Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
verzamelaar
Berichten: 583
Lid geworden op: 11 dec 2009 19:08
Locatie: Rotterdam

Re: Wie weet?

Bericht door verzamelaar »

Beste Ossebaar,
Sinds jaren is het zo dat je op de Pegel van Keulen tot aan Keulen 40+ en boven Keulen 20+ kunt varen.
Groet Arnold.
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

verzamelaar schreef: 17 okt 2018 15:07 Sinds jaren is het zo dat je op de Pegel van Keulen tot aan Keulen 40+ en boven Keulen 20+ kunt varen.
Lijkt volslagen wartaal voor de leek. Ik zou het maar niet zeggen als er een psychiater in de buurt is. :lol:
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Wie weet?

Bericht door piet42 »

ik ben dit al eens tegen gekomen op het internet file:///C:/Users/piet/Downloads/Berekening-vaardiepte-R0.pdf gaat hier ook over ik weet niet in hoever je dit werkt
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

Even de juiste link
LINK.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Schier Hameete
Berichten: 1944
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:34
Locatie: Wageningen

Re: Wie weet?

Bericht door Schier Hameete »

Ik meen dat in het begin van het computer tijdperk de pegel van Keulen met een meter is verhoogd in de oude situatie ging de stand van Keulen beneden 0. Er is toen een meter bijgekomen zodat de waterstand van vandaag nu 84 centimeter is en dat zou in de oude situatie 0-16 centimeter zijn.
In de winter van 1963 zijn we eind februari van Zutphen naar de IJsselkop gevaren met een waterstand van 85 centimeter. Leeg lagen we rond 1 meter achter maar met de voorpiek vol kwam het achterschip ruim 10 centimeter omhoog . Er waren enkele stukken bij dat we echt heel weinig over hadden je hoorde de grind soms door de tunnel gaan.
gr, schier
Afbeelding Afbeelding
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Wie weet?

Bericht door navigatie »

Schier Hameete schreef: 17 okt 2018 23:23 Ik meen dat in het begin van het computer tijdperk de pegel van Keulen met een meter is verhoogd in de oude situatie ging de stand van Keulen beneden 0. Er is toen een meter bijgekomen zodat de waterstand van vandaag nu 84 centimeter is en dat zou in de oude situatie 0-16 centimeter zijn.
gr, schier
Klopt Schier, ik dacht ergens begin 80er jaren.
grt Wim
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Gert Schouwstra »

Dat was op 1 november 1979. Het nulpunt van de pegel ligt nu op iets meer dan 35 meter boven zeeniveau, zeg maar NAP.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Wie weet?

Bericht door navigatie »

Gert Schouwstra schreef: 18 okt 2018 13:59 Dat was op 1 november 1979. Het nulpunt van de pegel ligt nu op iets meer dan 35 meter boven zeeniveau, zeg maar NAP.
Bedankt Gert, is toch weer langer geleden dan gedacht :x

grt Wim
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Wie weet?

Bericht door navigatie »

Schier Hameete schreef: 17 okt 2018 23:23 In de winter van 1963 zijn we eind februari van Zutphen naar de IJsselkop gevaren met een waterstand van 85 centimeter. Leeg lagen we rond 1 meter achter maar met de voorpiek vol kwam het achterschip ruim 10 centimeter omhoog . Er waren enkele stukken bij dat we echt heel weinig over hadden je hoorde de grind soms door de tunnel gaan.
gr, schier
Schier, ik weet nog wel dat het water toen erg laag was, maar dat het op de IJssel zo laag was had dat misschien ook te maken omdat de Neder-Rijn nog niet (geheel) gestuwd was?
Wij voeren toen met auto's en tractoren probleemloos naar Keulen-Niel met een diepgang achter van 1,60 m. Een schip wat we mee moesten nemen voor Spijk met een diepgang van 1.80 m mochten we van de bakenmeester in Zaltbommel gelijk achter laten. :| :|
grt Wim
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Wie weet?

Bericht door Fluks »

Wij hebben in die tijd een reis van Amsterdam naar Karlsruhe gedaan met een diepgang van 110 cm.In de 70er jaren zijn we leeg,ondanks ballast in de kop,het Nieuwe Vaarwater afgestuiterd,met het gevolg,dat de roerhak omhoog gekomen was en het sturen moeilijker werd.
Groeten,Arie.
Plaats reactie