Dit viel mij op.

Alles over binnenscheepvaart
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Binnenvaarder »

Deze kwam ik in april 2012 tegen, 10ft teu cont, je ziet ze niet veel. Was de 1e keer in ca 15 jaar dat ik ze tegen kwam in de haven.
mvg
Geert
Bijlagen
10" teu cont.jpg
10" teu cont.jpg (695.61 KiB) 2800 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Dit viel mij op.

Bericht door k-k »

Dat zijn kleintjes, Geert! 10 inch=25,4 cm. Zijn 10 voetertjes zeker? Vroeger reed Van Gend & Loos met ongeveer dezelfde maat. Er gingen 3 naast elkaar op een wagon. In mijn geboortedorp maakten ze margarinedozen, die met zulke containers naar Rotterdam gingen. Over de weg ging er één container op een trailer. Er zaten kleine stalen wieltjes onder, die in een U-profiel liepen. De Duitsers hadden ook zoiets met Von Haus zu Haus erop geschreven. Was in de jaren 50. Was toe nog niet "rijp" voor het grote werk. Gr. Klaas.
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Dit viel mij op.

Bericht door pieter53 »

een 10 voet container = 1/2 TEU ;-)
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Binnenvaarder »

Moet natuurlijk een 10 ft containertje zijn :oops:
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Tollebeek1
Berichten: 249
Lid geworden op: 19 dec 2011 22:39
Locatie: Tollebeek N.O.P.

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Tollebeek1 »

pieter53 schreef: 01 okt 2017 20:00 een 10 voet container = 1/2 TEU ;-)
Je ziet ze veel op bouwplaatsen als opslagcontainers voor gereedschap en kleine werkplaatsen.
Martin Boersma
Tollebeek NOP
Met je kop in de wind
Wie doet je wat
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Binnenvaarder »

In de haven a/b van een feeder had ik ze nog nooit gezien. Worden waarschijnlijk ook wel in de offshore gebruikt.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Jinny »

Tollebeek1 schreef: 02 okt 2017 05:47
pieter53 schreef: 01 okt 2017 20:00 een 10 voet container = 1/2 TEU ;-)
Je ziet ze veel op bouwplaatsen als opslagcontainers voor gereedschap en kleine werkplaatsen.
Klopt, kranen hebben ze veel als materiaalopslag.
Voor werkplaatsje wordt meestal een 20 ft'r gebruikt.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Dit viel mij op.

Bericht door pieter53 »

De winter komt er aan....
-
Afbeelding
GaHetNa

-
overlast van sneeuw en ijs voor het verkeer
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Binnenvaarder »

Fietste vanmiddag langs de Vondelingenweg en zag deze mooie opslagtank bij de Shell, doet wel vriendelijk aan met deze kleuren. Hebben die een betekenis of is het om het imago wat op te krikken.
BP heeft jaren geleden ook het logo gewijzigd naar een zonnetje, is dit ook zoiets? Vind de kleuren wel fris staan :)
mvg
Geert
Bijlagen
Shell Pernis.jpg
Shell Pernis.jpg (222.68 KiB) 1669 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Klaes
Berichten: 619
Lid geworden op: 03 nov 2010 18:10
Locatie: Friesland

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Klaes »

Dat zijn de kleuren van de regenboog vlag.

Afbeelding

Een regenboogvlag is een veelkleurige vlag bestaande uit strepen met de kleuren van de regenboog, maar dan meestal niet in elkaar overvloeiend, maar met zes of zeven egale stroken. Regenboogvlaggen werden en worden door de eeuwen heen gebruikt door zeer uiteenlopende groepen en gebieden verspreid over de hele wereld. De bekendste regenboogvlaggen zijn die van de homobeweging en de vredesbeweging.
Afbeelding

Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom
Plaats reactie