Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Wie weet?

Bericht door teerkwast »

Is een zeer goed smeermiddel, voor je ankerlier.
Afbeelding
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Wie weet?

Bericht door Kees Keijzer »

Tim76 schreef: 26 aug 2017 13:24 Nou ja, dit valt gewoon onder de regionale benamingen van 'een stevige bries'. Er bestaat een boek dat "Een veger wind" heet, daar had ik voordien ook nog nooit van gehoord maar het is gewoon een regionaal gebezigde uitdrukking... :idea:

Groeten van Tim
Mijn vader had het nog weleens over een flinke opdonder wind.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Wim Geerling
Berichten: 331
Lid geworden op: 03 jul 2007 00:39
Locatie: Krimpen a/d IJssel

Re: Wie weet?

Bericht door Wim Geerling »

Snap het ook niet helemaal hoe dit kan, krijg bijna het gevoel van achteruit weggevaren bij een kiepsteiger terwijl er nog een auto gekiept heeft.

Groet Wim
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

zeeuwse meer schreef: 26 aug 2017 01:23 exact, wat een flauwekul. Dat moet meneer dan maar is uit gaan zoeken.
Zie reactie onder WOORDENSCHAT.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Wie weet?

Bericht door piet42 »

ja zoiets zal het wel wezen zelfs op de saling van z'n lantaarnmast maar tegenwoordig voor veel meer bedoeld maar nog steeds niet voor lading :mrgreen:
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
klipper
Berichten: 1314
Lid geworden op: 03 jan 2010 18:10

Re: Wie weet?

Bericht door klipper »

lag misschien achter wat te diep!. Gr
de graaf
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 aug 2013 15:16

Re: Wie weet?

Bericht door de graaf »

ik beklaag degene die het op moeten ruimen (hoeft die dag niet meer naar de sportschool)
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Waren vanmiddag een lekker stuk aan het fietsen, tijdens een ijsje eten zag ik dit voorbij komen. Had geen idee dat we al zover hadden gefietst, Ridderkerk > Antwerpen? :mrgreen: We zitten bij Heerjansdam zegt mijn vrouw.
Nieuwe dok voor Antwerpse Havendienst om hun sleepboten te dokken? Duwboot links is de "Typhoon" andere ?
mvg
Geert
Bijlagen
Port of Antwerpen.jpg
Port of Antwerpen.jpg (710.11 KiB) 2412 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Wie weet?

Bericht door DPLA »

de graaf schreef: 27 aug 2017 15:58 ik beklaag degene die het op moeten ruimen (hoeft die dag niet meer naar de sportschool)

Misschien wil de matroos, die voorop woont, wat zand meenemen voor thuis, om het tuinpad op te hogen ? :lol: 8) :wink:
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Gert Schouwstra »

Geert, met dit berichtje van 16 maart 2017 uit de Gazet van Antwerpen ben je weer helemaal bijgepraat:
Na 150 jaar beëindigt de haven binnenkort het gebruik van haar droogdokken op het Antwerpse Eilandje. In de plaats komen er twee drijvende droogdokken vlakbij de Lillobrug waar de haven al haar technische en operationele diensten concentreert. De werken zijn er eind januari begonnen.

Al zowat twintig jaar liggen de slepers van het havenbedrijf afgemeerd bij de Lillobruggen aan kaainummer 602. In dat gebouw is ook hun dispatching gevestigd. Hun werkhuizen en droogdokken, waar zo’n tachtig technici werken, liggen daarentegen al sinds 1860 op het Eilandje, langs het Kattendijkdok. Vermits daar een Maritiem Museum komt, moeten die diensten daar weg. “Al geruime tijd waren er ideeën over een verhuizing”, aldus Christian De Block, operationeel directeur van het Gemeentelijk Havenbedrijf. Midden 2015 koos de raad van bestuur voor een herlokalisatie van de diensten naar de gronden langs het Kanaaldok van kaainummer 602 tot 612. “Louter operationeel en ergonomisch is de beste plaats hier immers vlakbij de Tijsmanstunnel. Alle operationele en onderhoudsdiensten worden hier gecentraliseerd.”

Op de 7,7 hectare tussen het Kanaaldok en de Blauwhoefweg, een parallelweg met de Noorderlaan, wordt nu in twee fasen gewerkt. Het legecontainerdepot Ancon ontruimde er zijn deel. Eind januari begonnen op die gronden de werken voor fase één: in de schaduw van een gigantische windmolen werden op de zandvlakte inmiddels de voorbije weken 350 palen tot 9 meter diep geheid. De contouren van de toekomstige magazijnen, goed voor zowat 10.000 vierkante meter, van het Algemeen Werkhuis Noord (AWN) en van de kantoren worden er stilaan zichtbaar. Midden december moet dit complex reeds klaar zijn.

Voor de deur van dit complex worden vanaf juli twee drijvende droogdokken afgemeerd: die constructies van respectievelijk 55 en 45 meter lang met een tussenponton van 12 meter worden momenteel op de Ravestein-werf in het Nederlandse Deest gebouwd. Kostprijs: 13 miljoen euro. Speciaal voor die dokken dienden vooraf ook de kaaimuren verdiept te worden (kostprijs 5,7 miljoen). Gisteren werd het grootste, afzinkbare dok al in Deest te water gelaten./quote]
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Plaats reactie