaven.jpg
delfshaven.jpg (47.23 KiB) 1068 keer bekeken
Delfshaven 1 gesloopt 1960 Frans Rijsdijk werd er vermeld ? Delfshaven 2 is de Finland geworden.
Botlek is de huidige Adelaar.
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: IJs en weder dienende...

Bericht door karelzijpe »

1956.jpg
1956.jpg (18.12 KiB) 1114 keer bekeken
Bij dit convooi heb ik de vermelding 1956. Terug reis van Den Haag.
Karel
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: IJs en weder dienende...

Bericht door joop 1 »

Karel dat de delfhaven bij rijsdijk is gesloopt klopt dan weer niet waar komen die gegevens vandaan gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
velasquez

Re: IJs en weder dienende...

Bericht door velasquez »

Sloperijen voor schepen Rotterdam en omstreken.
Simons Rotterdam
v/h Rijsdijk Hendrik ido Ambacht.
en meer smaken waren er niet voor zover ik weet.

gr.BB
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: IJs en weder dienende...

Bericht door k-k »

Heb het idee dat je Joop niet hoeft te vertellen welk sloperijen in het Rotterdamse waren. Herinner me nog ene Heuvelman. Als ik het goed heb eerst in Krimpen, daarna in Streefkerk en uiteindelijk in 's Gravendeel. Joop vult wel aan wat er nog meer was. Gr. Klaas.
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: IJs en weder dienende...

Bericht door joop 1 »

sloperijen . hollandia waalhaven/ simons fyenoord/ heuvelman ad ijsel/ de koophandel aan de lek/ en dan zat er aan streefkerk nog een / en naast jan eerland lekkerkerk nog een . en dan h i ambacht frank rijsdijk/ de holland later samen gegaan als rijsdij holland/ dan stolk h o/ rijsdijk bos/ van dalen/ en stolk walburg/ dat was ambacht. schravendeel is later gekomen was heuvelman ijsel/ zijn later bijgekomen div van hi ambacht/ en dan verder naar beneden . had je nog timmerman ooltgensplaat was ook van heuvelman. en dan kwamen wij aan viane en dan zijn er nog wel een paar zoals polak middelburg nimeta vlissingen maar dat is niet meer omstreek rotterdam gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: IJs en weder dienende...

Bericht door karelzijpe »

Joop, die gegevens gehad van Kapitein Rob 2011 zie blz. 23 Stoomsleepvaart.
Twijfel geen seconde aan jou informatie, vandaar dat ?.
Heb wel een Kapitein Rob gekend maar die voer met de zeilboot "Vrijbuiter" was wel spannend.

s'Gravenhaagsche Stoomsleepdienst was van de Gebr. in 't Veld, een andere in 't Veld voer met een Kustvaarder met een
levens grote Bijbeltekts op de brug. De 4e in 't Veld was mede oprichter van de Oost-Atlantic -line.

Groet Karel
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: IJs en weder dienende...

Bericht door karelzijpe »

Joop, jouw exemplaar bewonderd. Winter ' 63 6 dagen per week graan en veevoer gevaren van de Waalhaven naar
de Oude Haven Vlaardingen.
Iedere morgen tussen 8 en 9 uur kwam dit beest de Waalhaven openbreken, zijn dingen die je nooit vergeet.Hier nog even het plaatje van Harry.
siberie01.jpg
siberie01.jpg (56.57 KiB) 1176 keer bekeken
Karel
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: IJs en weder dienende...

Bericht door joop 1 »

Karel mooi plaatje van de siberie ook wel de beer genoemd. ik heb een 150 cm model er van staan boot was speciaal voor ijs breken gebouwd ik vond het altijd een imposante boot gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
amphora

Re: IJs en weder dienende...

Bericht door amphora »

Afbeelding

Hier de Siberie nogmaals. Ik denk ter hoogte van Sliedrecht/Hardinxveld. In welk jaar weet ik niet.

Gr. Cees
Plaats reactie