Mijn jeugd.

Alles over binnenscheepvaart
tijdstroom
Berichten: 768
Lid geworden op: 02 feb 2009 14:49

Re: Mijn jeugd.

Bericht door tijdstroom »

Dat is me bekend Wim, alleen gaan ze nog niet verder. Ook een doorsteek tussen Maas en Rijn, bevoorbeeld tussen Venlo/Dusseldorf zou enorm schelen, maar ook dat komt er voorlopig niet. Investeringen blijven uit voor de binnenvaart.Het bijhouden van de sluizen bv Wezel Dattlen Kanal is al te veel gevraagd. Zou ik het nog meemaken, dat alle sluizen in bedrijf zijn?
gr Rienk
nog steeds een beetje bezig
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mijn jeugd.

Bericht door pieter53 »

tijdstroom schreef: 24 nov 2017 22:40.....Maar dat iedereen massa's gasolie verstookt op bv de Rijn vind ik waanzin......
Ben ik met je eens, maar 'we' hebben nu eenmaal gekozen voor een maatschappij waarin energie goedkoop is en manuren kostbaar zijn. Zolang als het schutten meer tijd/geld kost dan liters gasolie voor een stel PK's meer, zal men met steeds grotere schepen tegen de stroom in willen varen.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
navigatie
Berichten: 1951
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Mijn jeugd.

Bericht door navigatie »

tijdstroom schreef: 25 nov 2017 07:28 Het bijhouden van de sluizen bv Wezel Dattlen Kanal is al te veel gevraagd. Zou ik het nog meemaken, dat alle sluizen in bedrijf zijn?
gr Rienk
Ik denk het niet Rienk. Want naast het bijhouden wordt de nieuwbouw (als dat er al is) zo gemaakt dat er nogal eens storingen optreden. Veiligheid voor alles :oops: maar jij ligt voor een sluis/brug die gereset moet worden.

grt Wim
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Jinny »

Dat heb je in NL hier en daar ook.
Ik lag deze zomer voor een brug in de Hollandse IJssel en dat ding moest vol automatisch gaan.
Deed het niet.
Na een uur of zo, we gingen ons al klaar maken om de nacht dan maar daar door te brengen, ging het ding ineens draaien.
Er doorheen geschoten uiteraard, maar te laat voor de waaiersluis waren we.
Hekendorp was dat...

Naderhand hoorde ik van een kennis die dat ding in onderhoud heeft dat de software brak is maar dat de opdrachtgever weigert om nieuwe software te kopen..
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Kapitein Spok
Berichten: 2445
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Kapitein Spok »

Naderhand hoorde ik van een kennis die dat ding in onderhoud heeft dat de software brak is maar dat de opdrachtgever weigert om nieuwe software te kopen..

Jinny je bedoelt waarschijnlijk de opdrachtnemer.

Bij RWS was het in 2014 in ieder geval zo dat de opdrachtnemer een contract kreeg om te zorgen dat het spul gedurende de contracttijd blijft functioneren. Alle daarvoor benodigde kosten zijn voor rekening van de opdrachtNEMER.

Dat vinden politici die van mening zijn dat de overheid zo klein mogelijk moet worden een geweldig idee. Immers de overheid loopt zo geen enkel financieel risico.
Dat zo'n opdrachtNEMER dan , de wijf jaren dat hij het contract heeft, de hele installatie kannibaliseert en geen ander doel heeft dan zo voordelig mogelijk het einde van het contract te halen, begrijpen deze politici en alle kiezers die hen telkens weer aan een in meerderheid helpen, kennelijk nog steeds niet.
Maar dit zijn de gevolgen.

Een solide infrastructuur, waarmee Nederland met kop en schouders boven de buurlanden uitstak is door korte termijn denken, in twintig jaar tijd volledig geruïneerd.
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Jinny »

Uit een ander stukje internet waar ik met de onderhoudsmonteur in gesprek was over dat ding...
Nee, er zit een PLC in een kast op de wal en allerlei sensoren in het water en een dotje eindshakelaars op de brug zelf. De bediening gaat (als hij neer is) door op de meld knop te drukken die op de dukdalf zit.

Maar helaas is de PLC nogal eens van slag, heb toen eens aangeboden om een nieuw programma te maken, maar de gemeente wil daar niets van weten. Dan houd het op hé.
Hieruit begrijp ik dat er alleen een storingsdienst is.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Tim76 »

Even wat anders: familiearchieven leveren nogal eens aardige plaatjes op. De mannen van Steenbergen (Janny, 's-Gravendeel) waarmee ik op het internaat zat waren best vooruitstrevend, en dat zie je ook wel terug. En met een beetje waaghalzerij erbij komt het toch allemaal wel weer op z'n pootjes terecht ;)



Groeten van Tim
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Jan van der Doe »

Mooie serie foto's Tim

HG
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Tim76 »

Dat vond ik nou ook! :D
En het blijft niet bij foto's alleen:











En nog wat triestere beelden, die overigens niet in chronologische volgorde staan :wink:



Met dank aan Jan Steenbergen (m/s Janny) is de rest van uw zondagmiddag nu ook gevuld 8)

Toch een voorrecht om in die tijden een kleurencamera te bezitten. Een beetje het dagelijks leven vastleggen was eigenlijk niet zo gewoon (want het was te gewoon, 'daar maak je geen foto's van'), maar jaren later is het toch prachtig materiaal waarvan je wilde dat er meer van was. Het laatste deel heb ik al eens gezien toen ik op het internaat zat en Wim (zoon van Jan, waarmee ik in de klas zat) deze vertoonde. Ik heb erbij gehuild, weet ik nog: een schip laat je toch niet slopen?! :oops: Maar ja, zo gaan die dingen, besef je later pas... :wink:

Groeten van Tim!
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Jan van der Doe »

Tim,
Ik vond de foto bij de eerste serie waar het schip op de Oude Rijn door Woerden vaart heel mooi.
Rechts woonde een zuster en broer van mijn vader en links een broer van hem.
Heb er heel wat keren gezwommen en gelopen met de vacantie.
Mijn vader kwam van Woerden.

HG
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
Plaats reactie