Foto's, gegevens van schepen gezocht.
Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.
Naar deze hoef je niet meer te zoeken want lees hier brooken up
https://www.flickr.com/photos/fodeeroy/ ... M5f-Ee2FXN
Described as a restaurant barge of 105ft and started life as a 1904-built tug. I was on my way down to Greenock when I noticed them and a quick turnaround was required at Langbank Village. It had been reported that the vessel had since been Broken Up after no buyer could be found.
Built as the _ ALBATROS c1904
_ REGENTESSEPLAAT from 1947
_ EEMSROB in 1986
_ NEPTUNES LADY From 1987
https://www.flickr.com/photos/fodeeroy/ ... M5f-Ee2FXN
Described as a restaurant barge of 105ft and started life as a 1904-built tug. I was on my way down to Greenock when I noticed them and a quick turnaround was required at Langbank Village. It had been reported that the vessel had since been Broken Up after no buyer could be found.
Built as the _ ALBATROS c1904
_ REGENTESSEPLAAT from 1947
_ EEMSROB in 1986
_ NEPTUNES LADY From 1987
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
-
- Berichten: 4590
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.
Klopt Martin, gesloopt begin 2012 door DRB in Rosneath.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
-
- Berichten: 28565
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.
Iemand een idee waar dit schip is gebleven,hoor van verschillende mensen dat ze is gesloopt,maar niemand die het zeker weet.
Samsa , 39,00 x 6,24 x 2,36 , 323 ton , Bouwjaar 1959 , Werf Gebr. Geleijns in Roodevaart ( Nederland ) , 145 pk DAF en 100 pk DAF boegschroef , ex Taling , ex Wending , ex Ieniemienie , eigenaar Stasan Vof in Duiven , ENI 03170558
Foto’s gemaakt op 30-06-2010 in de Haarlemmermeerpolder.
Samsa , 39,00 x 6,24 x 2,36 , 323 ton , Bouwjaar 1959 , Werf Gebr. Geleijns in Roodevaart ( Nederland ) , 145 pk DAF en 100 pk DAF boegschroef , ex Taling , ex Wending , ex Ieniemienie , eigenaar Stasan Vof in Duiven , ENI 03170558
Foto’s gemaakt op 30-06-2010 in de Haarlemmermeerpolder.
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
-
- Berichten: 28565
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.
[quote="Binnenvaart"]Iemand een idee waar dit schip is gebleven,hoor van verschillende mensen dat ze is gesloopt,maar niemand die het zeker weet.
Is in 2011/2012 in Papenburg gesloopt
Is in 2011/2012 in Papenburg gesloopt
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Re: Wie weet?
Grimonpont is de Frans grensplaats bij Leers op het kanaal van Roubaix naar Spiere (Schelde). Kaart is van 1910.
Het schip heet Franco-Belge.
Ik vermoed dat het schip in Nederland gebouwd is. Wie weet meer?
Groet van K.T.
Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.
Ik ben opzoek naar foto's en gegevens van het aakschip wat de volgende namen gedragen heeft:
1909-1933 de drie gebroeders (werf jacSmit-Sappemeer)
1933-1965 Zutphen II (eigenaar Spieker en Elferink-Zutphen)
1965- heden Zwaluw
groeten Michiel
1909-1933 de drie gebroeders (werf jacSmit-Sappemeer)
1933-1965 Zutphen II (eigenaar Spieker en Elferink-Zutphen)
1965- heden Zwaluw
groeten Michiel
-
- Berichten: 4590
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.
Michiel, allereerst van harte welkom op ons forum. We zoeken dus naar meer informatie over dit schip:
DRIE GEBROEDERS (2308005), eig Jan Addes Hazewinkel te Groningen.
zeilaakschip, gebouwd in 1909 bij Jac Smit in Sappemeer
23,37 x 4,86 x 1,46 -103 ton.
1933 ZUTPHEN II, eig. Spieker en Elfering (NV Zandmij) te Zutphen.
23,37 x 4,85 x 1,46 - 101 ton.
Brandmerk 8005 B Rott 1952.
DRIE GEBROEDERS (2308005), eig Jan Addes Hazewinkel te Groningen.
zeilaakschip, gebouwd in 1909 bij Jac Smit in Sappemeer
23,37 x 4,86 x 1,46 -103 ton.
1933 ZUTPHEN II, eig. Spieker en Elfering (NV Zandmij) te Zutphen.
23,37 x 4,85 x 1,46 - 101 ton.
Brandmerk 8005 B Rott 1952.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
-
- Berichten: 4590
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.
Kees, het lijkt mij of er nog een 8 achter Franco-Belge staat. En dan kom ik op dit schip:
LA FRANCO BELGE VIII, eigenaar "NV La Franco Belge VIII" te Antwerpen.
motorboot, gebouwd in 1910 bij Dirk Boot in Gouwsluis (bouwnummer 416)
37,50 x 5,00 -243 ton, 40 pk Bolinder, meetbrief afgegeven op 12 oktober 1910.
Het bouwcontract ligt in het Maritiem museum in Rotterdam:
"Bouwnummer 416. Getypt contract tussen D. Boot en La Franco-Belge Fluviale Société Anonyme te Anvers (Antwerpen) voor de bouw van een stalen motorboot genaamd ‘Franco-Belge VIII’. Dit bestek is afkomstig van scheepswerf De Vooruitgang en De Industrie te Alphen aan den Rijn. Scheepsafmetingen: lengte 36.00 meter; breedte 5.00 meter; holte 2.10 meter. Een Bolinder motor van 40 p.k.. Aannemingssom en betaling: 15450 gulden te betalen in vijf termijnen. Geen inruil en geen hypotheek. Getekend: 15 juni 1910."
Waarschijnlijk dus een staatsieportret op de eerste reis.
LA FRANCO BELGE VIII, eigenaar "NV La Franco Belge VIII" te Antwerpen.
motorboot, gebouwd in 1910 bij Dirk Boot in Gouwsluis (bouwnummer 416)
37,50 x 5,00 -243 ton, 40 pk Bolinder, meetbrief afgegeven op 12 oktober 1910.
Het bouwcontract ligt in het Maritiem museum in Rotterdam:
"Bouwnummer 416. Getypt contract tussen D. Boot en La Franco-Belge Fluviale Société Anonyme te Anvers (Antwerpen) voor de bouw van een stalen motorboot genaamd ‘Franco-Belge VIII’. Dit bestek is afkomstig van scheepswerf De Vooruitgang en De Industrie te Alphen aan den Rijn. Scheepsafmetingen: lengte 36.00 meter; breedte 5.00 meter; holte 2.10 meter. Een Bolinder motor van 40 p.k.. Aannemingssom en betaling: 15450 gulden te betalen in vijf termijnen. Geen inruil en geen hypotheek. Getekend: 15 juni 1910."
Waarschijnlijk dus een staatsieportret op de eerste reis.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
-
- Berichten: 4590
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.
Ik zie trouwens dat we de ZUTPHEN II al eerder behandeld hadden:
In 2008:
In 2008:
En in 2015:Jan de Jonge schreef:Foto van het schip van Schippers; dit was een platte bak. Achter de bak lopen Jan de Jonge en Bartje Wolters. Links nog net te zien: Evert Swichelaar, die de installatie bedient. Foto genomen in Westervoort.
Jan de Jonge (mijn vader) was schipper op de Zutphen II, een slof zonder motor en met opduwer. Beide schippers voeren vaak samen en haalden zand uit de Bijland en dan naar Zutphen (Reesink haven) of het Twentekanaal op. Beide schepen waren eigendom van Van Spieker en Elferink Zandverkoopkantoor te Zutphen. Tijdstip: ongeveer 1959.
mart van der velden schreef:Aanvulling "DRIE GEBROEDERS"Gert Schouwstra schreef:Tja wat moeten we hier over zeggen? laten we maar beginnen met de geschiedenis zoals die in de Liggers staat en die je waarschijnlijk wel kent, mogelijk dat anderen daar dan nog wat meer van weten.
in maart 1942 werd door de NV Scheepswerf "Het Zwartewater" te Zwolle voor N.V.Spieker en Elfrink’s Handels Mij Zwolle en H.Bijleveld het schip "Drie gebroeders" gerepareerd, onder andere de voorsteven, zijplaten, de kop, stevenbeslag, roer, reeling, betimmering, enz. een en ander na een schadevaring met het schip “Nooit Gedacht”. Reparatie voor Mij “Eensgezindheid” Hasselt.
circa augustus-september 1945 werd door de NV Scheepswerf "Het Zwartewater" te Zwolle voor H.Bijleveld "Drie Gebroeders", Spieker en Elferink, een reparatie uitgevoerd aan roer en vingerlingen, reeling. Betimmering voorin uitgebroken en weer hersteld.
In maart en april 1952 werd voor Spieker en Elferink Zutfen motorschip “3 Gebroeders” uitgevoerd, o.a. hellingen, werk aan o.a. knalpijp, geluidsdemper, olietanks, roef uitgebroken en betimmerd, en machinekamer.
Ik vermoed dat het schip in 1942 al eigendom was van Spieker & Elfering, en dat H. Bieleveld de 'vaste schipper' was.
Spieker & Elferink werd in de reparatieboeken van de scheepswerf ook geregistreerd als
N.V. S.E.E. TEH.M. Spieker en Elferink Zwolle, waarbij S.E.E. TEH.M. staat voor Spieker en Elferink Transport en Handels Maatschappij.
Kennelijk was er ook een kantoor in Zwolle
Verder werd vermeld
- Aakschip “Zutphen II” schipper J. Zwiggelaar
- Schip "Twee Gebroeders", schipper Snippe
- zeilschip “Zutphen I” schipper R.Snippe
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.
Bedankt Gert, voor de info van FRANCO-BELGE 8.
Boot bouwde voor 1914 veel voor de Belgische markt.
Groet van K.T.
Boot bouwde voor 1914 veel voor de Belgische markt.
Groet van K.T.