Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Gert Schouwstra »

Kapitein Spok schreef: 10 mei 2017 12:58 Dan had je nog de Dienst der Zuiderzeewerken, dat was de bouwdienst van Rijkswaterstaat die verantwoordelijk was voor de opdracht.

Gert, dat is niet helemaal waar en dat is een pikant detail.
Je hebt gelijk en dat was mij helemaal ontgaan. Bedankt, morgen zit ik in het kader van project Afsluitdijk weer met RWS om tafel en dan kan ik even lekker pesten. Overigens zijn veel RWS-ers zich heel goed bewust van de problemen die jij schetst. Er is daar bijna geen kennis meer over. Ik schat dat in de laatste jaren er 80% van de kennis is weggegaan en niet meer aangevuld.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Wie weet?

Bericht door Kapitein Spok »

Gert, ik denk dat in de uitvoerende dienst die 80% een redelijke inschatting is.
Dat zou nog niet zo'n groot probleem zijn indien de werkprocessen het zouden toestaan dat de resterende kennis wel volledig benut zou kunne worden.

Maar vrijwel al het uitvoerende werk is uitbesteed aan een aannemer, en vervolgens mag je als ambtenaar je niet meer bemoeien met de werkwijze van die aannemer. Immers wanneer er, ondanks jouw inbreng, uiteindelijk iets toch fout gaat, wordt de oorzaak van de fout onmiddlllijk bij de bemoeienis van een ambtenaar gelegd.
De angst voor deze aansprakelijkheid verhinderd elke bemoeienis van ambtenaren met de uitvoering van uitbesteed werk.

Het enige waar je op in mag grijpen is wanneer de aannemer aantoonbaar onveilig werkt. Al het andere moet aan de aannemer overlaten want hij mag zelf bepalen hoe hij tot het eindresultaat komt.
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Gert Schouwstra »

Ik weet het. Kom het dagelijks tegen in mijn project sluis Kornwerderzand/Afsluitdijk.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Dekzwabber01
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2017 13:47

Re: Wie weet?

Bericht door Dekzwabber01 »

Hallo iedereen. een aantal jaren geleden was ik ook lid van dit forum en van af vandaag ben ik weer terug.
Ik had even een vraag, een aantal jaren gelden was ik op zoek naar de Rika 2 ENI: 02301434. en die heb ik ook via dit forum gevonden.
Een van de leden heeft zelfs nog foto's gemaakt voor mij en het sleepschip ligt in Amsterdam bij de nieuwe Hem weg en dat is de vaste ligplaats van de rederij denk ik.Nu de vraag, als jochie van ongeveer 14 jaar ben ik een tijdje mee geweest met dit schip nu heb ik in februari te horen gekregen dat ik de ziekte met de K heb en hoewel ik denk dat ik wel zal genezen zou ik toch graag nog een keer aan boord willen zien van dit schip nu is het schip ook niet de jongste meer en ik was ook blij verrast dat het schip nog steeds in de vaart is en dat het nog steeds wordt gebruikt en dat voor een schip van zo'n 113 jaar oud als ik het goed heb. Is hier iemand van de desbetreffende rederij of iemand die iemand daar van kent of iets voor mij zou kunnen regelen met betrekking tot mijn vraag, zou ik nog een keer aan boord mogen kijken.
Alvast bedankt voor de medewerking en ik hoor graag.
Met vriendelijke groet Alle de Haan Dekzwabber01
Witkopje
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2017 22:34

Re: Wie weet?

Bericht door Witkopje »

Afsluitdijk
Heel hartelijk dank voor alle reactie op berichtje omtrent een eventuele lijst van arbeiders werkzaam aan de Afsluitdijk
Ik heb ooit een berichtje gelezen van een lid "Greetje uit de polder" die schreef hier dat ze in het bezit was van een lijst van werknemers die werkzaam zijn geweest bij de tot stand komen van de Dijk. Mijn nieuwsgierigheid werd daardoor gewekt, mede dat mijn grootvader daar ook werkzaam is geweest, hij is helaas al jaren overleden.
2016 heeft er nog een ander lid van deze site gereageerd dat hij in het bezit was van een dergelijke lijst, hij/zij ging zijn/haar archief door spitten naar die lijst. Sta nog steeds open voor die lijst, weet geen naam enz.
hoop dat er misschien nog leden zijn die weten wie dat is geweest
Alvast bedankt voor alle medewerking
Witkopje uit Friesland
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

Wie kan me iets over het schip uit deze ligger vertellen?
https://www.lvbhb.org/LSD/top/common/Q_D ... de=A15125N
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Wie weet welke Panda dit is? Foto is gemaakt in 2005.
mvg
Geert
Bijlagen
Panda. 01.jpg
Panda. 01.jpg (202.88 KiB) 1894 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Wie weet?

Bericht door navigatie »

Misschien de 02315011. Lijkt wel met die autokraan e.d.

grt Wim
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Gert Schouwstra »

Ja hoor het is deze PANDA.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Wie weet?

Bericht door maarpol »

Cornelis Sr https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/3908/

In 2008 Mulholland Bros has purchased a new 55 metre barge as part of ongoing investment in dredging operations at Lough Neagh.

Purchased in 2004, with a 6.5 metre beam, a 2.9 metre draught and weighing 250 tonnes, Cornelis SR is the largest sand dredger operating on the Lough. With a capacity to carry 400 tonnes per trip she could comfortably deliver over 200,000 tonnes of dredged sand a year.

The barge was built in Holland and was purchased from a local family who lived on board and transported cargo for a living on the Rhine Canal system.

Following inspection in a dry dock, the vessel set out on a five-day voyage to Lisahally Port in Derry where it was prepared for one of the largest road transport operations ever seen in Ireland.

Two 500/t cranes lifted the barge out of the water onto a special road trailer. The wheelhouse of the vessel had to be removed to comply with height restrictions identified by a structural survey of bridges on the route. Many roads were closed and in Dungiven street lighting, road signs and overhead cables had to be moved to enable Cornelis SR to pass through.

The journey took over ten hours to cover a distance of 44 miles.

At Toomebridge, the barge was transferred to a specially built slip and placed on plinths before being lifted into the Lough. The barge was then towed to Sandy Bay, where it was converted to a sand barge by the Mulhollands team.
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Plaats reactie