Luxe motors.

Alles over binnenscheepvaart
tijdstroom
Berichten: 768
Lid geworden op: 02 feb 2009 14:49

Re: Luxe motors.

Bericht door tijdstroom »

Brander, bedankt voor de mooie fotos van de Tijdstroom.
We hebben de kerstdagen in den Bosch doorgebracht. Op terugweg via Veghel, Lieshout, Tilburg en Oosterhout er weer uit. En dan mist, gewoon nog een paar uur op de palen gelegen in het gat vd vissen. Ja radar komt er niet op, het blijft een hobby scheepje.
Ik had het al een tijdje niet gevolgd, maar naast de dubbele sluis in Tilburg zijn ze een grote sluis aan het bouwen, maar dat ligt stil zo te zien. Er moet blijkbaar nog een sluis bij ivm het grondwaterpeil in de buurt. Al met al heel veel investeringen voor Wat? Ik heb niet idee dat er nog veel schepen lossen boven de nieuwe sluis.

gr Rienk
nog steeds een beetje bezig
Gerben
Berichten: 545
Lid geworden op: 21 jan 2007 13:44

Re: Luxe motors.

Bericht door Gerben »

Luxe motor gezonken in Hamburg:

https://mobil.radiohamburg.de/Nachrichte ... a-gesunken

In betere tijden (afgezien van de kleur) zag ze er zo uit:
https://www.fotocommunity.de/photo/muhbo ... y/33827338

Gegevens op de Binnenvaart: https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/14089/

Groeten Gerben
Live to sail, sail to live
SchipperWillem
Berichten: 499
Lid geworden op: 04 jan 2009 23:15

Re: Luxe motors.

Bericht door SchipperWillem »

Een luxe motor van de Zuid Hollandse eilanden, plaats Sommelsdijk waar de eerste eigenaar van dit schip vandaan kwam Geertruida Maria van A Keijzer 265 ton afm. 37.50x6.06x2.08 met 80 pk Brons bouwwerf Gebr. Boot Leiderdorp:

Afbeelding

Afbeelding

Er wordt op een ander forum gevraagd of het familie was-is van de Jaco van Stad, wellicht weet Kees daar wel meer over.
Groet, Willem.
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Luxe motors.

Bericht door Kees Keijzer »

Ja, Willem, de man die het schip liet bouwen was een oom van mijn vader en van mijn oom Bram van de JACO. Ben vorig jaar met een achternicht van mij, een kleindochter van de eerste eigenaar, Bram Keijzer op het schip wezen kijken in Heerenveen. Op F B bij Luxe motoren staat h.e.e.a.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Schier Hameete
Berichten: 1944
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:34
Locatie: Wageningen

Re: Luxe motors.

Bericht door Schier Hameete »

Schipper Willem schreef:
Een luxe motor van de Zuid Hollandse eilanden, plaats Sommelsdijk waar de eerste eigenaar van dit schip vandaan kwam Geertruida Maria van A Keijzer 265 ton afm. 37.50x6.06x2.08 met 80 pk Brons bouwwerf Gebr. Boot Leiderdorp:

Als ik het goed zie heb ik er hier een plaatje van als Luctor
Hij ligt hier in Ter Aar
Ter -Aar.jpg
Ter -Aar.jpg (77.49 KiB) 2163 keer bekeken
gr ,schier
Afbeelding Afbeelding
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Luxe motors.

Bericht door Kees Keijzer »

Ja, Schier dat is die, daar is het schip van Bram Kosten uit St.Philipsland, die nu al jaren op de tanker TYPHOON ex JANS II vaart en waar ik nog wel eens op afloste na mijn pensioen datum.
Hier nog twee foto's uit de tijd dat het schip GEERTRUIDA MARIA heette, op de eerste ligt hij zo te zien in het ijs bij machienefabriek Deutz het latere Keller aan de Schaardijk Kralingse Veer Op het tweede plaatje zie je het schip wat zelf betonnen palen aan het lossen is in Pernis;
Afbeelding
Afbeelding
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
navigatie
Berichten: 1951
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Luxe motors.

Bericht door navigatie »

Kees Keijzer schreef:Op het tweede plaatje zie je het schip wat zelf betonnen palen aan het lossen is in Pernis;

Groet, Kees.
Kees, zouden het geen houten palen zijn? Hij zit er goed vol mee en er werden vroeger natuurlijk veel houten palen gebruikt.
Maar misschien zit ik er wel naast en heeft hij veel lege ruimte voor en achter.

grt Wim
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Luxe motors.

Bericht door Kees Keijzer »

Wim, bij de foto staat dat het betonnen palen zijn, dus als ik het mis heb lieg ik in commissie.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
piet42
Berichten: 4367
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Luxe motors.

Bericht door piet42 »

beton kan toch wel een ruim met cement en of zand is ook redelijk vol en bij de betonpalen zit nog al wat ruimte tussen lucht dus en dat weegt niks :mrgreen:
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
navigatie
Berichten: 1951
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Luxe motors.

Bericht door navigatie »

Jongens, ik ben al overtuigd.
Het was ook maar een 1e gedachte. Misschien wel omdat het ronde palen zijn. Maar Piet, je hebt gelijk, er zit best veel ruimte tussen aan stophout e.d.

grt Wim
Plaats reactie