Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Alles verloopt volgens planning deze week, dat is ook wel eens lekker.. :D
Maandag morgen 6 u de eerste kaai 351 de 73 rollen gelost voor Turkije..
Afbeelding
We lagen daar , het weekend, en hadden de fiets aan de wal, vlakbij de haven staat nog dit kerkje t kerkje van Oosterweel..
Afbeelding
En tegen de middag bij Jef voor de deur op 502 de rest van de rollen draad gelost voor USA.
Afbeelding
inmiddels waren we bevracht om in Gent 1000 t lijnzaad te gaan laden voor Neuss, dinsdag dus..
maandag middag/avond dus daarheen gevaren 10:30 zou men gaan laden in het Rodenhuizendok, en dat deed men ook :P
Afbeelding
Dan ben je og dichtbij Terneuzen, en daar moet je je 3 uur van te voren opgeven hoe laat je wil schutten, dus een uur voor we vol waren stonden we al ingepland om te schutten 14:45, dat is een gek idee ergens, maar het werkt wel, op tijd bij de sluis en ook in de sluis :wink:
Tot Nijmegen geen bijzonderheden, maar daar had toch opeens iemand last van te laag water, of een te diep schip, wie het weet mag het zeggen :mrgreen:
Afbeelding
Hier in de link ongeveer het verhaal en een filmpje, in het begin van tfilmpje zie je ons nog net voor em langs varen , ik voer eerst aan mn verkeerde wal daar, maar dat had niet goed gekomen :roll:
stukje en filmpje

En inmiddels aan het lossen in Neuss, vandaag en morgen, het gaat niet wild met deze zuiger..
Afbeelding
en ook fijn helemaal onder t stof van het laden van je buren, maar dat is bekend bij Thywissen...
als we morgen leeg zijn, moeten we maandag in Walsum weer n beetje rollen laden voor Antwerpen, 504 het lage water werkt momenteel wel aardig in ons voordeel, bijna jammer dat we eind volgende week 14 dagen op vakantie gaan :mrgreen: 8)

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door DPLA »

Westeind schreef: 20 jul 2018 16:39 Alles verloopt volgens planning deze week, dat is ook wel eens lekker.. :D
Maandag morgen 6 u de eerste kaai 351 de 73 rollen gelost voor Turkije..

grt Bram
Hallo Bram,

Soms begrijp ik er niets meer van, maar dit zal wel te maken hebben met subsidies !!

Jij lost 73 rollen staaldraad voor Turkije.

Van Merkesteijn in Almelo importeert rollen staaldraad vanuit Turkije, die per binnenschip in Almelo worden aangevoerd.
https://www.van-merksteijn.com/

Tja, zo gaat het tegenwoordig klaarblijkelijk !
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Ik begrijp dat dat in Nijmegen redelijk goed is afgelopen (ook voor de Westeind). Op het filmpje lijkt hij gewoon dwars in de rivier onderuit te zakken.
Bij het lossen in Neuss komen je palen wel van pas zo te zien :D
Pieter, volgens mij zijn dat soort dingen altijd wel voorgekomen. T'is allemaal werk moet je maar denken :mrgreen:

grt Wim
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door veen1195 »

Gistermorgen zat ik zo wat te bladeren in jouw gewaardeerde topic en zag de foto van het kerkje van Oosterweel.
Er kwam in mijn gedachte, "begin jaren 70 lagen we in het Churchilldok en daar stond ergens 'n kerktoren verloren in het zand en die lijkt niet op het kerkje op jouw foto".
Even achter het scherm gedoken en ontdekte dat 'mijn' kerktoren die van het voormalige dorp Wilmarsdonk is die nog immer overeind staat temidden van containers etc.
Wel 'n triest gezicht om diverse foto's van 'n dorp in verval op internet te zien.
Gr. Jan.
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Fluks »

Vroeger zwemmen bij het Noordkasteel.
Groeten,Arie.
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kees Keijzer »

Dat andere kerktorentje bij Het voormalige Noordkasteel is van het dorpje Oosterweel waar de brug die daar nu ligt naar vernoemd is. Op die plek waar de brug nu ligt hebben we met pa in 1966 van april tot begin juli aan de dwarswal van het 5e Havendok geladen gelegen bij sloperij Desmet we lagen daar bij een oude Duitse marine kraan opzij. met een lading uien uit een zeeboot die kwamen uit Egypte en moesten naar Dakar West Afrika. op den duur de nog goede, c.a. 3/4 gelost, en de rest is aan een handelaar verkocht die moesten we in Numansdop lossen. In die tijd heel wat keren op m'n fiets door het Noordkasteel naar de stad gefietst voor boodschappen en naar het centrum aan de Britselei.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door veen1195 »

'n Uien-uitje,van Egypte naar Dakar via Antwerpen!
Ons verblijf in Antwerpen was iets korter;'n dag of 14 achterin het Churchilldok,wachten op 'n zeebootje, om ons te verlossen van 'n lading touw,die we geladen hadden bij Lankhorst-touw te Sneek.
(Voor wie daar bekend is; de laadplek was aan de Balthuskade,dicht bij de Waterpoort.)
Gr. Jan
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door mastodont »

In commentaren op Facebook wordt van de Nederlandse schipper gezegd dat hij gezien de omstandigheden en de scheepvaart in de buurt uitstekend heeft gehandeld door alle gevaren te ontwijken. (BO)



ja wat had je dan gewild dat hij zijn spulletje er maar gewoon voor gezet had?
ik verwacht dat iedere schipper hier het zelfde gereageerd had
gr
leo
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ha ik zal me weer eens melden, we zijn er even tussenuit geweest, zoals de meeste van jullie wel gezien zullen hebben. :wink:

We hadden een vakantiehuisje geboekt in Normandië, das weer eens wat anders dan varen van hot naar her :P
14 dagen was de bedoeling, maar eenmaal in het geboekte huisje aangekomen, bleek het een "red mijn vakantie " huisje te zijn,
zelfs na een paar uur gezamenlijk hard werken bleef de lucht niet te harden, en werd t nog niks, dus de eigenaars gemaild, en zo snel mogelijk een properder huis gezocht aldaar in de buurt, dat was er gelukkig, van Engelse mensen, prachtig huis en zeer vriendelijke mensen, dus na 2 nachten, weer verhuist, op een 15 min afstand.
dit dus..
Afbeelding
We zaten niet ver vanaf de kust, dus daar uiteraard de bezienswaardigheden bekeken, waar men vanover heel de aardbol naar toe komt zo bleek..
Afbeelding
Ook een dagje naar Granville, met een haventje, waar wat vissers en jachten te zien waren..
Afbeelding
Ook de geschiedenis van wereldoorlog 2 leeft er nog heel sterk, ook n dagje naar de Dday stranden geweest.
Je kan in veel van de bunkers nog gewoon naar binnen, door zo een schietgleuf zagen de Germans toen die hele grote vloot op zich af komen
Afbeelding
We hadden ter voorbereiding de film "The longest day"gekeken, dan hadden we een indruk :wink:
Afbeelding
Bij het haventje van Port-en-bessin-huppain , kan je schelpen rapen, niet zomaar van die kleintjes, maar handgroot, st jacobs schelpen heb ik me laten vertellen
Afbeelding
hier het visserijhaventje
Afbeelding
in de buitenhaven werd tijdens de invasie de brandstof aangevoerd en liepen er pijpleidingen landinwaards, om alle voertuien te laten rijden.
en aangezien we toch wel een hang naar water hebben , ook maar een dagje gekanood,ik was niet de enige in de fam zag ik
:mrgreen:
Afbeelding
Maar goed, het is geen vakantie forum hier, dus we houden het wat dat aangaat maar even beknopt, na 3 weken stilliggen toch maar weer aan de bak, ze kunnen nu met dit water alle ruimte gebruiken zul je begrijpen, dus wat dat aangaat was de timing niet helemaal goed, maar ja,je moet toch n x op vakantie :oops:
Donderdag in de waalhaven 1000 t ferrochrom geladen voor Duisburg, dat konden we nog mooi doen op 210 diepgang..met de huidige pegelstand
vrijdagavond alweer in Duisburg, dus maandag lossen.
Als we leeg zijn even een haventje opschuiven en weer laden 650 t rollen op palletten, naar rotterdam, disndag laden donderdag lossen, aldus is me voorgespiegeld, u nog even de praktijk afwachten :roll:
het laden, ik was t enige schip uit de boot, de rest ging an de wal
Afbeelding
zo dan zijn we weer in beeld, ik moets me terughalen van pag 4 :o

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door DPLA »

Hallo Bram,

Mooie vakantiekiekjes !
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Plaats reactie