Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind » 11 nov 2017 17.20 22:32

Ja Wim, dat weten we idd van te voren,
en vinden dat zelfs juist leuk, je loopt zo de stad in, met veel restaurantjes te kiezen, ook n filmpje pikken is vlakbij de deur en staat dan als r wat draait ook op t menu :wink:
Verder klopte een en ander wel ongeveer, we moesten laden in de lus van Linne, in de spoorplas om heel precies te zijn...
AfbeeldingAfbeelding
Zoals je ziet valt het niet mee om daar in of uit te komen... :mrgreen:
We hadden natuurlijk ook de pech dat het licht al uit was toen we aankwamen, en dus uiteraard een tonnetje verkeerd pakte...maar t bleef gelukkig bij wat geschuifel..
en geladen terug ook weer, ik dacht te weten hoe ik dan de tonnetjes moest varen, voer ik tussen 2 groene door, hoewel ik denk dat de rode gewoon op waren ...enfin ook toen gleden we door.. :roll:
We hadden aangenomen ;garantie donderdag vol tonnagen naar schippeskeuze, dat is dan natuurlijk met grind 1700+ tonnen, maar zoals de gemiddelde schipper wel weet loopt fijne grind altijd langzaaam, vandaar dat ik ook mn "stevige afspraak" gemaakt had...dat was niet voor iks bleek al snel, na een dik uur laden zat dit er nog maar in...
Afbeelding
En zeiden de mannen al dat ze gem zo een 1300 t p/dag laadden.
Dus maar bijtijds in de telefoon geklommen om ea te regelen/communiceren, met succes, want na een tijdje kwam het voorstel om de andere dag dan de ontbrekende tonnen in Hijen bij te laden, en daar laden ze vanaf de wal wel 400 t p/u...
Dus tot ca 18 u in Linnen geladen en toen af...het was niet vroeg meer kan je je wel bedenken eer we in Hijen waren, maar daar hoefden we toch nog maar 240 t te laden, dat zat er binnen een half uur in de andere morgen..
Hier laden we op de "Alexander" ,die zal best in de loop der jaren aardig verbouwd zijn, ik herinner me die naam volgens mij wel dat we vroeger met pa daar ook op laadden in Panheel?..
Afbeelding
Gisteravond nog tot buiten de Oranje sluizen gevaren, toen woei het af en toe nog stevig, dat had men ook opgegeven dus had ik in Hijen al gelijk de deksels er maar opgelegd..
Vanmorgen was t gelukkig een stuk rustiger, maar door Lelystad hadden we toch nog wel n paar buien, waar n WNW 5/6 uit kwam, dus lagen we niet helemaal voor niks dicht.
waterbakkie..
Afbeelding
En soms moet ik moeite doen om mn achterdek vol te houden, nu kreeg t geen kans om leeg te lopen :mrgreen:
Afbeelding
En vandaag div malen de regenboog kunnen zien, later in Friesland ook mooie luchten en af en toe n bui
Afbeelding
Rond etenstijd in Kootstertille aangeland, en het haventje ingedraaid, dat ging redelijk.. (er lag zelfs nog een schip wim) :wink:
Maandag lossen is gezegd, daarna leeg naar Emden om wederom betondelen te laden naar Zwolle, dinsdag laden donderdag lossen, althans dat is de planning, vorige keer liepen we op de planning vooruit, maar ik zal daar maar niet vanuit gaan voor de veiligheid :P

Zo dan be je weer bij, allen een goed zondag, grts Bram
vaar om te leven (niet andersom)

navigatie

Bericht door navigatie » 11 nov 2017 17.20 22:59

We zijn weer helemaal bij Bram.
Ik weet wel dat wij nooit zo veel water op het achterdek gehad hebben. :mrgreen:
Een heel ander schip natuurlijk.

Goed weekend,

grt Wim

navigatie

Bericht door navigatie » 14 nov 2017 17.20 19:20

Volgens mij loopt het aardig volgens de planning, toch?
Het is goed dat je nu niet naar boven hoeft, komt een aardig stootje water af.

grt Wim

Westeind

Bericht door Westeind » 14 nov 2017 17.20 22:04

Ja niks mis met de planning en de uitvoering er van tot nu toe, maandag idd volgens plan gelost...
Afbeelding

En s `avonds nog naar Emden gevaren, en daar welliswaar n uurtje later dan gepland geladen, maar toch content met het behaalde resultaat vandaag :wink:
Afbeelding
E alweer in de "seeschleusse" naar buiten, dat gaat hier heel gemoedelijk, totaal niet Duits, maar zelfs Belgisch, dus als de deur ver genoeg open is dat je dr tussendoor kan, dan mag dat, zeggen ze zelfs over de marifoon tegen je :D
Afbeelding
Vanavond tot Schuilenburg gekomen, dan hebben we morgen tijd genoeg om in Zwolle te komen, ze hebben me verzekerd dat we daar dan donderdag lossen, als ze dan ook nog zeggen dat ze em leeg maken, en dat zei hij wel vanmorgen, kunnen we vrijdag in Zwartsluis weer 3 stukjes laden voor Antwerpen, om daar dan maandag weer te lossen, je ziet, als je voor Yst vaart, is alles strak gepland :mrgreen:
Enfin, we mogen zeker niet klagen de laatste tijd :wink:

grt Bram

navigatie

Bericht door navigatie » 14 nov 2017 17.20 22:45

Waarschijnlijk waren er niet meer, maar er hadden er toch nog wel een paar bij gepast of mogen ze niet in elkaar staan?

grt Wim

Westeind

Bericht door Westeind » 17 nov 2017 17.20 15:04

Idd, dit had ook wel in 1 ruim gekund, maar de partij was even niet groter... :wink:
dat heeft als voordeel dat je met 500 t maar 1,40 diep ligt en in Groningen en Friesland dan de snelheid mag varen van n leeg schip...

We hebben volgens plan donderdag gelost i Zwolle..
Afbeelding
rond de middag leeg, en later op de dag naar Zwartsluis gevaren om aldaar 3 kisten te laden voor Basra, :mrgreen:
vanmorgen toen de zon aan de kim stond begon men er aan.
Afbeelding
nr 1 , de kisten zjn 14,90 lang en mijn ruim is 30,5 dus dat moet gaan .. :D
Afbeelding
nr 2 pas er idd precies achter, dat is toch wel handig dat voorkoomt dat we de balk er uit moeten halen die nogal eens wil klemmen als die er lang niet is uitgeweest...
Afbeelding
nr 3 heeft dan alleen in ruim 2 alle ruimte :wink:
Afbeelding
En er liep een of andere engels pratende bobo rond die vond dat het spul toch wel geborgt diende te worden, met 8 spabanden per kist, dat ws dan natuurlijk het meeste werk, en tegelijk het meest zinloze werk :|
dat ziet r zo uit
Afbeelding
Ik heb em uitgelgd dat onze huiskamer er net zo uitzag als die van hem met plantjes en lampjes enz, en dat die nooit omvallen, dat vond hij maar vreemd, hij is speciaal een rondje langs de woning gelopen...
Hoever mag jij dan zee op? krijg je dan als vraag.....dat moet dan onze lading "sjorren" enfin we hebben em maar zn zin gegeven, tenminste tot zover dan, hij wilde eigenlijk dat de banden beneden aan de vloer vast zaten, dan hadden ze 24 ogen moeten lassen :lol:
Maandag gaan we dan lossen op 359, om 6 u, aansluitend weer leeg naar Vlissingen om 1400t cellulose te laden voor Velsen, je ziet we kunnen aardig doorvaren ook al is t veel binnenlands :wink:

grt Bram

navigatie

Bericht door navigatie » 17 nov 2017 17.20 15:36

Met een echte bok geladen!!!
Die spanbanden is wel een dingetje. Hij dacht natuurlijk dat je het gelijk naar de eindbestemming ging brengen :mrgreen:
En je blijft inderdaad behoorlijk aan het werk.

grt Wim

Evert CadIJ

Bericht door Evert CadIJ » 18 nov 2017 17.20 04:31

navigatie schreef:
17 nov 2017 17.20 15:36
Hij dacht natuurlijk dat je het gelijk naar de eindbestemming ging brengen :mrgreen:
Dan is tie niet op tijd terug voor zn cellulose voor Velsen :x
Gr Evert
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-

Tim76

Bericht door Tim76 » 18 nov 2017 17.20 12:36

Ik krijg bij zulke dingen immer nog deze visioenen:
Spanband-Fail.jpg
Spanband-Fail.jpg (38.21 KiB) 69 keer bekeken
:lol: :lol: :lol:

Naja, we zullen de klant maar tevreden stellen. Een flinke dosis gezond verstand doet het toch beter, als zij het dan niet hebben, laten wij dan maar de slimste zijn :wink:

Groeten van TIm!
Homo Sapiens Non Urinat In Ventum

mastodont
Contacteer:

Bericht door mastodont » 18 nov 2017 17.20 13:00

als hij de banden bij je achter laat wil ik er wel een paar van je hebben neef
en Tim zijn foto is toch net even mooier :lol:
gr
leo

Plaats reactie