Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Wie weet?

Bericht door piet42 »

Kees war is het ?? het lijkt ter hoogte van goudswaard daar is een bocht in het spui er van uitgaand dat het met een flinke wester/noordwester storm geweest is met een flinktijd water maar duidelijkheid zie ik niet was het schip opvarig of afvaring weten we ook niet denk ik wat je wel zie dat zij toch een behoorlijk eind van het water lag ik zie nl tussen het publiek balken liggen dus waarschijnlijk een glijbaan gemaakt om het schip uit het weiland te trekken was wel een mooie vlakke zaat zo te zien en er was ook nog tijd voor een partijtje voetbal.
nadat het schip in het weiland is terecht gekomen heeft de schipper gelijk de moed opgegeven en niet meer een poging gedaan om weer op dieper water te komen geen put gedraaid met de schroef zo te zien misschien wilde de schipper het gras niet beschadigen :mrgreen: wel een klein spoor van de hak punt van het roer wel iets krom maar daar vaarde meer schepen mee rond.
weer wat om te puzzelen het is toch honden weer gouw weer binnen dus
Bijlagen
Westschiffahrt 7 zuidland'61 schip in gors gestrand.jpg
Westschiffahrt 7 zuidland'61 schip in gors gestrand.jpg (125.1 KiB) 1530 keer bekeken
Westschiffahrt%207%20op%20het%20gors%20bij%20Zuidland%201961.jpg
Westschiffahrt%207%20op%20het%20gors%20bij%20Zuidland%201961.jpg (134.85 KiB) 1530 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Piet, Waar haal je zo snel die foto van het roerwerk vandaan? Heb gisteravond een hele tijd zitten filosoferen waar het exact is gweest. Zijn er nog meer foto's? Misschien dat alles bij elkaar uitsluitsel geeft. Na het gesprek met Kees nog een uurtje zitten puzzelen en dacht zelfs aan een stuk gors tussen kmr 1001 en 1002. Maar de molen bij Hekelingen is in 1955 gesloopt. Daardoor viel die locatie af. Hopelijk hoor ik nog wat meer van "Ian". Vergeet nog Waterman en Kees te bedanken voor hun bijdrage. Gr. Klaas.
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Wie weet?

Bericht door Kees Keijzer »

Zou die kerk en molen op de achtergrond die van Goudswaard kunnen zijn, dan kloppen wind richting, West en zon inval in de morgen wel , ook de wijst dan het schip van de kerk naar het oosten en de molen staat ook redelijk dicht bij het dorp. dan zit het schip op de noordelijke oever bij Km 1008.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Ja, Kees. Als je het weet is het zo simpel als wat. Kreeg vanochtend een mailtje van "Ian" en die bevestigt jouw conclusie. Lees maar! Gr. Klaas.

Die foto is richting Goudswaard genomen en dat schip lag precies midden op die vlakte van het gors.
Ik denk dat het iets verder is dan de haveningang van Goudswaard,zal daar nog wel eens stoppen als ik naar Hekelingen ga.
Als ik die foto`s bekijk dan heeft hij zeker drie maanden daar op het gors gezeten.
Hij daar met heel hoog water op gevaren het water stond toen dikwijls gelijk met de top van de dijk en wij vonden dat toen heel gewoon.
Als kind ging ik dikwijls kijken waar de dijk dan aan de onderkant lekte,reuze spannet zagen daar nooit het gevaar van in.
karelzijpe
Berichten: 3098
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Wie weet?

Bericht door karelzijpe »

@ kapitein Spok, RV 29 vaart nog steeds en is van het Genie-museum. Hij kwam van Gorkum via het sluisje Werkendam altijd als ondersteuning de Biesbosch in en ging dan voor anker in 't Ruigt scheiding Gat van de Noorderklip met volop dek verlichting.Diverse oefeningen en eenmaal een officieel alarm meegemaakt.
RV 29.jpg
RV 29.jpg (147.99 KiB) 1381 keer bekeken
Karel
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Wie weet?

Bericht door Kapitein Spok »

Karel, bedankt, mooi joh!

Je kunt trouwens wel zien dat het geen werkvaartuig meer is, want zo gelikt zag hij er in Gorinchem ook niet uit.
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Jan van der Doe »

Een zus van de "Bruinvisch" uit Maassluis.

Afbeelding

HG
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Jan van der Doe »

hank schreef: 02 jan 2018 15:13 Vaartuigendienst anekdote.

Bij de binnenvaart is het gebruikelijk dat men niet met de schoenen aan de woning binnengaat, hier dus ook.
Met de hogen militaire schoenen was dat niet handig en kregen alle varende een stel klompen bij hun PSU.
Voor het ochtend appel moesten ook alle in de haven liggende bemanningen ook aantreden.
Soms waren er veel schepen en bij het comando, geef acht, schudden half Papendrecht en vlogen
er wel een paar klompen kappen door de lucht.
Dit bericht kreeg ik van Kor Vos,

Jan,

Zelf was ook ook bij de Vaartuigendienst. Lichting 1960-1
Die klompen was bepaald niet om gemakkelijk op sokken naar binnen te gaan. Het was een veiligheidsmaatregel. Met de legerkistjes aan over boord vallen, stond gelijk met verdrinken. Klompen kon je zo uitschoppen en had je nog een kans. Reddingsvest nooit aangetroffen!

Stuur het even aan jou, niet zo gauw een ander adres bij de hand.

Bij deze.

Dank je wel Kor.

HG
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: Wie weet?

Bericht door joop 1 »

is volgen mij niet een zus maar de echte bruinvis die nu in Maassluis ligt
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Wie weet?

Bericht door piet42 »

Het schip vd vaartuigen dienst is de zus vd bruinvisch
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Plaats reactie