IJs en weder dienende...

Alles over binnenscheepvaart
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: IJs en weder dienende...

Bericht door Kees Keijzer »

Nu je het zegt Joop inderdaad, de 19.
Joop kijk een even terug bij Gespot bij de sloperij, daar staat een verhaaltje wat zich bij jullie in Viane afspeelde.
Gr, Kees
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: IJs en weder dienende...

Bericht door joop 1 »

Kees wat heb jij tegen de 18 was toch een pracht schip. wel de mooiste die ze hadden maar het gebeurd mij ook wel eens. je zult waarschijnlijk 18 bedoelen maar in plaats van de 8 de 9 ingetikt kan gebeuren ik heb het verhaal van Broekhuizen gelezen ik kan mij nog goed herinneren dat ze bij ons in de haven lagen ik heb hem vele jaren later nog eens ontmoet bij simons fyenoord ik dacht met een kempenaar ik weet dat er een direct omkeerbare modag in stond maar is al denk ik 35 jaar terug gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: IJs en weder dienende...

Bericht door Kees Keijzer »

Joop; Foutje van die 9. En inderdaad later voeren ze op een kempenaar Presto met een Modag er in, later stond er een 230 Klockner Deutz 8 cyl. 1250 r.p.m. in.
Gr, Kees
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: IJs en weder dienende...

Bericht door joop 1 »

Kees bedankt gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: IJs en weder dienende...

Bericht door joop 1 »

de winter komt er weer aan hopelijk niet zo als in 62/63 hier de sleepboot anton aan het ijbreken voor de veerdienst zijpe anna jacobapolder later is er een zwaardere boot gekomen een dikke boot van de fransoos de champenois gr joop
Bijlagen
anton.jpg
anton.jpg (244.36 KiB) 1075 keer bekeken
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: IJs en weder dienende...

Bericht door joop 1 »

nog maar een ouwetje uit de kast gehaald winter op de schie
Bijlagen
schie.jpg
schie.jpg (130.15 KiB) 1299 keer bekeken
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: IJs en weder dienende...

Bericht door karelzijpe »

Joop, welk jaar is deze foto genomen. De s'Gravenhaagse en Vlaardingse Stoomsleepdienst waren in mijn jeugd buren.
Ik heb nog een foto uit 1957 ter hoogte van de Aelbrechtskade, mijn oudste broer was stuurmannetje op de Delfshaven.
Deze lijkt op een eerder tijdperk ( convooi voor Shell naar Den Haag).

Karel
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: IJs en weder dienende...

Bericht door joop 1 »

Karel dat is van voor 50 ze hebben allemaal de stuurhut nog achter de schoorsteen ik heb het fotootje ooit gekregen van een van de mannen van de schravenhaagse . op welke delfshaven heeft ie gevaren wij hebben de oude delfshaven nog gesloopt ben hem zelf nog wezen halen in vlaartdingen ze hadden zelf de ketel en de machine er uit gehaald het was de bedoeling dat wij er weer een motor in zouden zetten is niet doorgegaan toch de brander er opgezet gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
velasquez

Re: IJs en weder dienende...

Bericht door velasquez »

Ik heb nog in de jaren 70 een havenboot onder stoom meegemaakt die ook nog zijn geld verdiende met slepen en volgens mij stond daar Delfshaven op.

gr.BB
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: IJs en weder dienende...

Bericht door joop 1 »

Ik heb nog in de jaren 70 een havenboot onder stoom meegemaakt die ook nog zijn geld verdiende met slepen en volgens mij stond daar Delfshaven op BB
.BB wat wil je daarmee zeggen dat is de latere delfshaven . die met die grote radar er op dat is de tegenwoordige finland . die hadden ze al toen wij de oude delfshaven daar weghaalde. maar daar ging het toch niet over er werd gevraagd van welk jaar de foto was . en aan de hand dat ze allemaal nog de schoorsteen voor de stuurhut hebben was mijn idee van voor 50 . er hebben na 50 nog wel rijnsleepboten gevaren met de pijp voor de stuurhut . dat weet jij beter als ik als Rijnvaart man gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Plaats reactie