Pagina 797 van 1156

Re: Rijnvaartnostalgie.

Geplaatst: 12 aug 2017 13:04
door piet42
wie weet welke sleepboot dit is en de zwitser met een deklast kolen

Re: Rijnvaartnostalgie.

Geplaatst: 12 aug 2017 15:47
door maarpol
Braunkohle II

Re: Rijnvaartnostalgie.

Geplaatst: 12 aug 2017 16:13
door piet42
bedankt martin dat is nu het bunkerschip van verweij in kampen
deze dus https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 801%29.JPG

nu het motorschip nog :)

Re: Rijnvaartnostalgie.

Geplaatst: 12 aug 2017 16:25
door teerkwast
Ik denk van Ruhr kohle AG. misschien een Tal/ Birsigtal, enz

Re: Rijnvaartnostalgie.

Geplaatst: 12 aug 2017 16:56
door k-k
Het achterschip van die Zwitser lijkt erg veel op dat van de tanker Carl Geldner. Ergens meen ik te hebben gelezen dat er twee zusterschepen als droge ladingschip waren gebouwd. Gr. Klaas.

Re: Rijnvaartnostalgie.

Geplaatst: 12 aug 2017 17:43
door navigatie
De deklast cokes suggereert dat het een Ruhrsaar is zoals Bart al zegt. Maar de, zo te zien, eenkleurige achrterboei doet denken aan aan een gele schweiz.
Die zaten niet direkt in de cokes/kolen maar uitzonderingen bevestigen de regel.
Ik ga even voor een van de grotere gele (Griesalp, Axalp, ed).
Maar, ik kan het slecht zien.

grt Wim

Re: Rijnvaartnostalgie.

Geplaatst: 12 aug 2017 19:29
door piet42
dan zou het deze kunnen zijn in mooie en kwade dagen dat is een duijvendijker
https://www.binnenvaart.eu/motorvrachts ... igtal.html

Re: Rijnvaartnostalgie.

Geplaatst: 13 aug 2017 01:19
door Joop de Radder
Ik hou het op de "AARGAU" , wat betreft het motorschip.

Re: Rijnvaartnostalgie.

Geplaatst: 13 aug 2017 08:37
door Binnenvaarder
Ik ga ook voor de Griesalp of Axalp. De Birsigtal had/heeft ramen achterzijde roef, zie je op de foto niet
De Tal schepen hebben naar mijn idee meer ramen in de roef.
Met vriendelijke groeten,
Geert

Re: Rijnvaartnostalgie.

Geplaatst: 13 aug 2017 17:28
door navigatie
De Aargau van dit type heb ik nooit gekend dus dat kan ik niet zeggen.
Bij Binnenvaart.eu staat een mooie foto van de Griesalp in de haven van Bazel waar hij rekken heeft staan met cokesdeklast. Dus ik denk dat hij op z'n minst een tijdje ingericht is voor cokesvaart. De Axalp had natuurlijk een verrijdbare woning voor de brug om passagiers mee te nemen dus lijkt mij minder geschikt voor cokes.
De Birsigtal heeft die andere roef met die ronde achterkant met die ramen pas gekregen nadat hij in Bazel gezonken geweest is (1958).
Dus.... met die een kleurige achterboei ga ik even voor de Griesalp.
Ik hoop dat ik nog duidelijk ben? :oops:

grt Wim