Sleepboten na de watersnoodramp en tijdens de deltawerken.

Alles over binnenscheepvaart
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Sleepboten na de watersnoodramp en tijdens de deltawerke

Bericht door k-k »

Wrijfhout schreef:Achter de Nellie de Tina van Herman Wagenmakers. Later de Willy, een boot van Kees Koehoorn uit Franeker.

gr. Harry
En vergeet Koos Schenkel niet Harry! Die heeft er ook nog ijs mee gebroken onder de naam Orion. Maar toen was de Brons denk ik al vervangen door een Industrie. Gr. Klaas.
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Sleepboten na de watersnoodramp en tijdens de deltawerke

Bericht door Kees Keijzer »

k-k schreef:
Kees Keijzer schreef:Klaas;Is dat niet het gemaal aan het Spui?
Gr, Kees.
Kees, Heb al geleerd zitten kijken, maar kan het gemaal niet plaatsen. Moet denk ik ergens in Zeeland zijn. Aan het Spui is het niet. Tussen Oud en Nieuw Beijerland zit wel een gemaal, maar dat ziet er anders uit. En bij Zuidland is een waterinlaat naar de Bernisse. Moeten we toch eens op zoek waar het gemaal dan wel is. Gr. Klaas.
Klaas, kan het niet zijn dat het de voorloper is van gemaal net beneden de Spijkenisserbrug,en de foto genomen is van af die brug?
Ik zie nu dat je op het zelfde idee kwam, er zijn dingen die echt kloppen, ik het nog even op kadasterkaarten gekeken en het kan niet anders of het moet daar zijn.

Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Sleepboten na de watersnoodramp en tijdens de deltawerke

Bericht door piet42 »

sleep van achter

Afbeelding
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Sleepboten na de watersnoodramp en tijdens de deltawerke

Bericht door Kees Keijzer »

Dan klopt het zeker de sleep is hier boven de Spijkenisserbrug.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Sleepboten na de watersnoodramp en tijdens de deltawerke

Bericht door k-k »

Samen zijn we sterk Piet! En dit zijn schitterende plaatjes om in te zoomen. Soms duurt het even eer de op een of andere manier toch wel herkenbare beelden op hun plek vallen. Voor je het weet ben je bij GaHetNa zo een uur verder. Gr. Klaas.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Sleepboten na de watersnoodramp en tijdens de deltawerke

Bericht door piet42 »

het is wel een jaar of wat later maar wel goed te zien

Afbeelding

iets andere hoek

Afbeelding

en klaas als we elkaar niet aanvullen stopt het forum en dat willen we toch niet :D
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Sleepboten na de watersnoodramp en tijdens de deltawerke

Bericht door k-k »

Piet, Zal mijn best blijven doen! Duidelijke plaatjes om te zien hoe het was. Is voor mij een redelijk bekende hoek, maar als je van bovenaf ergens op kijkt dan is het toch weer anders dan vanaf een paar meter ooghoogte tijdens de vaart. Maar zoals je ziet lukt het in een helder ogenblik wel om de plaatjes op elkaar te passen. Van 1964 tot 1968 hielden we regelmatig weekend aan de Hartelsluis. Van 1978 tot 1985 voeren we met een zeilboot vanuit Brielle en vanaf 1985 tot 2009 vanaf Zuidland. Daarna nog wel eens als opstapper, maar heb toen ik in mei 70 werd mijn zeilpak maar opgeruimd. En vanaf 2009 vaar ik weer met modelbootjes. Kan ik in gedachten nog eens op de brug staan en een beetje manoeuvreren/mijmeren. Zit nu met een coastertje op schoot om de openingen tussen poop-, bak- en hoofddek in te meten. Wordt een handzaam scheepje van ongeveer 65 cm lang. Op het Kustvaartforum laat ik af en toe iets van de vorderingen zien. Gr. Klaas
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Sleepboten na de watersnoodramp en tijdens de deltawerke

Bericht door Kees Keijzer »

Zo houden we onze grijze cellen in beweging en al die mooie plaatjes laten ons zien wat er vrij kort tijdsbestek daar rond de Botlek allemaal veranderd is.Als ik me dan probeer voorte stellen hoe het in 1964 daar was toen zijn we met pa leeg van een reis grind in Rijswijk Zhd. naar niewesluis gevaren om te eerste peeén reis te gaan laden in de voorhaven van de sluis,Door de Botlek brug het Hartelsluisje in , de veranderingen moesten toen nog komen. Het is allemal bijna niet meer terug te vinden.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Sleepboten na de watersnoodramp en tijdens de deltawerke

Bericht door piet42 »

kees toen was deze sluis hier net opgeknapt in 1965 alweer plannen om hem weg te halen incl dorp voor uitbreiding havengebied

Afbeelding
ghna Herstelling schutsluis te Nieuwesluis
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Sleepboten na de watersnoodramp en tijdens de deltawerke

Bericht door piet42 »

maar weer ff terug naar de sleepboten

Afbeelding
ghna
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Plaats reactie