Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
Binnenvaarder
Berichten: 749
Lid geworden op: 19 feb 2005 17.20 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder » 27 jun 2017 17.20 19:42

Een fietstocht met een foto (werf de Hoop) maakt toch heel wat los merk ik. Dit vind ik ook het leuke van het forum, iemand plaatst een foto en men is weer dagen bezig om dit aan te vullen. Laten we vooral zo doorgaan met zijn allen 😁
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)



teerkwast
Berichten: 3503
Lid geworden op: 12 nov 2010 17.20 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Wie weet?

Bericht door teerkwast » 27 jun 2017 17.20 20:50

Klaas de Hoop, had toch een helling, waar komt die waterverplaatsing dan vandaan, of was er vroeger een stapelloop?
En ja,over de hoop kan ik nog wat vertellen. Men was daar heel nauwkeurig, en daar hield ik wel van.
Zoals als gezegd, als er weer een bunkerbootje, onder de kont van een zeeboot had gezeten,kwam daar het echte vakwerk kijken. meestal was een stuurhut deur gekraakt, en die deuren en scharnieren werden nog geschroefd, met koperen gleufkopschroeven. je was dan eerst een tijd bezig, om de koperen schroeven er uit te krijgen, en als het werk aan de deur klaar was, gingen er ook weer koperen gleufkopschroeven in. en denk er om, alle gleufjes in de zelfde richting. Vrijdag middag was het om drie uur gedaan op de werf buiten. Dan werd de werkplaats helemaal schoongemaakt. Alle machines werden met een lierkwastje uitgepoetst, ja zo ging dat daar. Ik ben daar meer als een jaar, ingeleend geweest, leuke gezellige tijd, waarin je ook nog je vak echt kon uitoefenen.
Afbeelding

k-k
Berichten: 3458
Lid geworden op: 23 dec 2008 17.20 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k » 27 jun 2017 17.20 21:50

Bart, Er was inderdaad een helling, maar ook een stuk vrij lage kade. Denk dat het Gulf scheep daar is gebouwd en dwars te watergelaten.
Bij het opleveren van de BPH 15 als oliebestrijdingsvaartuig had men verzuimd het oude 2 cilinder Kromhoutje te controleren. Alle fundatiebouten los. Om toch te kunnen vertrekken koppeling in zijn werk gezet en de bouten aangetrokken. Alternatieve methode van uitlijnen, maar er liep niets warm en het bleef heel. Van origine was het een landingsvaartuigje geweest en na de oorlog omgeturnd tot tanker(tje). Moet bij het topic BP vloot nog wel iets over staan. Gr. Klaas.

maarpol
Berichten: 4144
Lid geworden op: 05 mar 2006 17.20 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Wie weet?

Bericht door maarpol » 06 jul 2017 17.20 17:07

Groeten Martin

Roest rust nooit.

maarpol
Berichten: 4144
Lid geworden op: 05 mar 2006 17.20 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Wie weet?

Bericht door maarpol » 06 jul 2017 17.20 17:10

Groeten Martin

Roest rust nooit.

maarpol
Berichten: 4144
Lid geworden op: 05 mar 2006 17.20 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Wie weet?

Bericht door maarpol » 06 jul 2017 17.20 17:22

Groeten Martin

Roest rust nooit.

Kees Keijzer
Berichten: 7154
Lid geworden op: 16 mar 2005 17.20 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Wie weet?

Bericht door Kees Keijzer » 06 jul 2017 17.20 17:52

Is allemaal Amsterdam denk ik.
Groet Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding

kabo
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jul 2017 17.20 14:56

Re: Wie weet?

Bericht door kabo » 08 jul 2017 17.20 20:30

Foto met sleepboten is genomen aan de Ruiterkade in A.dam. Er ligt o.a. een stoomboot van de groenbander van de rederij; gebr. J.en J . Roelefs

pieter53
Berichten: 4791
Lid geworden op: 17 feb 2007 17.20 18:16
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 » 08 jul 2017 17.20 20:44

(Ook geplaatste bij gespot olie en bilgeboten.)

Weet iemand iets over de scheepjes
PAM 60 ex-Enna zie: http://www.lvbhb.org/LSD/top/common/Q_D ... de=A14611N
CALPAM 20, ex-CAM 68 (zou dat PAM moeten zijn?), ex-Emma, zie: http://www.lvbhb.org/LSD/top/common/Q_D ... de=A14580N

Hadden deze scheepjes misschien een sleepbeting???
Pieter Klein. AfbeeldingDe Binnenvaart Encyclopedie op internet
Taal is de moeder van ALLE wetenschappen.

Blije Vogel
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2016 17.20 09:30

Documentatie elektrische keerkoppeling ZF BW30 V2

Bericht door Blije Vogel » 12 jul 2017 17.20 10:07

Goedemorgen dames en heren,

We hebben in ons schip "Blije Vogel" een DAF DS575 staan met een elektrische keerkoppeling ZF BW30 V2 (zelfde als BW30 E 45). Het onderhoud aan de aandrijflijn is jaren verwaarloosd en dat willen we nu graag oppakken:) Van de motor is genoeg documentatie om een onderhoudsschema op te stellen; van de keerkoppeling is er alleen een Duitse handleiding, maar daar raken we geen wijs uit. Heeft iemand misschien een Nederlandse (of Engelse) handleiding waarin het onderhoud besproken wordt of is er iemand die dezelfde keerkoppeling heeft en weet wat er allemaal moet gebeuren en wanneer?


Alvast hartelijk bedankt,

Edwin & Jenny
Laatst gewijzigd door Blije Vogel op 14 jul 2017 17.20 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie