Mijn jeugd.

Alles over binnenscheepvaart
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

het zag er niet naar uit dat ze afgelopen nacht gezonken waren ,dus als je de eigenaar belt en hij doet verder niks dan weet ik het nog zo net niet waar de gemeente toe bevoegd is
als een bootje vrouwelijk is dan zijn er wel Amsterdammers die er zo over denken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit schip is zo te zien nieuw gebouwd ,dat zal wel tegemoet komen aan de vraag van de gemeente om er zo authentiek mogelijk uit te zien
nieuwe luxe motoren met patrijspoorten in de zij zie je niet echt rondvaren
ik dacht te zien dat er geen schroef achter hing ,dus uitgevoerd zonder machinekamer zo dat je meer woonruimte hebt
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
en de buiten tuin
Afbeelding
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

Afbeelding
Arnoud en Robert pakken even een filmpje in de stad bij een van de mooiste bioscopen van het land denk ik
Afbeelding

Afbeelding
en wat voor ons nieuw was dat de nachtwacht van Rembrandt buiten als beelden groep te zien is
Afbeelding

Afbeelding
het koper wat opglimt is door de toeristen zo vaak aangeraakt dat het geel is geworden
je kunt ook zien dat de mensen steeds naast een beeld gaan staan om zicht er mee te laten fotograferen ,de bodem plaat is ook geel koper
Afbeelding
gr
leo
peelander
Berichten: 1783
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:53

Re: Mijn jeugd.

Bericht door peelander »

Kapitein Spok schreef: 22 sep 2017 17:29 Ik denk niet dat dit met een vaar bewijs is op te lossen mogelijk wel door een verplichte praktijk dag.

Geert, ik geef je weinig kans.
Ik heb als schipper, maar zeker als sluiswachter, teveel beroepsschippers zien tobben, omdat ze niet het benul hadden om bij harde wind vanachteren, hun lege schip eerst achterop vast te maken.
En tegenwoordig is het ook meestal geen probleem meer omdat er meer dan voldoende pk's in kop en kont staan.

Maar zelfs toen het echt nog wat uitmaakte, waren een praktijkopleiding en een aantal jaren vaarervaring blijkbaar nog niet voldoende om te beseffen dat je soms even anders moet handelen, zodat de natuur MET, en niet TEGEN je werkt.

En hoe dikwijls ook beroepsschippers tien meter te vroeg vastmaken en dan later weer door moeten schuiven omdat er nog meer schepen in de kolk moeten............. :mrgreen:
Zelfs de mannen van Rijkswaterstaat halen stomme streken uit. Ik heb een keer heel veel plezier gehad, toen een schip van RWS met harde wind op de kont van de Waddenzee de sluis van Lauwersoog binnenkwam en dwars ging omdat eerst voor werd vast gemaakt. Bovendien was ook nog vergeten fenders buiten boord te hangen. Gevolg: politie boot durfde NIET langs RWS boot en maakte achter langszij vast. Een achteropkomende luxemotor met een sleep van drie zeilbootjes kon niet vergenoeg door in de sluis en moest, omdat de zeilbootjes onder de brug bleven liggen weer achteruit naar buiten met de sleep. Later nog wat aardige momenten beleeft daar bij de sluis met een harde wind vanaf de Waddenzdee recht de sluis in.
groeten
Jan van der Pluijm
NB. Je hele tour heb ik nog niet gelezen Leo, maar tot het geciteerde vindt ik het mooi en zeer herkenbaar.
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

Uit Weesp via de Vecht naar Utrecht

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
we komen nu langs huizen van mensen met grote problemen
zo als ,waar vind ik een au pair die mijn huishouden wil doen voor weinig geld?
Afbeelding
waar vind ik een tuinman die niet al te duur is ?
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
een heel mooi model ,zou het oud zijn of nieuw?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
gr
leo
Eemspoort
Berichten: 3165
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Eemspoort »

Ik zet in op oud/origineel. Bijzonder bootje, wellicht een notarisbootje die is omgebouwd naar open "sloep"?
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

Afbeelding
het lijkt mij dat de kanten veel van oude dakpannen zijn gemaakt

Afbeelding
en moest je ook nog langs de Vecht willen wonen hier een buiten plaats in de aanbieding
Afbeelding
even gestopt voor een broodje
Afbeelding
en in de sluis van Utrecht als ik het goed heb
Afbeelding
ik was heel de middag bezig met bellen naar een havenmeester in Utrecht om te weten of er plek was voor ons
ik kwam nergens ,uiteindelijk had ik een vrouwtje op het gemeente huis aan de lijn die beweerde dat er wel plaats was
als ik nergens had kunnen liggen was ik net voor Utrecht het Amsterdam -Rijnkanaal opgedraaid
kom ik in Utrecht ,wat denk je?
geen plek voor ons :evil:
Afbeelding

Afbeelding
we konden alleen nog maar langszij een werk bakje net binnen de sluis
de sluismeester vroeg wat we gingen doen
ik zei ,we gaan morgen door de stad
hij keek eens naar het schip en zei:dat vind ik knap
ik denk zelf ook wel dat we zo een beetje de grootste maat hebben wat door de stad kan
ik zou het zeker niet doen zonder boegschroef!
gr
leo
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

je gelooft het toch niet
de volgende dag als we denken uit te slapen word er al om 07:30 op de zij gebonsd
er ligt een werkscheepje naast ons wat van het bakje waar wij langs liggen en knijper moet pakken
dat heb ik weer :roll:
na het eten even een rondje door de stad
Afbeelding
Dik Bruna word in Utrecht goed herdacht
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
laat in de middag maken we ons gereed om door de stad te varen
de licht bakken van de mast af en alles omlaag
Afbeelding
het raam open voor goed zicht
Afbeelding
en voor de brug
Afbeelding
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

en we zijn weg
Afbeelding

Afbeelding
vroeger zongen we
In de winkel van Sinkel is alles te koop
Hoeden en petten
En dames corsetten
Drop om te snoepen
En pillen om te poepen

tekst en muziek van Wim Sonneveld
Afbeelding

Afbeelding
uit het brug gat heb ik niet veel over ,we gaan net mis van de kant :?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
heb ik dat ,ik toeter voor elke brug ,maar wat zie ik als ik uit het brugge gat kom ?
Afbeelding

een stel sukkels op een water fiets ,ze liggen behoorlijk in de weg maar wij kunnen nergens heen dus we hopen maar dat het mis blijft gaan
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
in de brug is een extra versmalling gemaakt
Afbeelding
zeker omdat het anders te gemakkelijk voor ons zou wezen om er door te varen :mrgreen:
gr
leo
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding
Plaats reactie