Dit viel mij op.

Alles over binnenscheepvaart
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: Dit viel mij op.

Bericht door joop 1 »

2 ex gele dienst boten naast elkaar ex spanje en ex luxemburg pracht beelden gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Contessa
Berichten: 284
Lid geworden op: 10 dec 2009 12:41

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Contessa »

Twee weken terug passeerden wij in Veghel bij Campina de Kempenaar Niet Zonder God. Natuurlijk op de foto gezet.
Niet zozeer vanwege de naam, maar wel vanwege je jeugdherinneringen en het feit dat het hier (spijtig genoeg)
een verdwijnend scheepstype betreft. Weer even terug op het honk toch maar even de scheepsgegevens gecheckt bij https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/3934/.
Wat blijkt: helemaal niet gesloopt in 2012 bij Treffers in Haarlem! In elk geval : Niet zonder God!
Symbolischer kan de naam van een schip niet zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
vr.gr. Contessa

Gezien vanaf de Dancing Queen

Afbeelding
Contessa
Berichten: 284
Lid geworden op: 10 dec 2009 12:41

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Contessa »

Compliment voor de Vereniging De Binnenvaart. Hebben hun database inmiddels al aangepast!
vr.gr. Contessa

Gezien vanaf de Dancing Queen

Afbeelding
Avensis
Berichten: 290
Lid geworden op: 01 mar 2008 19:49

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Avensis »

Klopt wel meer niet ik heb vroeger dingen doorgegeven en foto's gestuurd maar doen er niks mee maar oke volgens mij waren er vroeger 2 dus zal de andere wel gesloopt zijn.
karelzijpe
Berichten: 3098
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Dit viel mij op.

Bericht door karelzijpe »

Wrijfhout schreef:Lekstroom XV 02308319 (4).jpg
Joop deze foto van de Lekstroom XV is 'Asbach-uralt', zeker 30 jaar geleden gemaakt. Ik herinner het me nog goed, ze hadden problemen met de motor.
Opeens een gejuich, ze hadden hem weer aan de praat. Je kunt zien dat ze bij de machinekamer bezig zijn.

Gr. Harry
Waarschijnlijk opgestart met een scheutje Asbach Uralt 38 % :lol:

In mijn bunkerperiode veel flesjes Asbach Uralt gekregen van Duitse schepen, ongelofelijk wat een lekker spul.
Ervaren dure Franse Cognac drinkers gingen helemaal om en stapte over. Super zacht van smaak.
Kwam weer boven borrelen ! Een echte Havanna erbij, ieder haaltje een dollar want ik bunkerde ook alle Cubaanse schepen in Rotterdam.

Karel
Contessa
Berichten: 284
Lid geworden op: 10 dec 2009 12:41

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Contessa »

Avensis schreef:Klopt wel meer niet ik heb vroeger dingen doorgegeven en foto's gestuurd maar doen er niks mee maar oke volgens mij waren er vroeger 2 dus zal de andere wel gesloopt zijn.
Mocht je bedoelen of denken dat de Labor II is gesloopt: nee hoor "still going strong". Lag gelijktijdig met de "Niet Zonder God" in Veghel.

Afbeelding
vr.gr. Contessa

Gezien vanaf de Dancing Queen

Afbeelding
Avensis
Berichten: 290
Lid geworden op: 01 mar 2008 19:49

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Avensis »

Oké mooi om te zien dat dat nog steeds stand houd.
de graaf
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 aug 2013 15:16

Re: Dit viel mij op.

Bericht door de graaf »

zolang de laadplaats hetzelfde blijft kunnen ze bijna geen grotere schepen inzetten de dungense brug ligt er nog steeds en de zwaaikom is ook niet vergroot en koeien geven ook niet meer melk
Avensis
Berichten: 290
Lid geworden op: 01 mar 2008 19:49

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Avensis »

de graaf schreef:zolang de laadplaats hetzelfde blijft kunnen ze bijna geen grotere schepen inzetten de dungense brug ligt er nog steeds en de zwaaikom is ook niet vergroot en koeien geven ook niet meer melk
Dat begrijp ik maar met een paar LZV's is het ook opgelost.
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Kapitein Spok »

Dat begrijp ik maar met een paar LZV's is het ook opgelost.

dewatte?? LZV, nooit van gehoord.
Plaats reactie