Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Alles over binnenscheepvaart
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door karelzijpe »

Hier de gegevens van de" Friesland" met z'n kornuiten, is later een viskotter geworden. ( 39 pk )

https://www.lvbhb.org/LSD/top/common/Q_D ... ode=L1902N

Karel
Paul Posthumus
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2018 17:59

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Paul Posthumus »

Dank je, Karel.
Ridderkerk
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 sep 2014 15:19

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Ridderkerk »

Hallo Gert,
ik zal overmorgen (zaterdag 19 mei) nog een laatste poging wagen of er nog wat te vinden is bij ons (= Oudheidkamer Ridderkerk) aan foto's
van de hierboven genoemde schepen. Tot nu toe nog niets kunnen vinden, helaas.
Groeten,
Huib van Vliet
Ridderkerk
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 sep 2014 15:19

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Ridderkerk »

Beste Gert en overige lezers,
Erg slordig van mij om daarnet iets te plaatsen waarin ik o.a. schrijf dat "ik zal zoeken naar foto's van de hierboven genoemde schepen".
Ik had vergeten aan te geven dat ik reageerde op de mail van Gert van 9 februari dit jaar inzake de schepen:
Laumi / Harpen 40 / Anna Carl en de Meliora / Hella; dan had het wat duidelijker geworden.
Nogmaals excuses voor deze slordigheid.
Groeten,
Huib
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Westeind »

Geeft niks hoor Huib, en je kan ook je bericht altijd nog even aanpassen door op t potloodje te klikken ;)
vaar om te leven (niet andersom)
Kapitein Rob
Berichten: 316
Lid geworden op: 21 nov 2010 13:15
Locatie: Rhenen - Holland

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Kapitein Rob »

Dag beste forumleden. Jaren geleden heeft iemand eens foto's gepost van de beunschepen NIBA(schottelbakken) uit Nijmegen.
Echter deze foto's ben ik kwijt en ook op het forum zijn ze onbereikbaar geworden. Is er misschien iemand die deze opnieuw kan plaatsen?

MvG.
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door pieter53 »

Ik ontving vandaag de navolgende vraag
Als kind ben ik kort na de oorlog met moeder en oma, vanuit Gendt met een passagiersboot, komende vanuit Lobith naar Nijmegen gevaren. Deze onderhield als het ware een veerdienst. We werden met een roeiboot van en met Cornelissen uit Hulhuizen naar het schip gebracht. In Nijmegen gingen wij van boord. De dames gingen winkelen. Ik meen mij te herinneren, dat we via de dijk van Nijmegen naar Gendt, lopend de terug de reis ondernamen. Helaas kan ik geen historisch materiaal ontdekken. Via google probeerde ik de naam van de boot te ontdekken of verhalen daarover.
Weet iemand een antwoord?
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Kapitein Spok »

Weet iemand een antwoord?

HET antwoord weet ik niet.

Ik heb mijn ouders wel over de Concordia boten horen spreken.
Volgens mij voeren die vanuit Rotterdam een geregelde dienst op plaatsen langs de rivieren als Tiel, Arnhem, Nijmegen, en Millingen.
Maar meer weet ik er ook niet van en van dit ben ik niet eens zeker.
Jos Telleman
Berichten: 239
Lid geworden op: 06 apr 2005 16:05
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Jos Telleman »

Hallo Kapitein Spok
Als je op Google Stoomboot Onderneming Concordia tikt krijg je dit te zien en ook foto's.

Stoomboot-Onderneming „Concordia”.

Hoofdkantoor te ARNHEM.

Afd. GOEDERENVERVOER, tel. Interc 381.

Afd. DIRECTIE en ADMINISTRATIE, tel. interc. 1972.

PASSAGIERS-EN GOEDERENDIENST. Arnhem-Rotterdam V.V.enalIe tuaschengelegen plaatsen.Vertrekdagen: Dagelijks, beli. Zatei''dags en Zondags. Uit Arnhem : ''s morgens 7 uur. Uit Rotterdam : ''s morgens 6 uur. Aankomst: den zelfden dag ''s namiddags. SNEL GOEDERENDIENST van Nijmegen en Arnhem naar Amsterdam en Zaandam V.V. en alle tusschengelegen plaatsen (Driemaal wekelijksohe dienst) Vertrekdagen Arnhem : Maandag, Woensdag en Vrijdag ''s middags 12 uur Aankomst Amsterdam : den volgenden morgen. Vertrekdagen Amsterdam : Dinsdag, Donderdag en Zaterdag ''s morgens vroeg

Aankomst Arnhem

den zelfden dag ''5 namiddags.

WEEKDIENST Arnhem—''s-Hertogenbosch V.V. via Nijmegen, Druten, Leeuwarden, ïiel en alle tusschengelegen plaatsen. Vertrek ; Arnhem Maandag ''s morgens vroeg ; ''s Bosch Woensdag ''s middags. DAGELIJKSCHE PASSAGIERS- EN GOEDERENDIENST. Arnhem— Nijmegen V.V, en alle tusschengelegen plaatsen (beh. Zaterdags en Zondags.^ Vertrek Arnhem: ''s middags half drie uur.
Groeten Jos Telleman
Kijk ook eens op mijn web-log Foto’s van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/
Schipper zonder schip
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door pieter53 »

Iedereen bedankt.
Dom, dat ik niet aan Concordia gedacht heb.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Plaats reactie