Luxe motors.

Alles over binnenscheepvaart
Wim Geerling
Berichten: 331
Lid geworden op: 03 jul 2007 00:39
Locatie: Krimpen a/d IJssel

Bericht door Wim Geerling »

Hier een reactie terug, wat betreft de Jaco later Anna Arina misschien kan Teunis van de Fata Morgana meer over de geschiedenis van dit schip vertellen volgens mij komt hij daar uit de familie.

Verder wat geschiedenis de tweede van links de Anna Arina (ex Soli Vagus ) komt uit onze familie. Gebouwd door mijn overgrootvader onder de naam Vijf Gebroeders, later verkocht aan de jongste van de vijf gebroedrs ome Arie. Die heeft hem na zijn loopbaan weer verkocht aan zijn zoon Adriaan, daarna na enkele jaren verkocht aan D.Pols ik dacht onder de naam Rival. Daarna door D.Pols aan zijn neven v.d.Vlist in Sliedrecht verkocht die hem weer verkocht hebben voor de recreatie vaart. (misschien kan de foto geplaats worden voor diegenen die het beugelschippersboek niet hebben)

Verder de Eben Haezer van v.Buren die staat op pagina 27 en 28, en volgens mij ben op het binnevaart forum eens een foto tegen gekomen waar de kont van dit schip op staat samen met die van de Paulinabeiden toen schepen van Geluk.

groeten Wim
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Bericht door mastodont »

die Wim Geerling,dat is toch wel een aanwinst voor dit forum
als ik zo vrij mag zijn!
gr
leo
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Zulke mensen moet je dan graag op hun wenken bedienen Leo
Wim Geerling schreef:Hier een reactie terug, wat betreft de Jaco later Anna Arina misschien kan Teunis van de Fata Morgana meer over de geschiedenis van dit schip vertellen volgens mij komt hij daar uit de familie.

Verder wat geschiedenis de tweede van links de Anna Arina (ex Soli Vagus ) komt uit onze familie. Gebouwd door mijn overgrootvader onder de naam Vijf Gebroeders, later verkocht aan de jongste van de vijf gebroedrs ome Arie. Die heeft hem na zijn loopbaan weer verkocht aan zijn zoon Adriaan, daarna na enkele jaren verkocht aan D.Pols ik dacht onder de naam Rival. Daarna door D.Pols aan zijn neven v.d.Vlist in Sliedrecht verkocht die hem weer verkocht hebben voor de recreatie vaart. (misschien kan de foto geplaats worden voor diegenen die het beugelschippersboek niet hebben)

Verder de Eben Haezer van v.Buren die staat op pagina 27 en 28, en volgens mij ben op het binnevaart forum eens een foto tegen gekomen waar de kont van dit schip op staat samen met die van de Paulinabeiden toen schepen van Geluk.

groeten Wim
Hierbij de gevraagde foto uit het Beugelschippersboek

gr. Harry

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wim Geerling
Berichten: 331
Lid geworden op: 03 jul 2007 00:39
Locatie: Krimpen a/d IJssel

Bericht door Wim Geerling »

De Anna Arina waar Arie over schreef is volgens mij het binnenste schip in het rijtje.

groete Wim
Wim Geerling
Berichten: 331
Lid geworden op: 03 jul 2007 00:39
Locatie: Krimpen a/d IJssel

Bericht door Wim Geerling »

Ik ga nog even graven in mijn geheugen voor wat betreft de v.d.Vlist vloot. Jan is inmiddels over gegaan van de binnenste Anna Arina naar de ex Soli Vagus, de Geertruida is aan gekocht en zal omgebouwd worden tot kraanschip waarna Joop van de Jaco zal verhuizen naar de Geertruida en Jan gaat dan van de Anna Arina naar de Jaco en geeft die de naam Anna Arina.

groeten Wim
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

wrijfhout schreef:Bedankt Wim, ik heb hem op blz. 227 gevonden als 3e van links.

Heb je ook een idee over onderstaand schip?

gr. Harry

Afbeelding
Ik heb mijn zoektocht zelf op kunnen lossen aan de hand van het Beugelschippersboek, het is n.l. de Eben Haezer van Van Buren,

gr. Harry

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
visje

Bericht door visje »

:x let op er gaat weer een luxe motor vertreken naar ierland
de ex tempora van wim v d pol laatste jaren van albert broersma
lag in de maashaven
hij ligt nu nog bij scheepswerf v d pol
bij rustig weer gaat hij vertreken

gr marten
Binnenvaart
Berichten: 28567
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

Deze kwam ik tegen op het Kraspolderkanaal,en daar lijken ze toch al weer een stuk groter,ook hier geen tijd gehad om te kijken of er een naam op stond

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
sneek

luxe motors

Bericht door sneek »

die luxemotor, is toch de Variatie van Leeghwater uit Broek op Langedijk........


gr Sneek
Binnenvaart
Berichten: 28567
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

Hoi Sneek,

Wij kwamen hem daar tegen,maar veel verder kon hij niet want de 1e brug was gestrem boven de 2,40 meter kon er niet onder door,of hij moet net even na we hem hadden gezien op de kruising bak of stuurboord uit zijn gegaan
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Plaats reactie