Schipperscafe's.

Alles over binnenscheepvaart
cornelia derks

Re: SCHIPPERSCAFE'S

Bericht door cornelia derks »

keerweer schreef:Goedendag,
even voorstellen ik ben de zoon van een van de kelners uit het rijnvaarthuis n.l. (blonde) Frans je had ook zwarte Frans en er kwamen ook particulieren en passanten die iets wilden drinken je kon er ook complete maaltijden eten een biljartje leggen en zeker ook telefoneren in die nauwe hokjes links achter in de zaak er warem er twee met voetballen was het er vreselijk druk iedereen die naar het stadion ging kwam nog even een biertje halen ook na de wedstrijd je kon er ook een fles jenever mee naar boord nemen wat ook veel gedaan werd verder werd er gevraagd over de raampjes boven de zaak die waren in het begin inderdaad voor kamertje maar dat is maar enkele jaren in gebruik geweest verder is de zaak door de eigenaar D. Brugman in 1969 verkocht aan Ton Blaauw alias
Ton de Snor verkocht deze heeft er een discotheek van gemaakt genaamd Het Mallegat met i.p.v. stoelen werden er kussentjes op de grond gelegd en er werden vier bars in gebouwd dit heeft nog enige jaren geduurd maar wanneer het is afgebroken weet ik niet meer.
Tot zover wat ik nog weet groet Frans
Goedendag,
even voorstellen ik ben de zoon van een van de kelners uit het rijnvaarthuis n.l. (blonde) Frans je had ook zwarte Frans en er kwamen ook particulieren en passanten die iets wilden drinken je kon er ook complete maaltijden eten een biljartje leggen
Het biljart ken ik wel heb er als klein kind op gelegen toen ikkezelluf well over wilde steken verder kan ik me ook nog Jimmy Faasse herinneren die in het rijnvaarthuis werkte en hij later zelf een cafe had in Duisburg Ruhrort
velasquez

Re: Schipperscafe's.

Bericht door velasquez »

Volgens mij is het Rijnvaarthuis niet afgebroken maar afgebrand.
Na het disco gebeuren is het ook nog nachtclub en sex club geweest.

gr.BB
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Schipperscafe's.

Bericht door Kees Keijzer »

Over schipperscafees gesproken;
Afgelopen vrijdag was ik op mijn geboortedorp Stad aan 't Haringvliet i.v.b. met de uitvaart van een tante.
Na afloop sprak ik de zoon van de kastelijnse van het café Het schippershuis aldaar, hij had na het overlijden van zijn moeder de hoorn in zijn bezit waar op geblazen werd als er telefoon voor de schippers was die met hun schepen in de kaai lagen. Iedereen keek dan en Sina wees de persoon aan waar voor er telefoon was, meestal een bevrachter.
Hij vond dat een leuk aandenken en ik vond een leuk stukkie voor hier.
Je kan het je nu niet meer voorstellen.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
velasquez

Re: Schipperscafe's.

Bericht door velasquez »

Hr Pijl schipper eigenaar van de flechja en sleepboot la flechja(als dat goed schrijf)is in de 70tige jaren een kroeg begonnen of overgenomen in Middelharnis aan de haven.
Wat er van terecht is gekomen weet ik totaal niet bekent.

gr.BB
alcedo
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2012 11:14
Locatie: Axel

Re: Schipperscafe's.

Bericht door alcedo »

Sjonge bij tante shaan je dat was er altijd een leuke boel toen die tijd , ik lag is in het slikgat en natuurlijk blijven hangen geef niks hoor wim geloof ik brengt je wel ff maar wim kon niet van je billen afblijven onderweg , dat was minder leuk
Plaats reactie