Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Pieter,
Bedankt voor de link, zal ze op een regenachtige dag ze eens doorspitten. Zijn er aardig wat.
Met vriendelijke groeten,
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Zag dat Cornelis Swarttouw ook nog aan de Lekhaven heeft gezeten. Helaas geen jaartal erbij.
In we Waalhaven zat ook nog een werf(je), misschien wel meer, waar ik wel eens ben geweest om de BP Holland 22 te inspecteren na een reparatie.
De naam schiet me straks wel weer te binnen. Gr. Klaas.
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Aan P8 zaten Koster en Hoogerwaard. vd Brink niet te vergeten.
mvg
Geert

ps. ff aangepast
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Bedankt voor de hulp Geert. V.d. Brink wilde niet voor de geest komen! Gr. Klaas.
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Klaas,
Nog een kaartje uit 1970 met alle rep.bedrijven Wh P8
mvg
Geert
Bijlagen
Scheepsreparatiebedrijven in de Waalhaven 1970.jpeg
Scheepsreparatiebedrijven in de Waalhaven 1970.jpeg (193.56 KiB) 1533 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Leuk om te zien Geert. Door De Keizer zijn aan mijn eerste werkgever een hoop bunkergieken geleverd. Soms denk ik wel eens: Hoe vonden we vroeger de weg zonder Havennummers en Tom Tom? Maar toen was de geest nog lenig en dacht je anders dan nu. Gr. Klaas.
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Wie weet?

Bericht door teerkwast »

Bij van den Brink, repareerden veel NPRC,ers. Dikwijls ook sleepschepen. Volgens mijn had van de Brink, een klein dokje?
Afbeelding
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Volgens mij ook, Bart. Daarin is een deel van het vlak van de BP Holland 22 gedubbeld. Dat scheepje voer bij de raffinaderij in Europoort als oliebestrijdings vaartuig(je). Een vrachtje oilbooms aan dek. Af en toe oefenden we een paar uur op het uitbrengen en binnenhalen van de oilboom. Gr. Klaas.
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Wie weet?

Bericht door Kees Keijzer »

Keizer masten al een oud bedrijf, mijn vader was in 1939 bij een schipper aan boord en er kwam toen een keizermast op.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Wie weet?

Bericht door maarpol »

Op de foto meen ik te leezen Emca en het ligt me bij dat de Beyer / Emca met dit soort scheepen begon . Wie weet ???
Bijlagen
Emca.jpg
Emca.jpg (109.23 KiB) 896 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Plaats reactie