Ik had met de mannen te doen:
Contessa, dat siert je, mee-leven met mensen.
Maar aan de andere kant; " Voordat een schipper aan zijn reis begint dient hij zich te vergewissen van de karakteristieken van de vaarweg". Dat klinkt erg juridisch en mogelijk zelfs oubollig maar het is wel de kern van het vak.
En zeker wanneer je met zo'n verband en 4 meter diepgang "de binnenlanden" in gaat, mag een mens zich echt wel eens even de vraag stellen: "Kan ik daar komen"?
Het blijft sneu, maar: "Wie zijn hoofd niet gebruikt, moet extra lopen/varen ".
Dit viel mij op.
Re: Dit viel mij op.
Geheel mee eens en het doet mij denken aan dat mijn zwager die de duitse taal niet goed machtig is een reis aanneemt per telefoon.
Hij verstaat mils en denkt aan meel maar het was melk op pallets met als resultaat een deklast sky hey.
En aan 2 neven en broers die voor een zeer billijke prijs in Oost Berlijn een schip kopen, het vaart nog als marco, alleen die oostduitsers vertellen er niet bij dat het vrijwel nieuwe schip ergens ligt waar om naar het westen te komen onder twee bruggen door moet en daarvoor is het schip veel te hoog.
En die hebben heel wat werk verzet om onder die 2 bruggen door te komen, even 600 ton water zetten heeft het grote gevaar dat op zeker moment je hoger bent door scheef vallen als dat je begonnen bent.
Maar zonder enige medewerking der Oostduitsers zijn ze er wel gekomen
gr.BB
Hij verstaat mils en denkt aan meel maar het was melk op pallets met als resultaat een deklast sky hey.
En aan 2 neven en broers die voor een zeer billijke prijs in Oost Berlijn een schip kopen, het vaart nog als marco, alleen die oostduitsers vertellen er niet bij dat het vrijwel nieuwe schip ergens ligt waar om naar het westen te komen onder twee bruggen door moet en daarvoor is het schip veel te hoog.
En die hebben heel wat werk verzet om onder die 2 bruggen door te komen, even 600 ton water zetten heeft het grote gevaar dat op zeker moment je hoger bent door scheef vallen als dat je begonnen bent.
Maar zonder enige medewerking der Oostduitsers zijn ze er wel gekomen
gr.BB
Re: Dit viel mij op.
Ooit dacht iemand een reis naar Rouen aangenomen te hebben,maar het bleek Roanne te zijn.Hij zal er weinig aan verdiend te hebben,mede,omdat de aflaaddiepte slecht 1m80 was i.p.v.2m10.
Groeten,Arie.
Re: Dit viel mij op.
Dat noemt men de Babylonische spraakverwarring en dat heeft menigeen veel geld en verdriet gekost.
EN naderhand veel prachtige verhalen hoe het een en ander werd opgelost.
gr.BB
Het schiet mij zomaar te binnen,
Op het A.dam Rijnkanaal gaat op een schip men de stuurhut weer opbouwen waarop vader roept he straks komt er nog een lage brug.
Waarop de schipper terug roept, daar kunnen wij makkelijk onderdoor en het klopte, alleen zonder stuurhut en haspels.
gr.BB
EN naderhand veel prachtige verhalen hoe het een en ander werd opgelost.
gr.BB
Het schiet mij zomaar te binnen,
Op het A.dam Rijnkanaal gaat op een schip men de stuurhut weer opbouwen waarop vader roept he straks komt er nog een lage brug.
Waarop de schipper terug roept, daar kunnen wij makkelijk onderdoor en het klopte, alleen zonder stuurhut en haspels.
gr.BB
Re: Dit viel mij op.
Een paar weken geleden lagen we met ons bootje in Zwartsluis en op een mooie avond zag ik een koppelverband op z'n gemakje over het Zwartewater aan komen varen...
Het bleek de Calisto uit Bovenkarspel te zijn; ik dacht die zal wel doorgaan richting Hasselt...
maar de gang gaat er helemaal uit.
Dan valt het verband tot mijn verbazing uit elkaar...
en komt als een duveltje uit een doosje de mdb Aquamarijn uit de haven.
Dat hebben ze vaker gedaan..
in een paar minuten tijd wordt de 'bak' aangekoppeld
en verdwijnt de Aquamarijn met de Calisto I richting Meppel.
Het 'ontkopte' moederschip volgt.
Leuk om het vakmanschap van de moderne binnenvaart in de praktijk te zien.
gr. Harry
Het bleek de Calisto uit Bovenkarspel te zijn; ik dacht die zal wel doorgaan richting Hasselt...
maar de gang gaat er helemaal uit.
Dan valt het verband tot mijn verbazing uit elkaar...
en komt als een duveltje uit een doosje de mdb Aquamarijn uit de haven.
Dat hebben ze vaker gedaan..
in een paar minuten tijd wordt de 'bak' aangekoppeld
en verdwijnt de Aquamarijn met de Calisto I richting Meppel.
Het 'ontkopte' moederschip volgt.
Leuk om het vakmanschap van de moderne binnenvaart in de praktijk te zien.
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
-
- Berichten: 2442
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Dit viel mij op.
Leuk om het vakmanschap van de moderne binnenvaart in de praktijk te zien.
Harry interessante plaatjes die mijn stelling bevestigen:
Wanneer je een vakman bezig ziet, dan lijkt alles moeiteloos en vanzelf te gaan.
Harry interessante plaatjes die mijn stelling bevestigen:
Wanneer je een vakman bezig ziet, dan lijkt alles moeiteloos en vanzelf te gaan.
Re: Dit viel mij op.
de Aquamarijn houd het ook lang vol .was vroeger de zeeland boot spanje van P smit . kwam vaak langs varen bij viane met dubbel sleep. later naar lekstroom gegaan en die heeft de stork er uitgehaald en 360 gm in gebouwd . boot ziet er trouwens goed uit gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Re: Dit viel mij op.
Inderdaad Joop: Aquamarijn, proper bootje.
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Re: Dit viel mij op.
die boot heb ik altijd tegen op gekeken als die langs kwam toen was ie met die 250 pk werd later 300 ( had denk ik pindakaas gegeten word je sterk van) was toen een beer van een boot zeker als je zelf maar 24 industrietje had in die tijd kwamen er zeker wel 10 slepen per 24 uur langs varen altijd de zelfde boten gelukkig zijn de boeken van Harry er nog staat veel moois in gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Re: Dit viel mij op.
Opeens een gejuich, ze hadden hem weer aan de praat. Je kunt zien dat ze bij de machinekamer bezig zijn.
Gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."