Rijnvaartnostalgie.

Alles over binnenscheepvaart
Wim52
Berichten: 74
Lid geworden op: 06 mei 2011 15:34
Locatie: Lanaken-Belgie

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Wim52 »

Deze manier van slepen, kwam eigenlijk alleen maar voor op de Rijn, dus ondanks het ontbreken van cylinders, gele ballen en sleepvlaggen, lijkt het me ergens op de Rijn of Waal.
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Fluks »

Het lijkt mij evenals JVC Mainz.
Groeten,Arie.
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door navigatie »

Ik dacht eigenlijk gelijk aan Rudesheim, waar tegenwoordig de bovenste steigers voor de cruise schepen liggen.
Achter de sleep zie je dan mogelijk de schepen in Geisenheim liggen.
Zowel de sleep als mijn varenstijd is een paar dagen geleden dus misschien zit ik er ook wel naast?

grt Wim
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door teerkwast »

Dat het niet de waal is,is duidelijk, je ziet op de achtergrond de bergen. Ik dacht in eerste instantie, bij Linne in de buurt. Maar volgens mijn, werd er op de maas gesleept met de Fiat Voluntas boten. 15/ 16? Maar net als Wim,het is al heeeel lang geleden.
Afbeelding
Jan Walpot
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 dec 2006 18:35
Locatie: Giessenburg

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Jan Walpot »

Ik blader net door blad nr 4 van Vereniging de Binnenvaart en ben er nu vrijwel zeker van dat dit de Elberfeld is.
Het is wel een andere Elberfeld dan die uit de vlootlijst die geplaatst is door Klaas.
Bijlagen
Schermafbeelding 2017-08-06 om 00.32.04.png
Schermafbeelding 2017-08-06 om 00.32.04.png (624.52 KiB) 2055 keer bekeken
Groeten, Jan.
ossebaar.j
Berichten: 1435
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door ossebaar.j »

Het slepen zoals op de foto van de Emma , werd ook op de Donau toegepast , zowel ten daal als opvarig .
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door ichthus »

Er gebeuren hier vreemde dingen.Zo zie ik een Tielrode spits met een gele bal in de voormast langs Assmannshausen varen,nu kijk ik nog eens,en de spits is verdwenen.Dit was toch een foto, en geen you tube filmbeeld???
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door piet42 »

bedankt jan heeft dat beesje ook weer een naam maar ik zie nog wel verschillen het bovendek is langer dan het beneden
dek zeg maar en is open achterop maar verbouwen deden ze toen ook al wel denk ik zie foto binnenvaart met dank aan Henry Platje maar hij komt er voor in aanmerking laten we het daar op houden
Bijlagen
rad pass elberfeld thv kaub.jpg
rad pass elberfeld thv kaub.jpg (106.45 KiB) 1956 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Jan Walpot
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 dec 2006 18:35
Locatie: Giessenburg

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Jan Walpot »

Hallo Piet.
De Elberfeld in het blad van Vereniging de Binnenvaart ziet er iets anders uit dan deze bij Kaub. ( kan idd zijn door verbouwing )
De ramen bij de raderkasten zijn daar breder dan dat ze hoog zijn net zoals bij de raderboot op de foto bij St Goar.
M.v.g. Jan.
Groeten, Jan.
Jan Walpot
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 dec 2006 18:35
Locatie: Giessenburg

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Jan Walpot »

Piet, ook de Lohengrin komt nog in aanmerking.
Als je in de vlootlijst die Klaas plaatste onder de raddampfer "Dampfschiffahrts-Geselschaft für den Nieder- und Mittelrhein" aanklikt en vervolgens bij Geschichte "Köln-Düsseldorfer Deutsche Rheinschiffahrt AG" staat daar een foto van de Lohengrin.
M.v.g. Jan.
Groeten, Jan.
Plaats reactie