Oud Antwerpen

Alles over binnenscheepvaart
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Oud Antwerpen.

Bericht door Kees Keijzer »

Jawel, Gert en maandagavond film.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
kabo
Berichten: 3430
Lid geworden op: 08 jul 2017 15:56

Re: Oud Antwerpen

Bericht door kabo »

scannen0027.jpg
scannen0027.jpg (231.61 KiB) 1753 keer bekeken
Een oudje uit het Verbindingsdok.
gr.Bas
kabo
Berichten: 3430
Lid geworden op: 08 jul 2017 15:56

Re: Oud Antwerpen

Bericht door kabo »

scannen0001.jpg
scannen0001.jpg (256.04 KiB) 1743 keer bekeken
Drukte voor de sluis.
gr.Bas
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Oud Antwerpen

Bericht door Kees Keijzer »

Eerste foto tussen de wipbruggen op 200 je kijkt naar het oosten links de Fordfabriek.Wie herinnerd het zich nog eerst wachten tot de brug open ging , invaren en dan weer wachten tot ze de andere opendeden. Een de tweede foto; inderdaad lekker druk aan de binnenkant van de Royerssluis met kusters.Het gebouw links is de pompiers[brandweer] kazerne bij de Siberiabrug, recht vooruit zie je de brug van het Straatsburgdok.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Jos Telleman
Berichten: 239
Lid geworden op: 06 apr 2005 16:05
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Oud Antwerpen

Bericht door Jos Telleman »

Ikke Kees, wat een drama was dat daar wachten, nog ff wachten, nog fff wachten ok 1 brug open, erin toen weer wachten, nog ff wachten, nog fff wachten op naar het Straatsburgerdok zelfde verhaal, menig uur liggen wachten daar stelletje lampies die brugwachters daar zeg, die kwamen thuis na dienst en zeiden tegen Moe zo weer heel de dag schippers geplaagd.
Groeten Jos Telleman
Kijk ook eens op mijn web-log Foto’s van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/
Schipper zonder schip
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Oud Antwerpen

Bericht door Fluks »

Even met een briefje van 100 fr of iets meer aan de wal en dan was er geen ruimte voor een spits,maar wel voor een dordmunder.De foto is volgens mij vanaf de Balticborg genomen.Ik heb ooit op de Botniaborg gevaren,waar we McGregor luiken hadden.De Balticborg scheen nog houten luiken te hebben.Wie weet?
Groeten,Arie.
de graaf
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 aug 2013 15:16

Re: Oud Antwerpen

Bericht door de graaf »

Kees Keijzer schreef: 18 jul 2018 22:47 Eerste foto tussen de wipbruggen op 200 je kijkt naar het oosten links de Fordfabriek.Wie herinnerd het zich nog eerst wachten tot de brug open ging , invaren en dan weer wachten tot ze de andere opendeden. Een de tweede foto; inderdaad lekker druk aan de binnenkant van de Royerssluis met kusters.Het gebouw links is de pompiers[brandweer] kazerne bij de Siberiabrug, recht vooruit zie je de brug van het Straatsburgdok.
Groet, Kees.
in avand of s nachts was helemaal een drama verschillende malen de heren wakker gemaakt ze lagen gewoon op een stretser te slapen
kabo
Berichten: 3430
Lid geworden op: 08 jul 2017 15:56

Re: Oud Antwerpen

Bericht door kabo »

Fluks de rest van de foto´s staat op Kustvaartforum onder de topic van Wagenborg. De twee laatste pagina´s en het schip is de Prinsenborg.
gr.Bas
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Oud Antwerpen

Bericht door Fluks »

Bedankt,Bas.Ik zag het schip voor de Ballticborg aan,ik kon ook het trapje naar het achterdek niet thuis brengen.Maar zusterschepen verschillen wel eens.De Bothniaborg was ook iets groter.
Groeten,Arie.
kabo
Berichten: 3430
Lid geworden op: 08 jul 2017 15:56

Re: Oud Antwerpen

Bericht door kabo »

scannen0011.jpg
scannen0011.jpg (93.78 KiB) 1589 keer bekeken
Plaats reactie