Munitieschepen "stilliggend".

Alles over binnenscheepvaart
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Munitieschepen (stil-liggend)

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Kajou, heb je het over deze Zebra?

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
brander
Berichten: 9900
Lid geworden op: 19 mar 2006 15:35
Locatie: Den-Bosch.

Re: Munitieschepen (stil-liggend)

Bericht door brander »

Afbeelding
Pendeldienst t.b.v. Munitieschepen :?: :?:
kajoe
Berichten: 682
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: Munitieschepen (stil-liggend)

Bericht door kajoe »

Wrijfhout schreef:Afbeelding
Kajou, heb je het over deze Zebra?

gr. Harry
ja dat is corect ,vaart waarschijnlijk nog steeds met schiper eigenaar pieter bijker .
Kees van der Beek
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 mei 2007 18:46
Locatie: Utrecht

Re: Munitieschepen (stil-liggend)

Bericht door Kees van der Beek »

Afbeelding

Deze vond ik ook nog in mjn album 1969
SchipperWillem
Berichten: 499
Lid geworden op: 04 jan 2009 23:15

Re: Munitieschepen (stil-liggend)

Bericht door SchipperWillem »

Op 26-01-1977 liggen we na een reis verwaaid, zzw 9 bf in oud Lemmer, echter de schamele notities vermelden wel dat we, An, Tim en ik even op visite zijn geweest bij Teun en Leentje Struik, woonachtig op de Zebra.
Wat mij is bij gebleven was de hartelijkheid waarmee we ontvangen zijn, de verhalen van de bietentijd, die voor ons toen al weer 6 jaar achter ons lagen, ze hadden ons kleintjes niet meer nodig, en de bezichtiging van het "hart van de Zebra met immense generatoren.
Daar het donker was, heb ik alles in schemerachtigheid bekeken, en blijft zo ook min of meer de herinnering.
Of de Leentje Johanna toen nog opzij lag is me ontgaan.
Zoon Teun voer toen op een spits, de Thema met roef aan den.
Groeten, Willem.
Kees van der Beek
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 mei 2007 18:46
Locatie: Utrecht

Re: Munitieschepen (stil-liggend)

Bericht door Kees van der Beek »

Afbeelding

de Spido van zoutkamp 1968
rinus van strien

Re: Munitieschepen (stil-liggend)

Bericht door rinus van strien »

Bij toeval ben ik op deze site gekomen.
Laat ik me even voorstellen, ik ben Rinus van Strien, zoon van Bas van Strien en Gerrie van Strien-Jongman van het sleepschip""Adriana".
Even in het kort:
Ik zelf ben geboren in 1960, mijn ouders lagen toen met munitie in Alphen aan de Maas tot, ik meen 1972, toen werd het depot in Alphen aan de Maas opgeheven en konden we nog naar Nederhemert, daar hebben we nog bijna 2 jaar gelegen.
Daarvoor hebben mijn ouders gelegen in Zijkanaal C en (F?) en vast nog wel ergens anders ook.
Ik heb nog heel veel foto's uit die tijd, wie er interesse heeft roept maar.
Welke namen ik uit die tijd nog weet.......Jan de Bot, Uul Schouwstra (was getrouwd met een Schotse vrouw geloof ik) Theo van Alen, Jo Fromm (ik heb nog een kinderfoto waar ik samen opsta met Willie Fromm), Janus van Heck van de cafetaria, van Soest van het Veerhuis, de vrouw van de Spar of Centra in het dorp, de man van de visbootjes Toon Story of Strijbos?, de Noor Dick Anderson (woonde tegenover de woonarken die bij de ingang van het zandgat lagen, er lagen er 3 geloof ik), ach, er zullen vast nog meer bekende namen langs komen als ik weer eens wat foto's ga bekijken.
Ik zat op school in Appeltern, daarna van 1972 tot 1974 op het schippersinternaat "de Sterrenschans" in Nijmegen.
Wie heeft mijn ouders nog gekend?

Rinus.
Joop Fromm
Berichten: 184
Lid geworden op: 18 apr 2006 09:46
Locatie: Rotterdam

Re: Munitieschepen (stil-liggend)

Bericht door Joop Fromm »

Hee Rinus, dacht altijd dat het Riny was maar ok. Kan je nog genoeg vertellen over die tijd. Ben nu aan het varen en over 14 dagen thuis. Meld me dan wel even met een berichtje. De buurman uit Alphen Joop Fromm jr.
willyl

Re: Munitieschepen (stil-liggend)

Bericht door willyl »

hallo ik ben willy leensen en heb tot 1963 in alphen aan de maas op
een munitieschip gewoond met mijn ouders en mijn broer en zusters
en herinder van stien en frommde bot
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Munitieschepen (stil-liggend)

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding

Misschien kan een van de vorige schrijvers deze schepen in Alphen benoemen???

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Plaats reactie