Mijn jeugd.

Alles over binnenscheepvaart
Schipperdochter
Berichten: 3302
Lid geworden op: 30 mar 2008 15:23
Locatie: Spijk Gn.

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Schipperdochter »

Voor de spitsen de spitsen Facebook pagina.
Groetjes Jenet ( Nu walkapitein in Spijk Gn. ;) )

Spitsenliefde roest niet, als je het maar bij houdt.
piet42
Berichten: 4367
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Mijn jeugd.

Bericht door piet42 »

waarom alles op Facebook terwijl we zelf een prachtig forum hebben dat bijna om zeep wordt geholpen door Facebook wat ik jammer vind
overigens omdat hier toch meer mensen meedoen die weten van wat en hoe niet enkel het plaatje van het schip maar vaak ook de eigenaar
en het reilen en zeilen van het schip (ook z,n gezegde hoeveel weten er wat het betekend tegenwoordig)
trouwens er liggen maar 2 spitsen tussen ;)
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
piet42
Berichten: 4367
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Mijn jeugd.

Bericht door piet42 »

Imago van henk kuipers en de thalassa van ritman gegevens ook uit eigen vereniging ook discussies zijn vaak niet welkom of interessant op Facebook
maar genoeg het is duidelijk ;)
Bijlagen
thalassa bwj'39 de winter F. Ritman in Amsterdam.jpg
thalassa bwj'39 de winter F. Ritman in Amsterdam.jpg (115.73 KiB) 1775 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mijn jeugd.

Bericht door pieter53 »

@piet42
Tegen de steigers van de Houthaven lagen altijd een aantal blijvertjes,
die waren waarschijnlijk wel bekend in de buurt.
Vandaar mijn opmerking.

Ook de Houthaven; vermoedelijk dezelfde tijd:
https://beeldbank.amsterdam.nl/afbeelding/B00000029111

ps. Ik ben een facebook-hater en kijk er bijna nooit, maar voor buurtonderzoek kan het handig zijn (helaas),
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Schipperdochter
Berichten: 3302
Lid geworden op: 30 mar 2008 15:23
Locatie: Spijk Gn.

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Schipperdochter »

piet42 schreef: 13 jul 2017 09:53 waarom alles op Facebook terwijl we zelf een prachtig forum hebben dat bijna om zeep wordt geholpen door Facebook wat ik jammer vind
overigens omdat hier toch meer mensen meedoen die weten van wat en hoe niet enkel het plaatje van het schip maar vaak ook de eigenaar
en het reilen en zeilen van het schip (ook z,n gezegde hoeveel weten er wat het betekend tegenwoordig)
trouwens er liggen maar 2 spitsen tussen ;)
Omdat het forum op sterven na dood is.met fb.veel groter bereik. Kennis zit/zat hier ook genoeg.
Groetjes Jenet ( Nu walkapitein in Spijk Gn. ;) )

Spitsenliefde roest niet, als je het maar bij houdt.
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mijn jeugd.

Bericht door pieter53 »

Ik heb gehoord dat wat je op Facebook zet naar verloop van tijd weer verdwijnt.
Klopt dat?

Het forum wordt door Google (en anderen?) wel geïndexeerd. Het lijkt er op dat dat met Facebook maar matig gebeurt.
Ik zie het zelden tussen de treffers als ik wat zoek.

Voor zover ik weet hoef je je op het forum niet al te druk te maken over je 'privacy' en draait het op het forum om schepen en hun geschiedenis.
Op Facebook is de gebruiker slechts hun handelswaar, iets anders ben je niet!
Een ander doel dan jou als marketingslachtoffer aan de man te helpen hebben ze niet.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
CorvdOuden
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 okt 2014 12:45
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Mijn jeugd.

Bericht door CorvdOuden »

Schipperdochter schreef: 13 jul 2017 10:35
piet42 schreef: 13 jul 2017 09:53 waarom alles op Facebook terwijl we zelf een prachtig forum hebben dat bijna om zeep wordt geholpen door Facebook wat ik jammer vind
overigens omdat hier toch meer mensen meedoen die weten van wat en hoe niet enkel het plaatje van het schip maar vaak ook de eigenaar
en het reilen en zeilen van het schip (ook z,n gezegde hoeveel weten er wat het betekend tegenwoordig)
trouwens er liggen maar 2 spitsen tussen ;)
Omdat het forum op sterven na dood is.met fb.veel groter bereik. Kennis zit/zat hier ook genoeg.
Laten we er dan voor zorgen dat het forum niet dood gaat; ik zou het behoorlijk missen.

Groet,
Cor
Eemspoort
Berichten: 3167
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Eemspoort »

Ofschoon dit niet de plaats is voor deze discussie: Je privacy is hier net zo kwetsbaar (of niet) als op Facebook. Hangt helemaal van jezelf af.
En v.w.b. marketing, hier worden we tegenwoordig ook "lastig gevallen" met reclame, dus dat maakt ook al niet meer uit.
Het enige nadeel van Facebook is idd het gebrek aan indexeren. Er verdwijnt niets, maar iets (terug) vinden is wel problematisch.
Op Facebook bereik je toch een groter publiek, zeker als je iets zoekt of wilt weten is dat erg handig.

Dat Facebook de doodslag voor dit forum is ben ik het niet geheel mee eens. De doodslag was voornamelijk de beheerder met zijn rare fratsen. Daardoor zijn velen uitgeweken naar Facebook met scheepvaart-pagina's die vlot van de grond kwamen en behoorlijk populair zijn.

Het forum in leven houden kunnen alleen de gebruikers. Maar de voornaamste foto-plaatsers zijn naar Facebook gegaan en hebben daar zelf pagina's opgezet of dragen veel bij aan bestaande pagina's. Met alle gevolgen van dien.
Kijk bv. naar "Spitsen gespot". Een enkele trouwe spotter plaats er nog eens wat foto's, maar dat houd met 3 of 4 keer per week ook wel op.
Op het Spitsen-facebook worden dagelijks foto's geplaatst die overal vandaan komen. Nederland, België, Frankrijk, noem het maar.
Voor de plaatjes-kijkers dus veel interessanter.
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Jan Kroes »

Zie de Mastodont afvarig in La Plante.
Dacht dat die naar Frankrijk ging.
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Jan Kroes »

Eemspoort schreef: 13 jul 2017 16:40 Op het Spitsen-facebook worden dagelijks foto's geplaatst die overal vandaan komen. Nederland, België, Frankrijk, noem het maar.
FB is gebruiksvriendelijker, je hoeft bv niet te verkleinen.
Voor de rest ben ik niet zo'n spotter.
Kon ik hele dagen hier in Born op de sluis staan.
Ik doe m'n best om ergens eind augustus weer een verslag van onze cruise te plaatsen.
En inderdaad, waarom deze discussie op Leo z'n topic.
Plaats reactie