Rijnvaartnostalgie.
-
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
- Locatie: purmerend
Re: Rijnvaartnostalgie.
Verder is het zo dat sleepboten langer dan 26 meter in de havens NIET mogen slepen . Voor iedere haven geldt een politie regelement , waarin bepaalt wordt wat wel en wat niet mag , dit geld ook voor rede's op de rivieren . . Denk aan ligplaatsen voor kegelschepen ,geladen schepen voor diverse havens en kanalen voor het achterland , en ook de aanmaakplaatsen ,zwaaiplaatsen ,etc
Re: Rijnvaartnostalgie.
In mijn tijd , werd er door rijnsleepboten NIET gesleept in de ruhrhavens. De sleep oppikken deed je op stroom. WEL kwamen de losse sleepboten in de ruhrhavens, om te wachten op werk.
Re: Rijnvaartnostalgie.
Wel een Ex Emca
- Bijlagen
-
- Emca 1981forum.jpg (69.07 KiB) 1467 keer bekeken
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 05 jul 2011 12:07
- Locatie: London SW1, UK
Re: Rijnvaartnostalgie.
Dag Ossebaar en Teerkwast,
Ja, dan moet het zo geweest zijn: ze kwamen wel in sommige havens, maar sleepten er niet in. Dat ze in Ruhrort wel in havens kwamen was dus om onder meer te bunkeren. Veel kades waren trouwens van Haniel, die zaten niet alleen in de sleep & scheepvaart maar hadden ook kolenmijnen. Het was net als soortgelijk concern Stinnes destijds een enorm bedrijf.
Aan de andere kant: op de Rijn zelf kon je ook bunkeren door schepen van de rederij. Zo had Haniel het "Bunkerstation 5" (sleepschip "Haniel 92" uit 1902) liggen. Daar stond een (niet erg grote kraan op, een soort dragline type).
Er was nog zo'n Haniel bunkerstation, het "Stationsschiff Orsoy" (ex-sleepschip "Haniel 88" uit 1899), maar dat was voor de duwboten.
bedankt voor de informatie,
Robert
Ja, dan moet het zo geweest zijn: ze kwamen wel in sommige havens, maar sleepten er niet in. Dat ze in Ruhrort wel in havens kwamen was dus om onder meer te bunkeren. Veel kades waren trouwens van Haniel, die zaten niet alleen in de sleep & scheepvaart maar hadden ook kolenmijnen. Het was net als soortgelijk concern Stinnes destijds een enorm bedrijf.
Aan de andere kant: op de Rijn zelf kon je ook bunkeren door schepen van de rederij. Zo had Haniel het "Bunkerstation 5" (sleepschip "Haniel 92" uit 1902) liggen. Daar stond een (niet erg grote kraan op, een soort dragline type).
Er was nog zo'n Haniel bunkerstation, het "Stationsschiff Orsoy" (ex-sleepschip "Haniel 88" uit 1899), maar dat was voor de duwboten.
bedankt voor de informatie,
Robert
-
- Berichten: 9013
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Rijnvaartnostalgie.
Zo te zien is het daar nog een Emca aan het logo in de pijp te zien.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Re: Rijnvaartnostalgie.
1980 Een koppelverband op de Rhein het motorschip komt me bekend voor maar naam heb ik niet
- Bijlagen
-
- Rhein 1980-2.jpg (118.71 KiB) 1405 keer bekeken
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Rijnvaartnostalgie.
De Beyca 21 van Beyca NV Rotterdam
-
- Berichten: 2445
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Rijnvaartnostalgie.
Wim, Pieter leerde me van de week nog: je moet niet alles geloven wat er staat.
Jij zegt Beyca 21, onder de foto staat Beyca 23
Wie kan ik nu wel geloven?
Jij zegt Beyca 21, onder de foto staat Beyca 23
Wie kan ik nu wel geloven?
Re: Rijnvaartnostalgie.
De Beyca is in beide gevallen de 21, te herkennen aan oa de grote voorroef.
De motor van het koppelverband is volgens mij de Maria-H, de ex Regula, Damco 266.
grt Wim
De motor van het koppelverband is volgens mij de Maria-H, de ex Regula, Damco 266.
grt Wim
Re: Rijnvaartnostalgie.
Dat motorschip, doet mij een beetje denken aan..... Iets met Regelus. Je had er twee van, het zijn later Damco,s geworden.