Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Wie weet?

Bericht door maarpol »

Wat vergroot en vond nog 2 foto s van dit tankertje met een klein schippertje er op die in Januarie 2017 zijn gemaakt. Je kan goed zien dat de uitlaat op zij van de hut staat , maar je weet noit of de foto gespiegeld is
Bijlagen
2017 januarie.jpg
2017 januarie.jpg (127.09 KiB) 1768 keer bekeken
2017 januarie2.jpg
2017 januarie2.jpg (170.53 KiB) 1768 keer bekeken
2014 warri-5.jpg
2014 warri-5.jpg (108.18 KiB) 1768 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Martin, Zie verscheidene overeenkomsten. Vorm en plaats van mastkoker, halfronde kap naar het vooronder, Houttuinpomp, davit roeiboot, cofferdamluik schuin voor de mastkoker. Uitlaat aan BB naast de hut. Op de Nigeriaanse foto's zie ik aan de binnenkant van de tankdeksels spanten. Op foto Vianen 9d staan de deksels wel open, maar kan de spanten niet ontdekken. Deksels hebben zo te zien wel dezelfde vorm. Nog maar een poosje langer staren. Zit te hopen dat Falcon even meekijkt. Hij weet een hele hoop van de Gulf vloot. En als het de ex Balder is vraag je je af of de Kromhout er nog in staat. Gr. Klaas.
falcon
Berichten: 127
Lid geworden op: 08 mei 2007 22:22
Locatie: maassluis

Re: Wie weet?

Bericht door falcon »

Hallo Klaas en Martin,

Hoe langer ik de foto's bestudeer hoe meer ik overtuigd raak: dit moet de ex Balder zijn! Zelfs de kam op het potdeksel bij het derde roefraam klopt!Het lijkt wel of ik zelfs de Kromhout 8TS117 op de achtergrond hoor snorren!
Op de foto met het meisje op de kade zie ik dat de Balder ligt ingeklemd door een ex Smit-Lloyd. Deze naam is zichtbaar op de blauwe scheepshuid.

Bij het item Binnenvaarttankers in Nigeria met de luchtfoto van de Alexandris (ex Gulf Oil 99) langszij de Maga heb ik twijfels of het de ex 99 is. Ik zie een ronde kop en kont, de ex 99 had een vierkante kop en kont. Bovendien liggen de leidingen in het midden langsscheeps, de ex 99 had deze meer in de zij aan bakboord. Bij de foto genomen vanaf de wal is het echter beslist de ex 99. Het blauwe bord staat nog uit!

Je ziet Martin, jouw info houdt veel mensen bezig! Ga zo door!

Groet,

Kees
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Wie weet?

Bericht door maarpol »

Bedankt Klaas en Falcon

Ik heb ook die foto s zitten vergelijken en meen het zelfde als Jullie , het moet de Balder zijn.
Groeten Martin

Roest rust nooit.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Kees, Die bevestiging van jou hadden we net nodig! Ook ik had die kam in het gangboord naast de roef opgemerkt. Het lijkt net of je in de groene (vroeger blauwe) band de opgelaste letters Rotterdam ziet doorschemeren. Kon ik in 1963 ook niet weten dat we 55 jaar later die foto's nog eens onder de loep zouden nemen. Is een sterk scheepje die Balder. Zag er in 1963 al onverwoestbaar uit. Met een beetje geluk haalt ze de 80 jaar! Dus in de gaten blijven houden Martin. Zet je deze fotoserie ook nog in je Nigeria topic? Gr. Klaas.
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Jan van der Doe »

Afbeelding

Wat doet de parlevinker daar op het strandje in de Waalhaven.

HG
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Schrappen en teren of schroef wisselen. Zoiets moet het wel zijn Jan. Erachter heeft nog iemand zijn boot droog gezet. Gr. Klaas.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Wie weet?

Bericht door piet42 »

drinkwaterbootje ??
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Wie weet?

Bericht door Kees Keijzer »

Piet, zeker weten een waterboot.
Groet,, Groet.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
t.fluks
Berichten: 960
Lid geworden op: 07 apr 2007 20:26

Re: Wie weet?

Bericht door t.fluks »

Ik denk, dat er, met het opschrift TEXTIEL, wel iets anders te koop is.
Tammo.
Plaats reactie