Een kort filmpje van het lossen van een coaster met tarwe in de Coenhaven Amsterdam
https://www.youtube.com/watch?v=MgXz3-ZzulE
Gr. Niels
Laden en lossen
Re: Laden en lossen
Itasca groot stuk geladen in Rotterdam, vanaf een ponton.44 x 6 m. gewicht 230 ton.Ponton heeft geladen in Kleve tegenover Emmerich bij een veerstoep. Ze hebben dat ding daar aan boord gereden. Een schip kan daar niet met een kraan laden. Ponton kan niet naar Lingen varen ivm brughoogte. Ik ga van 450 cm brughoogte uit. Dus 600 cm hoog 10 cm hout + 50 cm bodem is totaal 660 cm vanaf de basis.
660 - 450 moet diepgang schip zijn: 210 cm met 230 ton lading. Door de ballast water voorop, komt het achterschip snel omhoog. Dus achter bunkers vol 38 m3 en drinkwater vol. Met de zij en bodem tanks vol en ruim 1 hadden we dik 800 ton WB bij ons.
lossen in Lingen, met 2 telekranen.
- Bijlagen
-
- SAM_1407.jpg (332.27 KiB) 2739 keer bekeken
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Re: Laden en lossen
Mooie foto's, Hein.
Je hebt je schip toch prima voor elkaar voor zulke klussen. Het is toch een grote druk die op dat schot staat. Die spanbanden zullen het niet houden, of?
grt Wim
Je hebt je schip toch prima voor elkaar voor zulke klussen. Het is toch een grote druk die op dat schot staat. Die spanbanden zullen het niet houden, of?
grt Wim
Re: Laden en lossen
Het water staat 2 m. hoog. Dus 1/2 hoogt is 1,m. Wordt 0,1 kg per cm.2 Of 1000 kg per m 2 . Schot is dus 8 x 2 = 16 m2 x 1, ton = 16 ton druk van voor naar achteren horizontaal. Spanbanden zijn voor doorbuigen van schot, bij golfslag in het ruim.
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Itasca laden in Hiltrup voetgangers brug.
Morgen brug weer lossen door 2 kranen 1 op elke oever.Het is een noodbrug, want er wordt een brug weggehaald en nu kunnen de voetganger de korte route nog steeds nemen.
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Itasca lossen brug in Münster
Itasca lossen in Münster stad.
Hier kan je goed zien, dat de bokken onder de brug hangen, zodat ik niet uren hoef te wachten om de rommel te lossen.
Itasca een uurtje ballast pompen en leeg naar Bulstringen, tarwe laden voor Merksem
Hier kan je goed zien, dat de bokken onder de brug hangen, zodat ik niet uren hoef te wachten om de rommel te lossen.
Itasca een uurtje ballast pompen en leeg naar Bulstringen, tarwe laden voor Merksem
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Re: Laden en lossen
Hmmm, wordt de (nood)brug nog opgehoogd ? Want zo kan er geen schip onderdoor, of is daar voorlopig geen scheepvaartverkeer meer mogelijk ?
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: Laden en lossen
DPLA de brug stond op 4 pootjes en 2 bokken. Ze wilden de brug hijsen en later de pootjes en bokken met de kraan lossen.Ik heb de heren van Wagenborg zover kunnen krijgen. Dat alle losse delen onder de brug mee ging met hijsen.Dus met ketting takels en sjorbanden alles vastknopen aan de brug. Zodat Itasca met 1 hijs een leeg ruim had en geen uren hoeft te wachten, dat de kranen weer beschikbaar waren.
Op de foto halen de heren de opgeknoopte rommel onder de brug vandaan en de brug gaat dan op het hoger gelegen brughoofd. Dik 5,50 boven waterlijn schat ik.
Op de foto halen de heren de opgeknoopte rommel onder de brug vandaan en de brug gaat dan op het hoger gelegen brughoofd. Dik 5,50 boven waterlijn schat ik.
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Itasca van Hengelo naar Zwijndrecht 2 x silo 15 x 7,10 m.
Alleen de zij-tanks vol ,was voldoende om de bruggen op het Twente-kanaal veilig te passeren.
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser