[quote="joop 1"]jan ik heb er nog eens op zij gelegen in sluiskil heb ik nog naar het koperen motor plaatje van brons staan kijken ik had nog even de neiging om
Joop als je dan goed naar het motor plaatje had gekeken had je gezien dat er 500 pk op het plaatje stond.
ja ja ik weet dat ze 60 pk per cilinder deden.
Maar je weet pk's kan je alle kanten mee op.
gr. Geert
Sleepboten na de watersnoodramp en tijdens de deltawerken.
Re: Sleepboten na de watersnoodramp en tijdens de deltawerke
die 500 hebben ze er later zelf van gemaakt ik heb er ook nog even mee gevaren toen moest ie nog groeien was ie nog 360 wij hebben eens een boot verkocht met 1060 deutz daar heb ik later nog eens mee gevaren stond er ineens een motorplaatje op van 1500 pk ik ken die grappen maar al te goed gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Re: Sleepboten na de watersnoodramp en tijdens de deltawerke
Temi 2 was 400 pk en met zijn straalbuis bij gerekend 500 pk.
Maar wat maakt het uit de boot is al een tijdje verschroot.
gr.BB
Maar wat maakt het uit de boot is al een tijdje verschroot.
gr.BB
Re: Sleepboten na de watersnoodramp en tijdens de deltawerke
nou word ie mooi de temi 2 had helemaal geen straalbuis. de bekende klok horen luiden. en als schepen die gesloopt zijn er niet meer toe doen dan kan je de hele NRV ook wel buiten beschouwing laten. maar blijf allemaal maar in die waan ik heb de boot nieuw zien komen wij hebben hem genoeg voor de bok gehad en ik heb er later zelf mee gevaren .en mn zwager is er ook nog kapt op geweest. houd het maar lekker zo het op papier staat . van mij krijgt iedereen gelijk gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Re: Sleepboten na de watersnoodramp en tijdens de deltawerke
Puma ex Temi II toen er nog hoop op herstel was...
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Re: Sleepboten na de watersnoodramp en tijdens de deltawerke
bedankt harry staat ie duidelijk op . straal buis verloren??. die trossen beschermer had ie vroeger ook niet is er denk ik als ploegboot aangezet . de foto van jou heeft ie niet meer het mooie teakhouten naambord met rijkswaterstaat er op gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Re: Sleepboten na de watersnoodramp en tijdens de deltawerke
ook deze mooie sleepboot heeft nog een poosje bij de Oosterschelde kering dienst gedaan gr joop
- Bijlagen
-
- brtr 16.jpg (240.53 KiB) 1299 keer bekeken
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Re: Sleepboten na de watersnoodramp en tijdens de deltawerke
nog wat boten bij de kering de vlet ino de bankboot brielsebank de duitse cornelie wessels en de arca gr joop
- Bijlagen
-
- brielseb.jpg (167.4 KiB) 1289 keer bekeken
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Re: Sleepboten na de watersnoodramp en tijdens de deltawerke
Joop niet zo oppijpen dat is nergens voor nodig en ik veelal eerst even bij deBinnenvaart voor de historie en daar stond dat deze boot een tijdje van Duisburg gevaren had.joop 1 schreef:nou word ie mooi de temi 2 had helemaal geen straalbuis. de bekende klok horen luiden. en als schepen die gesloopt zijn er niet meer toe doen dan kan je de hele NRV ook wel buiten beschouwing laten. maar blijf allemaal maar in die waan ik heb de boot nieuw zien komen wij hebben hem genoeg voor de bok gehad en ik heb er later zelf mee gevaren .en mn zwager is er ook nog kapt op geweest. houd het maar lekker zo het op papier staat . van mij krijgt iedereen gelijk gr joop
En ik ken mij op de rivier geen sleepboot voorstellen die geen straalbuis had omdat dat een gratis rendement verbetering geeft van 20 tot 25%
Zo te lezen heb je op vele boten gevaren dus je kennis omtrent sleepboten trek ik niet in twijfel.
gr.BB
Re: Sleepboten na de watersnoodramp en tijdens de deltawerke
BB ik probeer een eerlijk verhaal neer te zetten. daarom ik haal mijn gegevens niet van binnenvaart of waar dan ook vandaan. maar uit mijn grijze massa .en als ik merk dat die mij in.de steek gaan laten denk ik dat ik geen verhalen meer moet schrijven . en er zijn legio kleine boten zonder straalbuis die naar boven voeren. het heeft niet alleen voordelen. ook nadelen als je veel moet manouvreren wil ik zo.n ding er niet onder hebben. hoewel tegewoordig die nieuwe buizen ook een goede achteruit hebben. ik heb 7 jaar op een monopool gevaren dat was een drama met achteruit. vooruit zoveel te beter gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.