Modelbouw binnenvaartschepen.

Alles over binnenscheepvaart
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Modelbouw binnenvaartschepen.

Bericht door DPLA »

k-k schreef: 23 sep 2018 21:38 Even even overgestoken naar het modelbouwforum Pieter en heb de kop en staart van je verslag bekeken. Indrukwekkend en professioneel zoals jij bouwt. En ja, auto's zullen op dit forum minder populair zijn dan schepen, maar ongetwijfeld zijn er mensen ingeïnteresseerd. Zelf knutsel ik ook graag, maar op een andere manier en niveau. Gekscherend zeg ik wel eens dat ik uit de knopendoos bouw en daarbij veel gebruik wat me voor handen komt. Het resultaat moet wel "ogen" en ook nog willen varen. Bijgaand de link naar het bouwverslag van mijn laatste model. Wel geen binnenschip, dus ook een beetje off topic. Wens je nog veel bouwplezier en weet je nu op het Modelbouwforum te vinden. Gr. Klaas.

https://www.modelbouwforum.nl/threads/mu ... je.229450/
Nog even Off topic :
Hallo Klaas,

Bedankt voor je compliment.

Wat een geweldig mooie kustvaarder heb je van hout gebouwd, een waar kunststuk zeg !
SMILEY OK.png
SMILEY OK.png (66.85 KiB) 1222 keer bekeken
Ik heb het topic even snel doorgebladerd, maar ik ga het hele topic even goed bekijken.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Modelbouw binnenvaartschepen.

Bericht door pieter53 »

Ach, wij allen zijn gewoon geïnteresseerd in techniek, dus ik gooi er nog een schepje off-topic boven op.

Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Modelbouw binnenvaartschepen.

Bericht door DPLA »

pieter53 schreef: 23 sep 2018 21:45 Ach, wij allen zijn gewoon geïnteresseerd in techniek, dus ik gooi er nog een schepje off-topic boven op.
Nog even Off Topic :

Hallo Pieter,

Dit filmpje is bij mij bekend.

Echt een heel mooi staaltje van modelbouwtechniek
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Modelbouw binnenvaartschepen.

Bericht door k-k »

Kunststukje is van kunststof hoor Pieter. Om hout gedrapeerd, dat dan weer wel! En ook bedankt voor het compliment. Is goed voor de motivatie en werkt grensverleggend. Gr. Klaas.
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Modelbouw binnenvaartschepen.

Bericht door DPLA »

k-k schreef: 23 sep 2018 22:08 Kunststukje is van kunststof hoor Pieter. Om hout gedrapeerd, dat dan weer wel! En ook bedankt voor het compliment. Is goed voor de motivatie en werkt grensverleggend. Gr. Klaas.

Hallo Klaas,

Het casco is van hout, dit bedoelde ik eigenlijk, dat ik dit heel knap vind dat jij dit zo gemaakt hebt.

De ondergrond moet wel kloppen, ook nu de buitenromp kunststof is.

Een mooi bouwverslag gemaakt, het schip is mooi afgewerkt en zit mooi strak in de lak, echt heel mooi gedaan.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Modelbouw binnenvaartschepen.

Bericht door k-k »

Nog maar eens lezen Pieter. Niet alles is wat het lijkt. De plug was van hout, waar omheen een epoxy rompje is gelamineerd. Dat van de mal afgehaald en met wat houten spanten en hulpdekken voltooid. Het rompje en verschansing zijn 1 mm dik. Zit geen gram plamuur op. Met de spanten ging het eerst niet goed en de boel strookte niet. Het leuke van zo'n verslag vind ik buiten het schrijven de commentaren. Heb er veel van opgestoken en tussendoor de lat wat hoger kunnen leggen. Gr. Klaas.
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Modelbouw binnenvaartschepen.

Bericht door DPLA »

k-k schreef: 23 sep 2018 23:43 Nog maar eens lezen Pieter. Niet alles is wat het lijkt. De plug was van hout, waar omheen een epoxy rompje is gelamineerd. Dat van de mal afgehaald en met wat houten spanten en hulpdekken voltooid. Het rompje en verschansing zijn 1 mm dik. Zit geen gram plamuur op. Met de spanten ging het eerst niet goed en de boel strookte niet. Het leuke van zo'n verslag vind ik buiten het schrijven de commentaren. Heb er veel van opgestoken en tussendoor de lat wat hoger kunnen leggen. Gr. Klaas.
Hallo Klaas,

Ik heb nog even goed naar de foto's gekeken en gelezen en inderdaad, je hebt de houten romp gebruikt als mal voor de romp/casco en daarna de mal verwijderd.
Maar toch knap gemaakt hoor !
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Modelbouw binnenvaartschepen.

Bericht door k-k »

Pieter, Nogmaals bedankt voor het compliment. Moet bij jou nog maar eens in de leer voor belettering en belijning. Op dat gebied is er nog een hoop te leren. Eerst je verslag maar eens uitpluizen. Gr. Klaas.
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Modelbouw binnenvaartschepen.

Bericht door DPLA »

k-k schreef: 24 sep 2018 00:25 Pieter, Nogmaals bedankt voor het compliment. Moet bij jou nog maar eens in de leer voor belettering en belijning. Op dat gebied is er nog een hoop te leren. Eerst je verslag maar eens uitpluizen. Gr. Klaas.
Hallo Klaas,

Als er vragen over de beletting en belijning zijn, zal ik ze graag beantwoorden en jou hiermee helpen.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Modelbouw binnenvaartschepen.

Bericht door k-k »

Alvast bedankt Pieter. Moet nog een heeleind lezen. Gr. Klaas.
Plaats reactie