Rijnvaartnostalgie.

Alles over binnenscheepvaart
k-k
Berichten: 6029
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door k-k »

Piet, Bedankt voor het zoeken. Wat ik aan info van de BP Rotterdam heb is van oud(ere) BP collega's en heb dat indertijd op het Forum gezet bij schepen onder Engelse vlag. Ook heeft Hans Huijzer in zijn verhaal over de BP vloot nog wat info over het schip geplaatst. Helaas leeft Hans niet meer en zijn foto's zijn op het Forum verloren gegaan. De tekst is er nog wel. Zal eens kijken of ik nog een foto met de BP Rotterdam van de zijkant gezien heb bewaard. Zo ja dan zet ik die er later wel bij. Is genomen toen de BPH 25 net nieuw was en BP nog van het hoekje op de Tweede Petr. Haven werkte. Foto met dank aan Hans Huijzer. Gr. Klaas.
1959 BP Pernis.JPG
1959 BP Pernis.JPG (96.03 KiB) 2020 keer bekeken
Franzose
Berichten: 475
Lid geworden op: 05 okt 2010 21:13
Locatie: Leutesdorf a/Rh (D)

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Franzose »

Hallo, das Schwesterschiff vom PECHELBRONN ist der GABIAN.
Der BP ANTWERP gebaut von Haarlemse Scheepsbouw Mij., Haarlem sieht fast genau so aus !!!

gr Ernst
HannesB
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 jul 2016 13:01
Locatie: Moerkapelle

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door HannesB »

mainz.jpg
mainz.jpg (136.81 KiB) 2094 keer bekeken
Rijnvaartnostalgie in het kwadraat.

Met vriendelijke groeten,

HannesB
k-k
Berichten: 6029
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door k-k »

Franzose schreef: 19 jul 2017 11:31 Hallo, das Schwesterschiff vom PECHELBRONN ist der GABIAN.
Der BP ANTWERP gebaut von Haarlemse Scheepsbouw Mij., Haarlem sieht fast genau so aus !!!

gr Ernst
Interessant Ernst. Mir wurde erzählt das BP Antwerp die ehemahlige BP Rotterdam war. Habe so meine Zweifel. BP Rotterdam sieht man eine Tür im vordere Deckhaus. Bei BP Antwerp fehlt die Tür. Gr. Klaas
piet42
Berichten: 4367
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door piet42 »

BP Antwerp bwj'44 met 2x455pk GM is later verbouwd naar duwboot '80 in '93 isabel nog steeds met de zelfde GM motoren 2x 455 ?? moeten wel goeie zijn :mrgreen:

ook weer met dank aan de vereniging https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/6012/
Bijlagen
bp antwerp bwj'44 haarlemsescheepbouw 2x 455pk gm.jpg
bp antwerp bwj'44 haarlemsescheepbouw 2x 455pk gm.jpg (166.95 KiB) 2082 keer bekeken
bp antwerp bwj'44 haarlemsescheepbouw 2x455pk GM '80 duwboot.jpg
bp antwerp bwj'44 haarlemsescheepbouw 2x455pk GM '80 duwboot.jpg (127.64 KiB) 2082 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
k-k
Berichten: 6029
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door k-k »

Misschien nog vooroorlogse GM's Piet. Zo op de foto uit 1944 ziet de BP Antwerp er beter uit dan de BP Rotterdam. Nu was België eerder bevrijd dn Nederland en misschien lag dit schip toen al in Antwerpen. De BP Rotterdm is pas later na vele omzwervingen gekomen. Helaas is de eertse schipper van de BP Rotterdam en zijn zoon (van onze leeftijd) ook al overleden. Navragen in die hoek lukt dus al niet meer. Gr. Klaas.
Gert Schouwstra
Berichten: 4589
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Gert Schouwstra »

Oorspronkelijk stond er 2x 320 pk GM in. Later is er 2 x 455 pk ingekomen, type 16V71 bij 1.800 rpm.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
piet42
Berichten: 4367
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door piet42 »

Gert dat had ik ook al gelezen binnenvrt eu wat ik wel vreemd vind hoe kom de haarlemse werf aan amerikaanse GM motoren in '44 na de bevrijding in '45
waren er zat maar dan vooral de bommen 165pk 6cil in lijn met honderden zijn die dingen in de dump terecht gekomen zo hagelnieuw uit het krat
Roodenburg in dordt is er groot door geworden oa oersterke motoren niet kapot te krijgen met een varken er achter en gaan met die handel.

in de liggers kan ik niets vinden op div manieren gezocht maar dat kan liggen aan de opdracht gever BP Belgium NV in Antwerpen en mogelijk heeft die dan ook voor de GM gezorgd BP had best wel wat in te brengen natuurlijk
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Riegel
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 feb 2005 10:53
Locatie: a/d Maas

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Riegel »

piet42
Berichten: 4367
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door piet42 »

wel van dezelfde tekening zo te zien maar wel verschillende opdracht gevers en in de shell 2x 200 pk industrie ook hier weer het verschil in motoren waar binnevrt bij industrie blijft doet binnenvrt eu er later een GM inzetten ??
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Plaats reactie