Luxe motors.

Alles over binnenscheepvaart
piet42
Berichten: 3548
Lid geworden op: 28 aug 2008 17.20 16:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Luxe motors.

Bericht door piet42 » 21 jul 2017 17.20 22:26

Dat kon toen nog kees aan een mooi kantje ff de zij in de toen nog echte teer zetten nu is dat een misdaad als je het zo doet net als banken en te gelijk teren misschien wel goed dat er op gelet wordt maar toch ook wel jammer al zijn de schepen tegenwoordig toch meestal te groot om zo maar ergens op de plaat te zetten.
Mvgr Piet
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker


Binnenvaart
Berichten: 15396
Lid geworden op: 31 dec 2004 17.20 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Luxe motors.

Bericht door Binnenvaart » 09 aug 2017 17.20 14:25

Fasaly , 39,95 x 6,58 x 2,07 , 321 ton , Bouwjaar 1916 , Werf Boot in Leiderdorp ( Nederland ) , 241 pk Scania Vabis , ex Margiena , ex Stadejo , ex Anje-W , eigenaar P.Kok in Oudewater , ENI 02306694

Foto's gemaakt op 09-08-2017 in Lith.

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.

Simon
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 mar 2007 17.20 09:46

Re: Luxe motors.

Bericht door Simon » 09 aug 2017 17.20 18:55

Dit is geen luxe motor maar een omgebouwd kastje.
Varen is ook niet meer wat het geweest is.

Binnenvaart
Berichten: 15396
Lid geworden op: 31 dec 2004 17.20 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Luxe motors.

Bericht door Binnenvaart » 13 aug 2017 17.20 19:26

Tetje Apolonia , 28,77 x 5,05 x 1,11 , 40 ton , Bouwjaar 1922 , Werf De Jong in Vlaardingen ( Nederland ) , 120 pk Detroit , ex Cornelia , ex Harmonie 3 , eigenaar K. Oosterhoff in Woudrichem , ENI 02301860

Foto's gemaakt op 11-08-2017 in Woudrichem.

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.

pieter53
Berichten: 5044
Lid geworden op: 17 feb 2007 17.20 18:16
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Luxe motors.

Bericht door pieter53 » 14 aug 2017 17.20 07:54

Pieter Klein. AfbeeldingDe Binnenvaart Encyclopedie op internet
Taal is de moeder van ALLE wetenschappen.

Kees Keijzer
Berichten: 7046
Lid geworden op: 16 mar 2005 17.20 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Luxe motors.

Bericht door Kees Keijzer » 15 aug 2017 17.20 13:33

Ik heb zojuist de berichten over de kastjes van dit topic verplaatst naar het topic Woordenschat.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding

pieter53
Berichten: 5044
Lid geworden op: 17 feb 2007 17.20 18:16
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Luxe motors.

Bericht door pieter53 » 15 aug 2017 17.20 14:06

het verzoek kwam wel niet van mij, maar toch, ook namens onze medeforummers, bedankt!
Pieter Klein. AfbeeldingDe Binnenvaart Encyclopedie op internet
Taal is de moeder van ALLE wetenschappen.

pieter53
Berichten: 5044
Lid geworden op: 17 feb 2007 17.20 18:16
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Luxe motors.

Bericht door pieter53 » 15 aug 2017 17.20 14:24

Simon schreef:
09 aug 2017 17.20 18:55
Dit is geen luxe motor maar een omgebouwd kastje.
Een beetje late reactie mijnerzijds maar.....
Volgens mij hebben kastjes geen boeiing langs het gangboord, alleen een bestekrandje.
Binnenvaart schreef:Afbeelding
Ik geef toe: het lijkt ook niet erg op een Luxe-motor......,
maar het schip heeft in 1944 een (nieuw) brandmerk gekregen,
misschien na oorlogshandelingen opnieuw opgebouwd?
anje-w-pieterk.jpg
anje-w-pieterk.jpg (126.67 KiB) 399 keer bekeken
Pieter Klein. AfbeeldingDe Binnenvaart Encyclopedie op internet
Taal is de moeder van ALLE wetenschappen.

Kees Keijzer
Berichten: 7046
Lid geworden op: 16 mar 2005 17.20 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Luxe motors.

Bericht door Kees Keijzer » 15 aug 2017 17.20 19:46

Ik heb het idee dat hij verdiept is, het achterdek ook maar het voordek niet.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding

Wrijfhout
Berichten: 9013
Lid geworden op: 30 dec 2004 17.20 17:24

Re: Luxe motors.

Bericht door Wrijfhout » 15 aug 2017 17.20 20:07

Hoe het schip er uit heeft gezien kan ik natuurlijk niet zeggen, maar het werd in 1915 als motorschip Margiena voor schipper Boertien in Hoogeveen gebouwd, aldus de eerste meting. Een flink schip van 305 ton met een 70 pk motor. In het IVR van 1935 staat als eigenaar genoemd: N.V. Meelfabrieken der Nederlandschen Bakkerij, Rotterdam. Nog steeds dezelfde naam. In 1956 is het schip eigendom van N.V. Motorvrachtboot Margiena, dir. G. de Vries, Rotterdam. Motor blijkt een 108 pk M.W.M. van 1916 te zijn.

Nu nog een foto,

Gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."



Plaats reactie