Rijnvaartnostalgie.

Alles over binnenscheepvaart
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door teerkwast »

Komt nog een naam bovendrijven, Stolzenfels, ook van de kd
Afbeelding
k-k
Berichten: 6029
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door k-k »

Hier heb je een hele vlootlijst van de K-D Bart. Heb hem er nog niet tussen gezien. De Raddampfer staan onderaan. Gr. Klaas.

https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der ... schiffahrt
maarpol
Berichten: 7271
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door maarpol »

Groeten Martin

Roest rust nooit.
kajoe
Berichten: 681
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door kajoe »

tja onze vaste loods voer er altijd haarscherp doorheen ,en vertelde ons dat je 2 bepaalde vensters van de ruïne in een lijn zag je precies goed het diepste gat in voer .of het waar was blijft altijd nog een vraagteken ,als passagiersschip mocht je sowieso geen voorspan. maar met 1.70 diepgang merkte je het niet zo.
piet42
Berichten: 4367
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door piet42 »

Jan Walpot schreef: 31 jul 2017 17:17 Gezien de radkast zou het deze kunnen zijn.
Veel wijzer worden we er nog niet van want de ansichtkaart vermeldt alleen Ehrenbreitstein.
jan ik denk dat het inderdaad dezelfde berghouten op de raderkast ramen hetzelfde het embleem op de raderkast komt overeen lucht kokers is maar nu weten we van 2 niet de echte naam

er is nog een foto van de cecilie (althans staat erbij) maar daar zijn weer verschillen te zien embleem op de raderkast heeft een andere tekst :roll:
intussen ben ik er ook achter dat er verschillende cecilie's gevaren hebben ander bouwjaar en model
Bijlagen
rad pass cecilie bwj'09 '30 schiffebrucke koblenz.jpg
rad pass cecilie bwj'09 '30 schiffebrucke koblenz.jpg (141.31 KiB) 1922 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
de graaf
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 aug 2013 15:16

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door de graaf »

kajoe schreef: 01 aug 2017 10:47 tja onze vaste loods voer er altijd haarscherp doorheen ,en vertelde ons dat je 2 bepaalde vensters van de ruïne in een lijn zag je precies goed het diepste gat in voer .of het waar was blijft altijd nog een vraagteken ,als passagiersschip mocht je sowieso geen voorspan. maar met 1.70 diepgang merkte je het niet zo.
dat verhaal dat klopt mijn grootvader is sleepboot kapitein geweest die heeft daar in de 30tiger jaren van de vorige eeuw een tijd als kapt van een voorspanboot gevaren en die vertelde ons dat verhaal ook en ik heb dat vaker van andere schippers gelezen
piet42
Berichten: 4367
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door piet42 »

wij zitten af en toe op de berghouten te letten bij de raderboten dan wel dan weer niet dit is de oplossing het zijn gewoon wrijfhouten en tevens de stolzenfelz bovenwater
Bijlagen
stolzenfels met wrijfhout.jpg
stolzenfels met wrijfhout.jpg (72.79 KiB) 1878 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
kajoe
Berichten: 681
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door kajoe »

als ik het nog goed heb heette de loods kimbel of zo iets was in ieder geval vaste loods op de schepen van botel cruises .
de graaf
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 aug 2013 15:16

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door de graaf »

kimpel 2 broers en vader
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door teerkwast »

Is geheugen nog niet zo slecht.
Afbeelding
Plaats reactie