Schipperscafe's.

Alles over binnenscheepvaart
verzamelaar
Berichten: 583
Lid geworden op: 11 dec 2009 19:08
Locatie: Rotterdam

Re: SCHIPPERSCAFE'S

Bericht door verzamelaar »

Afbeelding

Heb even op internet zitten zoeken en van de gevraagde foto's van diverse schipperscafe's jammer genoeg niets gevonden.
Wel deze van "Spek en Eieren" aan het Hansadok nummer 403.
Gr. Arnold.
JC
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: SCHIPPERSCAFE'S

Bericht door JC »

Schipperdochter schreef:Met Peter de Meijer heb ik op het interaat gezeten.Heeft hij in dat pand ook een bedrijf gerund?
Peter heeft een tijdje hotel "Monopole" gerund in de Dijkstraat. Inmiddels vervangen door een appartementencomplex.
jando
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 jan 2009 15:29

Re: SCHIPPERSCAFE'S

Bericht door jando »

Helaas is Lou Pols van cafe de Promenade overleden :cry: op dit moment is de afscheidsdienst, we zullen Lou missen ... :cry:

Gr Jan
zoetwatermatroos
Berichten: 803
Lid geworden op: 04 aug 2008 22:34
Locatie: Loon op zand

Re: SCHIPPERSCAFE'S

Bericht door zoetwatermatroos »

Vernomen dat er meer rond de 1500mensen op de uitvaart van lau geweest zijn.
Schipper MTS Vosta
jando
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 jan 2009 15:29

Re: SCHIPPERSCAFE'S

Bericht door jando »

Helaas waren we er niet bij ...
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: SCHIPPERSCAFE'S

Bericht door teerkwast »

ik denk dat de heren nog een leuke tent vergeten op het stieltjesplein ook naast de snackbar namelijk de mutsenklub hoe kom je aan die naam bij toon de ruiter kon je ook horen wie er nog een matroos nodig had en er was ook nog piet de bruin op met zijn dochters op het noordereiland en met inge van vlag en wimpel ben ik nog even omgegaan wij lagen met de meeuw altijd aan de nassaukade
Afbeelding
ouzovd

Re: SCHIPPERSCAFE'S

Bericht door ouzovd »

teerkwast schreef:ik denk dat de heren nog een leuke tent vergeten op het stieltjesplein ook naast de snackbar namelijk de mutsenklub hoe kom je aan die naam bij toon de ruiter kon je ook horen wie er nog een matroos nodig had en er was ook nog piet de bruin op met zijn dochters op het noordereiland en met inge van vlag en wimpel ben ik nog even omgegaan wij lagen met de meeuw altijd aan de nassaukade
"Mutsenclub" was van de zoon van de eigenaar van "Dag en Nacht"(De snackbar ernaast).
Deze naam is later veranderd in "C'est la vie", omdat Muts in het Rotterdams ook nog een andere betekenis had.
We zijn ook nog Poots op de PHKade vergeten.

Gr, Frans
50Gerrit

Re: SCHIPPERSCAFE'S

Bericht door 50Gerrit »

Volgens mij was Dag en nacht de snackbar ( daar hadden ze toen de lekkerste sate van Rotterdam ) en de kroeg er naast Chest la Vie

gr

Gerrit
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: SCHIPPERSCAFE'S

Bericht door teerkwast »

en niet te vergeten dans en knoktent walhalla op de kaap
Afbeelding
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: SCHIPPERSCAFE'S

Bericht door kajoe »

Ik kom nergens het cafe Du -Comerce van jan zwiers tegen op de beursstraat naast de schippers beurs in amsterdam je kon hier betijden de halve beurs vloer vinden ,de mooie spiegel achter de tap !
wout.
Plaats reactie