Naam bekend, maar geen historie.

Alles over binnenscheepvaart
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Naam bekend, maar geen historie.

Bericht door k-k »

Dacht een foto van een soortgelijk Gulf scheepje in Groningen te hebben gezien. Maar waar? Misschien een plaatje van Harry de Groot? Lag aan de West Indische kade. Tussen 1969 en 1972 bunkerden we daar wel eens. Zat een van der Klei op. Na zijn overlijden heeft zijn vrouw nog een tijdje de oliehandel gaande gehouden. Een zoon van hen heeft als stuurman bij me gevaren. Is helaas ook overleden, dus weinig meer te vragen. Misschien dat Harry zich het plaatje herinnert en indien in zijn bezit nog eens wil plaatsen. Gr. Klaas.
Evie1985
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2017 13:12
Locatie: Sneek

Re: Naam bekend, maar geen historie.

Bericht door Evie1985 »

Ik wacht de foto af. Maar leuk om al een heel klein stukje geschiedenis te weten.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Naam bekend, maar geen historie.

Bericht door Ben »

Klaas, ik maakte de foto aan de Florakade in Groningen en is weer "in beeld" :wink: : viewtopic.php?f=3&t=3438&p=352885#p352885

en voor Evie een uitvergroting van de Gulf 14.
gulf 14.jpg
gulf 14.jpg (278.15 KiB) 1596 keer bekeken
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Naam bekend, maar geen historie.

Bericht door k-k »

Evie, Trek niet te snel conclusies. Of het nummer klopt weet ik niet, schreef een soortgelijk scheepje. Hopelijk plaatst Harry het plaatje. Er moet flink aan het scheepje zijn verbouwd. Kan me haast niet voorstellen dat de steven origineel is. Het gebeurde wel eens dat een werf zo'n oud scheepje opkocht en als stopwerk opknapte en daarna weer verkocht. Werf de Hoop in Schiedam deed dat regelmatig. Hoop voor je dat er nog iets boven water komt. En dat is er dank zij Ben al. Dus niet Harry deze keer. Ben, mijn dank is groot en die van Evie niet minder denk ik! Hebben we weer een foto met een verhaal. Laat ik er dan ook maar bij schrijven dat Nellie van der Klei (een dochter van de olieboer) vroeger bij me in de klas zat en warme gevoelens bij me opriep. Wilhelminaschool in Groningen. Nog maar 60 jaar geleden. Riekel, de overleden zoon voer bij ons als stuurman op de Alchiba. Maar dat was in 1970. Losten we bij de Gulf in Groningen stookolie en haalde Riekel gauw het bunkerbootje om onze gasolietank vol te gooien. Gr. Klaas
1971-7 Groningen.jpg
1971-7 Groningen.jpg (130.14 KiB) 1199 keer bekeken
Evie1985
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2017 13:12
Locatie: Sneek

Re: Naam bekend, maar geen historie.

Bericht door Evie1985 »

Wauw super gaaf die foto!! Hier zijn we al super blij mee! Bedankt Ben. En bedankt k-k voor je mooie verhaal! Zo krijgen we van het bootje zijn geschiedenis en verhalen toch nog boven water.
Volgens mijn vriend zijn de steven nog origineel en er is en wordt flink verbouwd aan het bootje. Hij is nu helemaal kaal gehaald en wordt weer opnieuw opgebouwd. Er zit nu net een nieuwe motor maar de rest wordt ook allemaal vernieuwd alleen het romp casco blijft origineel. Dus nog een hele klus :wink: Maar we hopen over 2 jaar klaar te zijn.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Naam bekend, maar geen historie.

Bericht door k-k »

Evie, Zo'n Forum is goud waard! Nu vallen de reacties niet altijd zo snel over elkaar, maar soms tref je het. Maak er een mooi schip van en veel vaarplezier toegewenst. Heb je een mailtje gestuurd. Gr. Klaas.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Annet.

Bericht door maarpol »

Zonder twijfel bij eerste blik Hollands, maar is dit bunke bootje Annet er na bouw naar toe gegaan of laater . Aan de hut te zien laater Zweeden

https://digitaltmuseum.se/021015761704/ ... de=0&i=356
Bijlagen
Annet.png
Annet.png (900.92 KiB) 1245 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Naam bekend, maar geen historie.

Bericht door Ben »

Via de link in Martin's bericht is zij in 1949 gebouwd in Meppel, voor de "databankkenners" toch een peuleschilletje?
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Naam bekend, maar geen historie.

Bericht door Kees Keijzer »

Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Naam bekend, maar geen historie.

Bericht door piet42 »

Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Plaats reactie