Hank, die Biesbosch-taak is van Papendrecht naar de Pontonniers gegaan in Keizersveer, de houten vletten en een grote Schottel.
De opleiding werd, 6 weken lang iedere nacht de Biesbosch in uitgezonderd het weekend met die houten jollen in het najaar.
Met echt alarm kwam er ondersteuning uit Papendrecht .Die adjudant uit Papendrecht heb ik goed gekend, 6 maanden les gehad voor opleiding schippers diploma.
Was een leuke tijd, en een beetje ruig.
Karel
Wie weet?
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
-
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
- Locatie: purmerend
Re: Wie weet?
hank vaartuigendienst ,
Kan het zijn dat de vaartuigendienst opgegaan is in de oa 462 ponteniersbatallion te Keizersveer pontenierskazerne .Ik was één van de laatste van 462 pontbatt , wat toen werd opgeheven . Een van onze vredestaken was oa evacuatie van de biesbos etc . De grotere vaartuigen vielen volgens mij onder de bruggenschool te Hedel .
Kan het zijn dat de vaartuigendienst opgegaan is in de oa 462 ponteniersbatallion te Keizersveer pontenierskazerne .Ik was één van de laatste van 462 pontbatt , wat toen werd opgeheven . Een van onze vredestaken was oa evacuatie van de biesbos etc . De grotere vaartuigen vielen volgens mij onder de bruggenschool te Hedel .
Re: Wie weet?
Vaartuigendienst.
Begin jaren 1960 viel 840 transport compagnie onder de AAT en werd gerund als een rederij met bevrachtingskantoor
die bevrachtingen en sleepreizen regelden (munitieschepen). Boten en bemanningen van de boten Kon. Marechaussee vielen
ook hieronder. Zat zelf op een scheepje van 110 ton dat kolen vervoerde van Stein naar de militaire wasserij in Woerden.
Meen dat later alles is op gesplitst en afgebouwd en het eindelijk naar Hedel is gegaan.
Is later nog wel een nieuwbouw schip aangeschaft, RV 100 dacht ik voor het vervoer van tanks naar Vlieland.
Boeken er over schrijven is een beetje overdreven maar het was een pracht tijd die ik niet had willen missen.
HANK.
Begin jaren 1960 viel 840 transport compagnie onder de AAT en werd gerund als een rederij met bevrachtingskantoor
die bevrachtingen en sleepreizen regelden (munitieschepen). Boten en bemanningen van de boten Kon. Marechaussee vielen
ook hieronder. Zat zelf op een scheepje van 110 ton dat kolen vervoerde van Stein naar de militaire wasserij in Woerden.
Meen dat later alles is op gesplitst en afgebouwd en het eindelijk naar Hedel is gegaan.
Is later nog wel een nieuwbouw schip aangeschaft, RV 100 dacht ik voor het vervoer van tanks naar Vlieland.
Boeken er over schrijven is een beetje overdreven maar het was een pracht tijd die ik niet had willen missen.
HANK.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Wie weet?
Leuk dit te lezen want mijn vader heeft kort na de oorlog bij de AAT gediend als sergant kok in de Ripperda Kazerne in Haarlem.
En op het magazijn in Woerden, waar overigens mijn vader is geboren en opgegroeid, werkte zijn broer in het magazijn en een zwager was er magazijn meester.
HG
Jan.
En op het magazijn in Woerden, waar overigens mijn vader is geboren en opgegroeid, werkte zijn broer in het magazijn en een zwager was er magazijn meester.
HG
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
- Locatie: purmerend
Re: Wie weet?
Beste hank ,
Toen wij hoorden dat het battelioen opgeheven werd gebeurde er iets dat zeer hilarisch was . Op een goede morgen stond er op het exercitie terrein onder de vlaggemast een opgemaakt ledikant . Na enkeledagen werd het bed verwijderd ,en het schipperspeleton kreeg straf . Het gehele peleton moest een weekeinde binnenblijven . Daar de ponteniers goede contacten met de burgerij hadden , werd er iets voor de burgers / slachoffers watersnoodramp georganiseerd . Daar ik dat wekeinde onderoficier kazernepiket was , moest ik het schipperspeleton maar aan het werk zetten . In overleg met de officier kazernpiket werd er geregeld dat de onder officierscantine voor de schippers open gesteld werd . Het weekeinde was zo goed verlopen dat al het personeel 2 dagen prestatieverlof kreeg . Dit was het laatste wat de ponteniers in Keizersveer gedaan hebben .
Toen wij hoorden dat het battelioen opgeheven werd gebeurde er iets dat zeer hilarisch was . Op een goede morgen stond er op het exercitie terrein onder de vlaggemast een opgemaakt ledikant . Na enkeledagen werd het bed verwijderd ,en het schipperspeleton kreeg straf . Het gehele peleton moest een weekeinde binnenblijven . Daar de ponteniers goede contacten met de burgerij hadden , werd er iets voor de burgers / slachoffers watersnoodramp georganiseerd . Daar ik dat wekeinde onderoficier kazernepiket was , moest ik het schipperspeleton maar aan het werk zetten . In overleg met de officier kazernpiket werd er geregeld dat de onder officierscantine voor de schippers open gesteld werd . Het weekeinde was zo goed verlopen dat al het personeel 2 dagen prestatieverlof kreeg . Dit was het laatste wat de ponteniers in Keizersveer gedaan hebben .
-
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:59
- Locatie: Dordrecht
Re: Wie weet?
Heb een foto van de WESTSCHIIFFAHRT 7 hangend in de takels van vier bokken met de aantekening : 20-04-1961 - gestrand 21-03-1961. Een verdere toelichting van locatie ed werd niet vermeld.Van Forumlid Ian kreeg ik een plaatje uit 1961 van een schip op één van de gorzen in het Spui bij Zuidland. Is er nog iemand die zich dat kan herinneren en weet hoe dit schip, de "Westschiffahrt 7" weer water onder kiel heeft gekregen? Misschien dat Kees Keijzer nog iets weet. Was dicht bij zijn roots. Gr. Klaas.
Re: Wie weet?
Waterman, Is het geoorloofd om die foto te tonen? De locatie moet dan wel bij Zuidland aan het Spui zijn. Hopelijk staat er iets herkenbaars op de foto. Laat ons, indien mogelijk, maar eens maar eens meekijken. Bij voorbaat dank! Gr. Klaas.
Re: Wie weet?
Weet dan niemand meer van welke lichting hij was ?? Zoals ik ben van 60- 6 en in Amsterdam op =R-V 20= havenpatroelje voor de 5e Div Kon Marechausse gevaren, en Jan er was op de Droogbak 1 een avondschool ,met binnenvaartdiploma opleiding, daarom ben ik van de boot af, en in de keuken gaan werken als kokshulp, want Haarlem vond onze kazerne te klein, maar ik heb wel alle diploma,s gehaald. verder een voorspoedig 2018 en tot schrijfs gr wim
Re: Wie weet?
klaas
er zijn wel meer foto's van maar in de bok heb ik nog niet gezien men zal het schip toch wel wat naar de waterkant moeten trekken om haar met een bok op te lichten en te water te laten we zoeken nog verder
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
-
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
- Locatie: purmerend
Re: Wie weet?
ik was van 66-5 opkomst Lunetten-kaderschool Willem 2 beide Vucht en daarna Keizersveer schoolcompagnie . Kazerne terein is nu industrieterrein .