Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
Theo Horsten
Berichten: 996
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
Locatie: Noord-Griekenland
Contacteer:

Bericht door Theo Horsten »

De Zwitsers hebben op dit moment 26 schepen onder Zwitserse vlag in de vaart met een totaal tonnage van krap 500.000 ton. Voornamelijk containerschepen, alle met Basel als thuishaven. HIER vind je een van de rederijen. En NOG EENTJE, terwijl ook de REEDEREI ZURICH een aantal flinke schepen in de vaart heeft.

Bern Radio was vroeger een fantastisch goed radiostation - van een "kuststation" kon je natuurlijk moeilijk spreken. Vooral cruiseschepen maakten er druk gebruik van voor hun gesprekken van passagiers. Ik kwam wel eens bij ze terecht als ik een of andere nieuwbouw over moest varen met een radioinstallatie met vreemde frequenties waar Bern dan toevallig ook bij zat. Bijzonder behulpzame mensen die me vaak matsten als het druk was en ik alleen maar even een positierapport door wilde geven.
Vroeger zaten de Zwitsers in Rotterdam op school.
.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

Een krantenknipsel uit 1962. Is de Hugo Basedow inderdaad verbouwd?

Afbeelding
JCV
Berichten: 215
Lid geworden op: 18 jan 2005 19:20

wie weet

Bericht door JCV »

de ,,Hugo Basedow,, is inderdaad verbouwd , maar niet als salonboot
ze hebben er een kantoorschip van gemaakt en hij heeft de naam ,,Jos Vranken,, gekregen , heeft jarenlang in Rotterdam gelegen , ligt nu in Nijmegen dacht ik.
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Binnenvaarder »

Ligt in de Waalhaven te Nijmegen.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
jannuh
Berichten: 466
Lid geworden op: 31 dec 2004 06:22
Locatie: Midden-Limburg

Bericht door jannuh »

Dit vond ik nog in mijn eigen forum archief:
Auteur Bericht
JvH
.


Geregistreerd op: 9-1-2005
Berichten: 14
Woonplaats: Hilversum

BerichtGeplaatst: Zo Jan 23, 2005 9:01 pm Onderwerp: Kantoorschip JOS VRANCKEN Reageer met quote
In 1964 nam de sleepdienst Jan Kooren intrek op het kantoorschip JOS VRANCKEN. Ivm met een komend artikel voor een nautisch tijdschrift ben ik op zoek naar foto's en gegevens van dit kantoorschip.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Geert
Gast






BerichtGeplaatst: Ma Jan 24, 2005 8:09 am Onderwerp: Reageer met quote
in het blad van de vereniging de Binnenvaart heeft een artikel gestaan over de Jos Vrancken.

mvg Geert
Naar boven

JvH
.


Geregistreerd op: 9-1-2005
Berichten: 14
Woonplaats: Hilversum

BerichtGeplaatst: Ma Jan 24, 2005 9:00 pm Onderwerp: Reageer met quote
Merci,
Zal eea uitzoeken.

Built by Text2Html
Link naar huidige forum:
viewtopic.php?t=205&start=0&postdays=0& ... t=vrancken
gr., jannuh
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

Iedereen bedankt voor deze hoeveelheid informatie.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

Dit zijn mijn gegevens van de Nederlandse kustvaarder Lydia. Ik denk dat mijn vraag duidelijk al op het kaartje staat. Wie heeft meer info?

Afbeelding
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Lydia.

Bericht door maarpol »

Hallo Ben.

Als je de naam Lydia en kuster schryft schiet me wat te binnen. Toen der tyd kocht scheepsslopery Heuvelman de Lydia .De motor een Deutz 545 werd verkocht en er uit gehaald in Krimpen a/d Yssel . Deze motor werd ingebouwd in het beunschip Dwaal ik Wacht U .Dit was een Ex Akkermans schip.Als ik me goed herrinnert was dit de Ex Roerland. Ben zelv toen wezen helpen aan boord van de Lydia om deze motor er uit te haalen.
Maar ik weet er niet van dat Boele dit kasko toen gekocht heeft .Ik heb altyd gedacht dat de rest naar de sloop gegaan is. Maar het is mogelyk dat Boele dit gekocht heeft want Boele heeft door de tyd een deel oude kustertjes gekocht en omgebouwd tot beunschip Byvoorbeeld de Hindeloopen.

Martin Noorwegen
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

up
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
reintauer

Bericht door reintauer »

Beste forumleden.

Een aantal weken terug, op 7 april, is het werk/duwbootje Kiekut bij kmr. 491 ten onder gegaan.
Ik heb in het verleden wel eens bakken overgegeven aan de Kiekut en stond er altijd van te kijken wat dat bootje mee (mog?) nemen.

Nu ben ik een collega aan het uitleggen hoe dat bootje eruit ziet.
Heeft iemand van jullie voor mij een afbeelding van de Kiekut?

Bij mijn weten lag dit scheepje altijd in Maniz-Weisenau.

Groet, Henk

(Ik heb zojuist een PB gekregen van JVC dat hij een foto mailt)
Plaats reactie