Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Heren,
Bedankt voor jullie antwoordt, werf de Hoop.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
teunis
Berichten: 184
Lid geworden op: 27 mar 2007 18:46
Locatie: katwijk
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door teunis »

Scheepswerf de Hoop in schiedam, volgens websites bij Google bestaat het nog steeds als leerbedrijf voor mensen met een beperking.
[youtube]https://www.youtube.com/@sleepboot[/youtube]Teun van der Plas
https://www.sagittavof.nl
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: Wie weet?

Bericht door kajoe »

er zijn daar vele Esso ,Fina ,enz bunkerbootjes gebouwd .
daar eens geweest om de ombouw van de Esso 34 tot bunkerschip te bekijken
ik weet nog dat ik mee mocht om daar de Esso 112 uit te halen .,
en later om de Fina 41 te bekijken die we in Amsterdam zouden krijgen
en een keer daar prima geholpen toen mijn teleflexkabel van de koppeling brak in de beruchte bocht daar ,uitdrijven naar de werf ,en zowaar werd ik daar snel aan een nieuwe kabel geholpen ,jammer dat zoiets weer verdwijnt .
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Inderdaad jammer Wout. Voor de BP raffinaderij hebben ze daar de BP Holland 15 omgebouwd naar een olieopruimingsvaartuig. Samen met een collega heb ik het ding van de werf naar de Europoort gevaren. Vroegen ze in de Hartelsluis naar de meetbrief. Vond die gelukkig in een kast in het vooronder. En zo roepen deze plaatjes en verhalen herinneringen op. Een van mijn BP collega's heeft er stage gelopen en nog gewerkt aan Anton de Haas zijn jacht. Was dat niet de Argonaut? Gr. Klaas.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Wie weet?

Bericht door piet42 »

Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Overbodige kranen van de ECT Hometerminal op weg naar Amsterdam.
Gaan ze het toch weer proberen in Amsterdam, een containerterminal?
mvg
Geert
Foto komt van Maasmond Maritime - Shipping News Clippings, kun je op abonneren, iedere dag een nieuwsbrief.
Bijlagen
Containerkranen.jpeg
Containerkranen.jpeg (79.09 KiB) 1532 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Wie weet?

Bericht door teerkwast »

Is dat niet de oude werf, de Hoop, waar toen veel kleine tankertjes gerepareerd werden. Ik heb daar nog een tijdje gewerkt, als zo,n tankertje onder de zeeboot was gekomen, en er schade aan de stuurhut ontstond,moest ik dat weer herstellen, vandaar.
Afbeelding
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Ze repareerden daar ook tankers Bart. De Francina T. (ex Alcyone) is er opgeknapt en de Icarus (Fina 32) ook. De Aldabi hebben ze omgebouwd van smeerolietankertje tot bunkerboot. De Bolnes tweepitter ging er uit en ik dacht dat er een Scania in is gezet. De laatste keer dat ik op de werf ben geweest was in 1980, met het ophalen van de BP Holland 15. Vlak bij de werf lag een rolbrug. Als ik me goed herinner is daar eens een ogeluk op gebeurd met een Opeltje en een betonauto. De Opel chauffeur zag de betonauto te laat, de betonautochauffeur ging in de remmen en de brug, die niet goed vergrendeld was rolde een stukje weg en kantelde. De Opel omhoog en de betonauto met zijn kont in de Schie. Misschien heb je ervan gehoord. Was het eens geen schipper, die een brug probeerde te verkrachten. Gr. Klaas.
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Wie weet?

Bericht door teerkwast »

Nee, dat verhaal kende ik niet klaas. waar precies lag die brug? richting overschie?
Afbeelding
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Nee, de andere kant op Bart. Net voorbij de werf, waar nu de moderne klapbrug ligt. Je komt erover als je door de Spaanse Polder van de A20 naar de A13 of omgekeerd rijdt. Las het verhaal een keer in de Oud Rotterdammer. Even zoeken of ik het terug kan vinden. Zie de link en dan even naar beneden scrollen. Op pagina 23 bij In het Spionnetje. In het volgende nummer op pagina 21 staat nog een reactie. Gr. Klaas.
https://www.deoudrotterdammer.nl/archief ... rgang4.pdf
https://www.deoudrotterdammer.nl/archief ... rgang4.pdf
Plaats reactie