Rijnvaartnostalgie.

Alles over binnenscheepvaart
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door joop 1 »

klopt helemaal
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Kapitein Spok »

Beste d'oude schipper.
Leuk je hier weer "zien",

Heel goed om met een "ooggetuige" verslag de herinnering aan de Ramp van '53 levend te houden. De verhalen uit eerste hand blijven het indrukwekkends. En ook al zijn ze bekend, het is goed om ze opnieuw te horen of onder ogen te krijgen.

Je vraagt:
Ook kwam het bij ons gisteravond ter sprake dat je niet zo veel op de TV ziet van Borgharen Grevenbicht enz als enige jaren geleden. Is er daar ook verandert in de afwatering want mij dunk is er de laatste tijd best weer wat nattigheid gevallen. Vooral in Borgharen stonden de huizen snel in het water ?

Daar heb ik zojuist met veel plezier antwoord op gegeven in de draad: "De Maas en haar zij rivieren toen en nu"
Daar is het ooit gemakkelijker terug te vinden dan in "Rijnvaartnostalgie" Dat Rijn - Maas kanaal van Napoleon is er immers nooit gekomen!

Groetjes Theo
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door joop 1 »

een stukje uit de margriet een paar jaar na de ramp
Bijlagen
img406.jpg
img406.jpg (114.68 KiB) 2763 keer bekeken
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Kapitein Spok »

Joop, is mijn vermoeden juist en is het geen toeval dat jij deze Martgriet nog hebt?
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door joop 1 »

ja wel met nog een doos vol kranten en weekbladen spiegel panorama enz ik heb veel meer gehad heb ik aan de buren geschonken watersnood museum ouwerkerk toen het werd opgericht
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Wrijfhout »

Zierikzee 09.jpg
Zierikzee 09.jpg (121.3 KiB) 2476 keer bekeken
Verzameling schepen, boten en ook een paar jachten in Zierikzee. Schepen waren gekomen om de helpende hand te bieden.

Gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Westeind »

https://www.facebook.com/Binnenvaartlog ... 509399850/

Op bovenstaande link zie je een filmpje met proeven over de 6 baks duwvaart, heel leuk om te zien met oa Wim Wieland met de spits fury doet er in mee, misschien dat t filmpje ook op youtube staat?
vaar om te leven (niet andersom)
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door maarpol »

Westeind schreef: 06 feb 2018 09:23 https://www.facebook.com/Binnenvaartlog ... 509399850/

Op bovenstaande link zie je een filmpje met proeven over de 6 baks duwvaart, heel leuk om te zien met oa Wim Wieland met de spits fury doet er in mee, misschien dat t filmpje ook op youtube staat?
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Westeind »

Ja ik had t ook gezien, maar op n telefoon ging t niet zo handig 😆
vaar om te leven (niet andersom)
Henkmusic
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jan 2018 13:39

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Henkmusic »

Het kleinste schip was de "Puccini"; 394 ton, bij ons bekend als de "Pucci", was de ex SHV 1. De "Torvi" was 463 ton. Mijn vader, A. Schouten heeft als matroos op de "Dietelinde" gevaren van 1951 tot 1954, daarna op de "Witichis" en vanaf 1959 als schipper op de "Bellini", 601 ton. Op de "Witichis" en de "Bellini" heb ik als matroos gevaren.
Plaats reactie